Toon posts:

optisch (ps2) naar digital din (dtt2500)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ps2 en ik wil graag van 5.1 geluid genieten op mijn dtt2500 setje. Maar helaas komt er een optisch signaal uit de ps2 en dat lust de dtt2500 niet. simpel probleem, simpele oplossing? :?

mijn dtt2500 setje bestaat uit de boxen en een versterkertje, met digital din ingang het signaal gaat dus niet via mijn pc... dat is voor mij de laatste mogelijkheid want alles staat in mn woonkamertje

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 14:15 ]

Verwijderd

bij sommige kaarten kun je bij geluidseigenschappen de uitgang op digitaal zetten.

configuratiescherm->spraak geluid en geluidsapparten->geluiden en audioapparten

daar zou het tussen moeten staan

Verwijderd

de digitale uitgang staat mischien uit in je bios of system info schermpje...kan je aan en uit zetten.

Verwijderd

Topicstarter
zie edit

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Je moet een converter kopen van optisch digitaal ->coaxial digitaal. Je DTT2500 heeft Dolby digital (AC3) SPDIF IN en als je die nog niet gebruikt hebt, kan je die gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Jimsterrr schreef op 09 February 2003 @ 14:14:
Je moet een converter kopen van optisch digitaal ->coaxial digitaal. Je DTT2500 heeft Dolby digital (AC3) SPDIF IN en als je die nog niet gebruikt hebt, kan je die gebruiken.
ik heb van dergelijke apparaatjes gehoord maar ze nog nooit gevonden en alleen maar slechte dingen erover gehoord/ slechte kwaliteit geluid / duur etc.
enlighten me!! :)

en dan moet je niet denken dat ik lui ben en niet gezocht heb want dat heb ik wel en ik ben ook al een zooitje zaken afgeweest. ik kan niets vinden. en ik dacht dat er misschien wel een zelfbouw oplossing was of iemand een (online)winkel wist te vinden die ik niet heb gezien

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 14:30 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Heb er 1 bij Conrad gekocht. Werkt gewoon goed. Prijs weet ik niet meer.

Verwijderd

Zelf maken...

TOSLINK-receiver TORX173 - Optisch naar S/PDIF
TOSLINK-transmitter TOTX173 - S/PDIF naar Optisch

http://www.minidisc.org/p...tml#Construction_Projects onder "Digital Format Conversion"
ik heb van dergelijke apparaatjes gehoord maar ze nog nooit gevonden en alleen maar slechte dingen erover gehoord/ slechte kwaliteit geluid / duur etc.
Vinden
Slechte kwaliteit geluid? Het is DIGITAAL. Tenzij de "bitjes omvallen" (leg dat maar eens uit :) ) is er geen kwaliteitsverlies bij conversie - 1=1, 0=0 |:(

Midiman CO2 (M-Audio CO2) is bijvoorbeeld een bidirectionele Opto/Coax Converter. Alleen wel prijzig: 100 euro. Conrad verkoopt deze ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.nl/co2_med.jpg

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 16:48 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
25 euro bij http://www.electronicaonline.nl, zo'n toslink<of>coaxial converter.

Verwijderd

Topicstarter
nee bitjes vallen niet om nee, ik laat me ook maar wat vertellen.... ik heb nogeens gezocht maar kan de convertors niet vinden. ik verwacht wel een maitje van conrad en of electronicaonline waarin ze vertellen of ze nog zoiets hebben liggen alvast bedankt en ik laat het weten als ik er een heb gevonden.
Pagina: 1