Toon posts:

[DVD Speler]Pioneer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een Philips 623 dvd speler gekocht..en ik gebruik die voornamelijk om svcd's mee af te spelen. En heel vaak lopen die svcd's niet lekker.Vaak haperingen van een seconde lang,films die na een tijdje vastlopen,(En na tientallen keren opnieuw proberen nog steeds niet werkt.) beeld en geluid wat niet goed met elkaar klopt.(geluid komt dan iets eerder dan het beeld wat erbij hoort.) Dus ik denk dat het tijd is voor een andere dvd speler,want ik ben deze problemen meer dan zat.

Ik heb me laten vertellen dat Pioneer dvd spelers goed spelen, via de search heb ik dat ook ff hier opgezocht. En dat schijnt wel te kloppen. Maar welk type pioneer dvd speler moet ik dan precies hebben? Dat kon ik namelijk niet echt in de search vinden.

:)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Pioneer 656A is een erg mooi beestje voor relatief weinig, speelt alles (ook SACD en DVD-A) en zeer goede beeldkwaliteit. Zelfs redelijk goed met CD.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 09 februari 2003 @ 14:28:
Pioneer 656A is een erg mooi beestje voor relatief weinig, speelt alles (ook SACD en DVD-A) en zeer goede beeldkwaliteit. Zelfs redelijk goed met CD.
Cool..ik heb geen idee wat SACD en DVD-A is..maargoed..als de svcd's met ondertiteling maar 100% goed afspeelt.:) Xal es ff op vcdhelp.com lezen over deze speler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat deze Pioneer 656A wel aardig prijzig is. (rond de 500 euro)

Ik zoek toch ff 1tje die wat goedkoper is..(rond 200 euro).

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 13:30

Shuriken

Life is all about priorities

mja dan hebben we het wel over een speler van 530 euro. Dat is wat anders dan die Philips 623 van 200 euro.

Ik heb zelf vorig jaar de Pioneer 444 gekocht en die bevalt me erg goed. Het enige is dat die waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar is.

Kijk anders eens op www.hifi.nl voor wat ervaringen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 15:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb hier zelf een Pioneer 454 en die speelt svcd echt prima af en valt ook nog mooi binnen de 200 euro.

Verwijderd

ik heb een cyberhome en die speel svcd ook perfect af ;)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
Kan een firmware update geen oplossing voor je betekenen? Beetje duur grapje om speciaal een nieuwe dvd speler te gaan aanschaffen om alleen je svcd's mee te kunnen afspelen....

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Jahoor, heb ook een Pioneer 454, gisteren nog The Bourne Identity gekeken, no problemo whatsoever :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 13:30

Shuriken

Life is all about priorities

Ik neem aan dat ie die Philips wel kan omruilen gezien het feit dat ie slechts 2 weekjes oud is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Shuriken schreef op 09 February 2003 @ 14:57:
mja dan hebben we het wel over een speler van 530 euro. Dat is wat anders dan die Philips 623 van 200 euro.

Ik heb zelf vorig jaar de Pioneer 444 gekocht en die bevalt me erg goed. Het enige is dat die waarschijnlijk niet meer verkrijgbaar is.

Kijk anders eens op www.hifi.nl voor wat ervaringen.
Ik weet in ieder geval dat de dv444 in combi met home theather system echt
ge-wel-dig is. Maar je kan ook voor de dv550/530 gaan. Bijna hetzelfde met iets meer vermogen (nog meer vermogen).

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

vreemd , ik heb een DVD700 van philips en die speelt SVCD zonder problemen .. misschien ff binnebrenge?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• stylezzz
Ik heb zelf trouwens een 755 van philips, beestje is alweer goed een jaar oud. Tijdje terug nieuwe firmware erin geflashed en kan sindsdien perfecto svcdtjes bekijken. Lijkt me sterk dat de jouwe dat niet kan....

Hier heb ik mijn nieuwe firmware vandaan, voor jouw 623 is de laatste versie 4.22.70-0 zo te zien. Probeer hem eens zou ik zeggen.

http://www.ianc.net/philips/downloads.shtml

[ Voor 32% gewijzigd door stylezzz op 09-02-2003 16:04 ]

Verwijderd

ik heb een dvd speler van de vestel 99 euro @ kijkshop en die speelt zelfs svcd van een cdrw [onafgesloten] zonder schoken of andere zooi.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat een Pioneer DV-350 wel wat voor je is.

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/pioneerdv350.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/pioneerdv350back.jpg

Specs

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
pioneer heeft hele mooie spelers in het lagere segment. :9
spelers als dv-340,454 en 444 zijn hele mooie apparaten.
ik vindt ze mooier als philips omdat die wat wijken aar de goedkopere cyberhome modellen.
Maar ik zou is wat nederlandse en duitse postorder site's afspeuren voor je koopt.
kan je bakken met geld schelen!!

de 454 is 220 euro bij http://go.to/eurohopper

[ Voor 9% gewijzigd door Dnc1n op 09-02-2003 17:05 ]

• Dr. Strangelove
  • Nu online
En via kieskeurig.nl zelfs voor €188...

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 07:26

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Tele schreef op 09 februari 2003 @ 16:21[/message]:
Ik denk dat een Pioneer DV-350 wel wat voor je is.
Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een DVD-Speler waarbij het mij hoofdzakelijk gaat om het probleemloos afspelen van SVCD en mp3.
Dit lijkt me dan ook een prima speler daarvoor, voor een leuk prijsje.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 09 februari 2003 @ 15:55:
vreemd , ik heb een DVD700 van philips en die speelt SVCD zonder problemen .. misschien ff binnebrenge?
Als ik bij vcdhelp.com kijk bij de reacties op de philips 623,dan schijnt het vaker voor te komen.En ook hier ,via de search, schijnt dat philips dvd spelers (met name die van rond de 200euro) problemen hebben met svds's ..haperingen ensow...net als wat mijn dvdspeler dus ook doet met svcds:(

Verwijderd

Ik zou voor de Pioneer DV-454 gaan (heb ik zelf ook). Die is identiek aan de DV-350, alleen heeft de 454 als extra een optische audio uit en een RGB video signaal over de SCART kabel.

