Toon posts:

p3 en sdram vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat een p3 niets (of heel weinig) aan 512 mb heeft, omdat je p3 niet alle 512 mb kan verwerken?
ik heb nu een p3 933 mhz processor, 256 sdram en een geforce 3 ti 200
ik zat er aan te denken om nog een 256 sdram module te kopen omdat er binnen kort een nieuw spel uitkomt (c&c generals) in de c&c generals forum raadde een jongen mij aan om dit te doen.
ik heb dit ook met mycom en etelcom besproken hun vertelde mij dus dat mn comp weing aan een extra module heeft omdat een p3 processor die extra geheugen niet goed kan verwerken of zo.
zou ik nou nog een extra module kopen voor de toekomstige computer spellen of niet ?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat verhaal slaat volledig nergens op.

Een 386 kan al 4GB aan RAM adresseren.

Het zou kunnen dat de geheugen-toegangs-chip op je moederbord een limiet heeft. Een BX-mobo kan tot 1GB, een i815 mobo kan tot 512MB.

Siditamentis astuentis pactum.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

klopt het dat een p3 niets (of heel weinig) aan 512 mb heeft, omdat je p3 niet alle 512 mb kan verwerken?
Dit slaat nergens op. Het hangt puur van de gebruiker af (lees: wat hij op de PC heeft geinstalleerd, wat hij met de PC wil/gaat doen, etc). Daarnaast, een P!!! kan makkelijk 64GB RAM addresseren :z

Wat betreft je uiteindelijke vraag, kijk eens in de Technische PMG FAQ hoeveel geheugen je nodig hebt en hoeveel/welk geheugen je maximaal op je mobo kan prikken B)

/basic/faq

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 09-02-2003 14:32 ]

Dit topic is gesloten.