Toon posts:

[alcatel speedtouch] modem-software installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een speedtouch 510 v4 multi pc modem met een xs4all basic abonnement. (besturingssysteem XP - en netwerk van 4 computers - verder geen firewalls of routers).
Nu wilde ik de software installeren die ik bij mijn modem had gekregen (dit in verband met het veranderen van de modem instellingen). Nou is het probleem dat als de modem wordt gezocht door het installatieprogramma de modem niet gevonden wordt. Het gekke is dat ik wel gewoon kan internetten dus de modem is wel goed aangesloten aan mijn pc. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen want ik heb nu al 2 dagen alle forums zitten lezen en ben nog geen steek verder........

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Draait je modem op een ander IP dan de default IP out of the box ?
Xs4all al eens gebeld ?
Heb je dit probleem op alle 4 de PC's ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
probleem is inderdaad op alle 4 de pcees en xs4all nog niet gebeld...wat bedoel je met een default IP out of the box?

Verwijderd

Topicstarter
ff een schopje: Iemand anders misschien nog tips??

Verwijderd

als het een alcatel speedtouch usb modem is moet je eerst de drivers instaleren om vervolgens de modem aan te sluiten.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
je moet gewoon in de browser 10.0.0.138 intypen dan kom je in het menu van de modem/router

No worries m8

Verwijderd

Gebruik je wel de goede IP reeksen en subnetten? PC op 10.0.0.150 subnet mask 255.255.255.0 en ping dan eens naar 10.0.0.138 (default IP van de alcatel).

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb hetzelfde probleem gehad je moet ff proberen met je browser er te komen lukt dat niet dan het ip van de modem pingen start uitvoeren ping (ip) en als dat dan lukt moet je de instellingen van je browser veranderen onder opties zodat ie geen verbinding met internet wil maken en dan nog een keer proberen via de browser op het menu te komen...

Laat ff weten of het gelukt is

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

Topicstarter
Het k*tte van die installatie is dat ik ook een username en een password nodig heb, nou heb ik echt het hele boekje + de hele doos afgezocht en kan ik deze echt niet vinden. Kan ik deze ergens anders vandaan halen???
Als ik deze heb ben ik weer een stapje verder dus bijvoorbaat dank alvast........

• swopdark
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

je moet wel een adsl abbo aanvragen daar krijg je je username en password, maar dat lijkt me dat je al hebt

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is hem niet had hem wel geprobeert maar ik moet dus een username en password van die modem hebben....iemand een ideetje??

• Puc van S.
  • Laatst online: 12:04
offtopic:
floorcore weet jij btw wat van switch is ingebouwd in dat ding een 10mbit/s of een 100mbit/s

btw in de handleiding van dat modem op de xs4all site staat dat je wel je user+pass moet invullen (van adsl) maar dat je daar de aanvullig
Basic: @xs4all-basic-adsl
Fast: @xs4all-fast-adsl

hier de site

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
"Meestal (Lees Draytek)" is dit als dit nog een Factory Default, "Admin" als username en geen password (niet geschoten altijd mis).

Alles is terug te redeneren naar 4

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
probeer je router te resetten. staat voor in de handleiding hoe, ik had hetzelfde na wat gekloot met de router... weet je zeker dat je netwerkinstellingen goed zijn? Als die kloppen moet je zowieso naar 10.0.0.138 kunnen pingen. Zet anders je netwerk ipadres op 10.0.0.151 (daar begint ie standaard met dhcp) en je subnetmask op 255.255.255.0 dan moet het echt werken!

Whoop!

• marccom
je instellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen >>> zet de router uit door de knop ingedrukt te houden. wacht totdat de lampjes uitzijn en druk hem weer aan. als de lampjes BOVENOP groen knipperen de aan/uit knop nog een keer indrukken en wachten totdat deze weer gaan knipperen. nog een keertje knop indrukken en dan laten gaan. hij start opnieuw op en is weer teruggezet naar de fabrieksinstelling. lees anders even achterin de handleiding bij problemen. daar staat het hele verhaal beschreven!