Als je TV een RGB signaal aankan, dan zou ik zeker voor de 454 gaan ipv de 350. Optische audio vind ik niet nodig als je digitaal over coax doet, maar dat is dan weer een persoonlijke keuze.

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:58:Als je TV een RGB signaal aankan, dan zou ik zeker voor de 454 gaan ipv de 350. Optische audio vind ik niet nodig als je digitaal over coax doet, maar dat is dan weer een persoonlijke keuze.
Ahem, de 350 heeft óók RGB over de scart. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/pioneerdv350back.jpg
Terminals DV-350-S
Euro-SCART 1

RGB-Y/C Video Output (on Euro-Scart) Yes
Dus mist hij alleen de optische aansluiting (en dat schuine frontje ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:58:
Ik zou voor de Pioneer DV-454 gaan (heb ik zelf ook). Die is identiek aan de DV-350, alleen heeft de 454 als extra een optische audio uit en een RGB video signaal over de SCART kabel.

Als je TV een RGB signaal aankan, dan zou ik zeker voor de 454 gaan ipv de 350. Optische audio vind ik niet nodig als je digitaal over coax doet, maar dat is dan weer een persoonlijke keuze.
Mijn tv(s) kunnen helaas geen RGB kleuren aan..is het dan steeds verstandig om voor de 350 te gaan?

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op 09 February 2003 @ 15:29:
Kan een firmware update geen oplossing voor je betekenen? Beetje duur grapje om speciaal een nieuwe dvd speler te gaan aanschaffen om alleen je svcd's mee te kunnen afspelen....
En hoe doe ik dit evt.
Gewoon update downloaden in .zip ff uitpakken en dan op een CD-R(w) branden,met de juiste instellingen?
En dan in dvd speler stoppen?Hoe kan ik dan psies zien dat het gelukt is etc?

Moet ik dan branden met deze instellingen?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.reinders/instellingen.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 15:08 ]

• stylezzz
Er zitten 2 bestanden in die zip als het goed is. Die brand je op een cd, met als enige speciale instellingen MODE2/XA. Deze laad je daarna in de dvd speler waarna er een paar minuten rare dingen op het displaytje verschijnen. Je kunt hierna controleren of het gelukt is door in het menu van de dvd speler helemaal naar beneden te gaan in het meest linkse menu. Dan 1 keer naar rechts en dan weer een keer naar beneden met de pijltjestoetsen....

Works for me... :)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
En als het mis gaat? Is er dan nog een manier om het te herstellen?

Verwijderd

Een oude versie branden en laden zeker ?

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Hmmmm... volgens mij is dat bij een DVD speler niet zo makkelijk als bij een PC... daar is een verkeerde flash meestal nog wel te fixen.

• Tele
  • Niet online
s_roubos schreef op 10 February 2003 @ 20:19:
En als het mis gaat? Is er dan nog een manier om het te herstellen?
Philips crashrecovery guide :)

Verwijderd

Topicstarter
dominator schreef op 10 februari 2003 @ 20:17:
Er zitten 2 bestanden in die zip als het goed is. Die brand je op een cd, met als enige speciale instellingen MODE2/XA. Deze laad je daarna in de dvd speler waarna er een paar minuten rare dingen op het displaytje verschijnen. Je kunt hierna controleren of het gelukt is door in het menu van de dvd speler helemaal naar beneden te gaan in het meest linkse menu. Dan 1 keer naar rechts en dan weer een keer naar beneden met de pijltjestoetsen....

Works for me... :)
Kun je ook de huidige firmware versie zien op dit moment?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
ik had september 2001 ook een DV444 gekocht,

Afbeeldingslocatie: http://www.karaokemaniac.com/images/piodv444.jpg

wat een beauty :9 prijs was toen 900piek, regiovrij.
ik wist nog dat ik in de Mediamarket stond te twijfelen over de Sony of de JVC..kwamen ze net die pallet aanrijden met die Pioneers. was meteen verkocht: top player, speelt alles af, mp3, vcd, cdr, dvdr _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 11-02-2003 15:47 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een firmware update gedaan,gisteravond..Het ging helemaal goed.Maar het hielp niet.Bepaalde svcd's spelen nog niet goed af.Ik heb net naar de mediamarkt gebeld,waar ik de philips dvd speler had gekocht.En gezegt dat ik em graag wou ruilen bla bla..maar het valt net 2 dagen buiten de 2 weken..(dus inruilen niet meer mogelijk :( :( :( ).Ik was dan van plan om hem in te ruilen tegen de Pioneer DV350 die in de aanbieding was deze week..

Nu maar proberen deze dvd speler te verkopen aan iemand die geen svcds afspeelt.En van dat geld een nieuwe halen...:(:( xie helaas geen andere oplossing.

Verwijderd

Neem voor alle veiligheid een svcd mee naar de winkel en probeer hem op die 350 als je hem gaat kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 10:49:
Neem voor alle veiligheid een svcd mee naar de winkel en probeer hem op die 350 als je hem gaat kopen :)
Bij de mediamarkt Leeuwardenzijn die dvd spelers helaas niet aangsloten op tv's maar staan ze met dozen vol op pallets.
Pagina: 1