[TFT/DVI] geen beeld/signaal naar sluiten X

Pagina: 1
Acties:

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00
Ik heb net gentoo 1.4-rc? draaien en nu heb ik ook X aan de gang.
Na wat geklooi met de nvidia driver settings in de /etc/X11/XF86Config krijg ik ook beeld
(na deze optie te hebben toegevoegd)
code:
1
Option      "ConnectedMonitor"         "DFP"

Maar het probleem dat ik nu heb is dat als ik X weer afsluit (of op ctrl-alt-F* druk) dat ik geen signaal meer krijg en dus geen beeld meer heb.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad.

wat versienummers en hardware:
Asus GF4TI4600 via dvi op Hitachi cml174sxw
XFree86 4.2.1 met Nvidia 1.0.3123 drivers

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebeurt het ook als je de standaarddriver 'nv' gebruikt? Ik heb hier zelf ook wel eens last van (op een gewone CRT) met de nvidia-drivers als ik tussen virtual terminals switch...een keer terugschakelen met ctrl-alt-Fx naar de grafische omgeving en het dan nog eens proberen lost het probleem hier op, maar dat werkt natuurlijk niet als je X al gestopt is.

* odysseus gokt op een bug in de nvidia-driver.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 22:58

JointFillah

Techno Addict

Ik had ditzelfde probleem....heb er heel lang mee zitten kloten.....lukte niet....

Maaaaaar bij mijn Sony TFT scherm bleek het te fixen door de schakelaar achterop het scherm op 'analog' te zetten (dus wel via DVI-D aangesloten)......een beetje vaag, maar werkt supergoed.....het scherm kan blijkbaar wel overweg met een digitaal signaal zelfs als de schakelaar op analog staat.....en omdatie op analog staat laatie ook mooi de dingen buiten X (BIOS-post enzo) zien....
Vraag me niet waarom, maar het werkt :) (LET OP: Met "ConnectedMonitor" "DFP" !)

ECHTER!! nVidia blijkt weer het 1 en ander gesloopt te hebben in de nieuwste drivers....DVI-D doet het opeens niet meer.....dus wat je ook doet, installeer nog niet de allernieuwste nvidia-drivers, want daar werkt die DVI-D zooi zowiezo niet ;(
Tenminste, ik krijg het niet aan de gang....en er is ook nog nix over te vinden op Inet ;(

~* Peace, Love & XTC *~