Toon posts:

[WinXP] Kom niet in setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de winXP cd erin doe, en de computer boot van CD, dan krijg ik alleen de melding:

"Druk op een knop als u de computer vanaf de CD wilt booten"

Dan druk ik op een knop, en dan start de computer gewoon op in WinXP.

Ik wil graag in de WinXP setup komen om de alles te formatteren, en opnieuw erop te gooien..

Weet iemand hoe?

(BVD)

Verwijderd

ehh, misschien een originele cq bootable cd gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de originele winXP Home edition. Hoe kan je controleren of die bootable is?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die is bootable, anders kwam de melding 'Druk op een knop als u de computer vanaf de CD wilt booten' niet eens ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 14:41:
Het is de originele winXP Home edition. Hoe kan je controleren of die bootable is?
dan moet het gewoon werken, die krengen booten altijd van cd

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een knop druk om te booten vanaf CD hoor je in de setup te komen. Bij mij start hij echter WinXP op.

Windows help:
1. Plaats de cd met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer en start de computer opnieuw op als u Windows XP opnieuw wilt installeren door de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP.

Druk op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven.

2. Het volgende bericht wordt weergegeven in het geopende scherm Welkom bij Setup:
...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 14:44 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat de winxp cd de huidige installatie ziet en daar wijzigingen bij wil doen dan?????

Ik zou zelf een opstart schijf erin drukken, formatteren en dan xp installatie draaien. 8)7 of ben ik dan omslachtig bezig...

Verwijderd

Topicstarter
www.bootdisk.com?

Deze zegt dat ik 6 floppies nodig heb om te kunnen booten, ik heb er alleen 3 kunnen vinden..

Vroeger had je er altijd maar 1 nodig, kan dit nog steeds?..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 14:47 ]

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
Voor winXP zijn er 6 nodig... Met windows 98 kon je nog aanklooien met 1 bootdisk.. ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maak een dos/windows boot flop en start dan cdrom:\i386\winnt.exe

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Tijdelijk even je pc van de OC afhalen. Dit kwam bij mij ook voor, had een 2,5 GHz
op 3 GHz draaien, en toen wou hij niet meer van CD booten (wel normaal :P).

Give it a try!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Is het een redelijk oude PC? Oudere PC's verwachten soms floppydisk emulation als CD Boot, WinXP cd's hebben dat niet meer... Oplossing? Bootfloppy gebruiken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

uhm ik weet niet hoor maar kan je niet beter in windows de cd erin doen?? Dan kan je verschillende dingen doen zoals upgrade enz.

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1