[Gnome] Applicaties toevoegen aan menu

Pagina: 1
Acties:

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:23
Appicaties = Applicaties

Ik heb Gnome 2.2 op FreeBSD 5 geinstalleerd en ben nu bezig Gnome een beetje aan te kleden. Ik wil dus graag een aantal programma's toevoegen aan m'n "startmenu" en ben er inmiddels achter gekomen dat dat via Nautilus en dan in applications:/// gaat. Maar nou heb ik het probleem dat het vrijwel niet lukt een nieuwe snelkoppeling aan te maken. Ik kan wel in het venster komen waarmee ik een koppeling kan maken, maar als ik dan op OK klik komt er niets bij. Het lukt me wel om bv een links te kopieren en die dan aan te passen, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik heb de search functie gebruikt maar kan nog niemand vinden met het zelfde probleem. Zie ik iets over het hoofd, of doet Gnome iets niet goed?

[ Voor 4% gewijzigd door Fevida op 09-02-2003 14:06 ]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

JaQ

ehmmm rechtermuisknop, add launcher, path naar je prog ingeven, icoon aanwijzen en klaar.

(zoiets bedoel je).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:23
Dat werkt dus niet. Ik kan dus wel ik dat launcher scherpje komen, maar als ik daarna op OK druk komt er gewoon geen snelkoppeling.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Bullet_Tooth_Tony schreef op 09 februari 2003 @ 15:00:
Dat werkt dus niet. Ik kan dus wel ik dat launcher scherpje komen, maar als ik daarna op OK druk komt er gewoon geen snelkoppeling.
Volgens mij - dit weet ik niet zeker dus ga niet flamen als ik ernaast zit - moet je gnome restarten om je menu te updaten

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Nee hoor, Gnome is niet zo vreemd. :P.

gmenu zit nog niet in Gnome-2.0... Hopeloos.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik had ook het probleem bij GNOME 2.0.x dat als ik met de hand snelkoppelingen had gemaakt, of een programma had ze zelf toegevoegd, dat ik ze pas zag na een restart van gnome (of een killall -HUP gnome-panel oid ;)).

Met GNOME 2.2 heb ik dit probleem niet, ook niet als ik zelf wat toevoeg.
Pagina: 1