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Heb username@xs4all-basic-adsl geprobeerd en heb admin geprobeerd en heb mijn router gereset door de aanwijzingen van marccom (dank daarvoor nog) en heb via deze site geprobeerd het te doen http://www.xs4all.nl/help...catel/multipc/router.html maar er is nog steeds niets gelukt...........
En marccom dat pingen naar 10.0.0.138 is gelukt ik kreeg 4 reply's dus neem aan dat dat klopt.....
Nog andere ideeen voor me..............

• marccom
ehm dan werkt dat iig wel. das een goede stap! probeer is via je webbrowser naar http://10.0.0.138 te gaan, dan krijg je het menu van je router en kun je alles instellen. wacht hier alleen nog even mee, als het goed is kun je nu wel je cd weer gebruiken want als je kan pingen zal die met de cdrom de router zeker vinden!met de cd kun je alles instellen.

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via mijn webbrowser naar dat adres ga moet ik wederom een username en password invullen voordat ik ook maar iets kan doen........

• marccom
en als je daar niks invult? werkt de cdrom nu?

Whoop!

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 21:59:
Het k*tte van die installatie is dat ik ook een username en een password nodig heb, nou heb ik echt het hele boekje + de hele doos afgezocht en kan ik deze echt niet vinden.
Er wordt tijdens die setup wizard onder Windows om je modem in te stellen 2x naar een password gevraagd. Een keer voor de adsl inlog gegevens, dus ..@xs4all- etc. De andere vraag betreft het instellen van een wachtwoord OP de moden. Dus daarme kan je het wachtwoord van je modem juist instellen, in de wizzard vul je hier gewoon niets in als je nog geen wachtwoord hebt opgegeven (en aangezien je hem hardwarematig gereset hebt zal dit wel zo zijn) en geen wachtwoord wilt instellen op je modem. Of accepteerd hij dit 2e wachtwoord niet?

Verwijderd

Topicstarter
nee nog steeds niet.......heb jij toevallig ff msn dat gaat wat makkelijker mijne is stephenheinsius@hotmail.com

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Username Alcatel
Password: serie nummer van het aparaat

probeer dit eens

Dit staat in deze preview.

http://www.adslguide.org....views/2002/q4/st510v4.asp

werkt dit ook niet als je modem benaderd via telnet?

[ Voor 55% gewijzigd door Sanchezzz op 11-02-2003 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
username alcatel en password serienummer van het apparaat werkt ook niet.....
En Sgt_Pepper ik kom geen 1 venster door met username en password dus zelfs die eerste niet.

• marccom
De cdrom vind de router dus wel?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Als je op die link klikt van sanchezz kan je mooi zien wat ik heb het eerste scherm zoekt die for device en dat tweede scherm krijg ik niet ik krijg dan een scherm met configuration is password protected

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen die gasten van xs4all ff bellen want ik word hier niet goed van........laat wel ff weten of het wat geworden is.....

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Kweet niet zeker of dit kan. Maar als die setup.exe het modem zoekt met Upnp (als dit zo mocht zijn) moet dit misschien geactiveerd worden in Windows. Kortom heb je upnp in windows aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen de oplossing is gekomen van KPN. Ik had eerst xs4all gebeld en die wist er geen raad mee en gaf als advies dat ik KPN moest bellen. Die zeiden daarop dat de enige manier was om dit probleem te overwinnen het resetten van de modem was. Aangezien ik dit al 4 keer geprobeerd had had ik hier weinig vertrouwen maar na 8 keer resetten is het dan toch gelukt....HIJ DOET HET.......en als bonus had xs4all ook nog vandaag die snelheid verhoogt....
bedankt voor alle reacties volgens mij zat het goede antwoord er trouwens bij met het resetten van mijn modem maar op dat moment lukte het niet......
Pagina: 1