[W2K] standaard VGA SAFE mode werkt niet. Geen beeld meer!

Pagina: 1
Acties:

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Ik had een mooie NEC 21" maar daar is water ingelopen en die staat nu dus ter reparatie. Ik heb dus nu tijdelijk een kleinere 17" monitor aan mijn systeem gehangen maar deze heeft veel mindere specs. Als ik nu mijn systeem opstart wordt het na het Windows opstartscherm zwart. De monitor krijgt nog wel signaal maar het lampje voorop wordt oranje ipv groen. En nu mijn echte probleem: ik dacht hem op te starten in de safe mode en dan de instellingen te wijzigen.

Als ik wil opstarten in de Safe mode slaat hij direct na het bootscherm tijdens het opstarten vast en krijg ik een blue screen: unabale to initialize vga mode. dumping phsycial memery, bla, bla bla. Ik kan dus nu op geen enkele manier opstarten!

Kan ik ergens in een .ini file iets wijzigen dat hij bijvoorbeeld in 640*480 opstart op 60hz of zo? Dan kan ik van daaruit weer verder... Mijn vgakaart is een 16 MB Creative TNT kaartje overigens..... Alle tips welkom!

• gprins
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

zoek een ander monitor op en test het daar mee?
of misschien is je videokaart kapot gegaan door je monitor?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27

MBV

krijgt wel een mooi dumpscherm, dus dat zal het niet wezen. Probeer een Knoppix cd'tje als je het zeker wilt weten. En geeft je monitor een out-of-range melding?

• tslh
  • Laatst online: 27-05 16:16
MBV schreef op 09 February 2003 @ 23:38:
krijgt wel een mooi dumpscherm, dus dat zal het niet wezen. Probeer een Knoppix cd'tje als je het zeker wilt weten. En geeft je monitor een out-of-range melding?
De monitor is 100% in orde maar geeft helaas geen meldingen op een display of zo. Het enige dat je erop ziet is het lampje voorop dat oranje knippert (slaapstand of geen signaal), constant groen (gewoon beeld) of constant oranje (wel signaal geen beeld: out of range?)

Om het verhaal iets meer uit te diepen: er zit een data switch tussen die switched tussen mijn XP machine en mijn W2K machine. Het gekke is dat die W2K machine het in het begin niet deed en de eerder genoemde symptomen gaf. Op een gegeven moment toen ik aan het switchen was tussen die twee pc's deed hij het opeens wel: hij herkende uit zichzelf de nieuwe HP monitor en ik heb de settings aangepast. En zaterdag kwam opeens het symptoom weer terug. Inmiddels heb ik natuurlijk de data switch ertussen uit gehaald om te kijken of het daaraan lag, een andere kabel geprobeerd, etc. Het is mijn server waarmee ook thuis mijn internet verkeer wordt geregeld: in principe KAN ik hem dus gewoon laten draaien zonder beeld maar ik zie niet wat voor meldingen er verhschijnen. En ik ben bang om er te veel aan te gaan prutsen omdat hij dan misschien op een bepaald moment ergens vastslaat en ik geen beeld krijg om het op te lossen. Dan heb ik dus ook geen Internet meer thuis tot ik ergens een monitor vind. Eigenlijk hoopte ik gewoon ergens in een ini of sys file tekst te kunnen aanpassen maar zo gemakkelijk zal het wel niet zijn.....