xp 2400+ assus n7n8x delux

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:01
Hello guys,

Ik ben redelijk nieuw tot het overklokken van pc's maar heb een snell cursus hiervan gekregen door deze posts,faq te lezen en van een vriend vanop het werk.

Volgend systeem is momenteel draaiende:

xp 2400+ cpu op een assus n7n8x delux bordje met een volcanno 7+ koeler
kast: thermaltake Xaser II met 460watt voeding

staat op fsb 200 x11 ingesteld met 1.825V en ddr ook op 200 (400mhz) met 5 2 2 cl 2 waarden

dus 2204 mhz cpu snelheid momenteel

cpu heeft 1 uur stress test doorstaan zonder fouten met het programma prime95 en bleef continue onder 38 graden met maximale cpu rpm koeling.

Kan ik dit beestje naar de 2400 mhz op krikken door de multiplyer naar 12 te brengen of zijn er hier mensen die dit uit ervaring mischien dit afraden?

bedankt voor enige reactie.

Verwijderd

je kan het altijd proberen.. maar je kan beter eerst proberen van 11 naar 11.5 te gaan..

kleine stapjes zijn vaak beter dan de grote, draai vervolgens de sisoft sandra burn in test een paar uurtjes.. check je temps.. en is dat stabiel en koel.. probeer dan 12 te doen met dezelfde tests.

Het is btw aSus één S

• Vortexmerc
oki bedankt zal ik proberen, en ja da komt ervan als je te snel wilt een bericht schrijven en een copy neemt van een stuk van het verkeerd geschreven topic en in de tekst zet :p

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb ook een 2400+ maar dan op een a7v8x bordje, en ik haal de beste resultaten op deze manier:
15x 170 Mhz (2550 Mhz)met waterkoeling, en 15x156 Mhz (2340 Mhz)met een gewone koeler

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Dus je hebt zonder veel problemen je CPU aan de praat gekregen met een 200/400MHz FSB? Kan ik daaruit opmaken dat de A7N8X dus zeker een 1/6 divider heeft?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:07:
Dus je hebt zonder veel problemen je CPU aan de praat gekregen met een 200/400MHz FSB? Kan ik daaruit opmaken dat de A7N8X dus zeker een 1/6 divider heeft?
De gehele nForce2 serie heeft zelfs een AGP/PCI lock... Dus hoever je ook je FSB omhoog schroeft, als jij wil dat AGP op 66MHz blijft staan dan blijft het dat ook...

Verwijderd

Je moet proberen je multiplier altijd zo laag mogelijk te houden ivm met de latency van je geheugen, overklok dus eerst je bus zo ver mogelijk! Dat heeft het beste resultaat. Het gaat niet puur om megahertz.. Kijk maar.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:40

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:24:
Je moet proberen je multiplier altijd zo laag mogelijk te houden ivm met de latency van je geheugen, overklok dus eerst je bus zo ver mogelijk! Dat heeft het beste resultaat. Het gaat niet puur om megahertz.. Kijk maar.
Uhm, ten eerste: Multiplier en latency van geheugen heeft niets met elkaar te maken.
Ten tweede: Juist als je je bus (fsb) gaat overclocken moet je rekening houden met je geheugen
Ten derde: Je link is OUD !!! Ze beginnen met:
The bus speed of modern Pentium and Pentium Pro systems is still a fairly neglected subject.
Moderne Pentium en Pentium Pro ?????

Verwijderd

Heb je het artikel gelezen?
Heb je dit artikel gelezen?

Dat ze oud zijn maakt niet uit, we werken nog steeds met busspeeds en multipliers. Vertrouw me.

Als je beiden leest, begrijp je waarom ik gelijk heb. Sorry als ik arrogant overkom, maar als je dit leest voel je je een stuk wijzer. Dan haal je misschien ook een iets hogere 2k1 score....

edit: Even voor de duidelijkheid, de multiplier/FSB en latency zijn zeer gerelateerd. Lees alsjeblieft de artikels!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 15:59 ]

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:44
vreet bij jullie de 2400+ ook zoveel voltage?
als ik de multiplier/fsb verhoog zit ik al gauw aan 1.85V waardoor mijn alpha hem niet meer onder de 50° houdt :(

• BlackShadow
dubbelpost

[ Voor 186% gewijzigd door BlackShadow op 09-02-2003 15:49 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
BlackShadow schreef op 09 February 2003 @ 15:44:
vreet bij jullie de 2400+ ook zoveel voltage?
als ik de multiplier/fsb verhoog zit ik al gauw aan 1.85V waardoor mijn alpha hem niet meer onder de 50° houdt :(
1.85 :? Das zowieso 0.2V boven zn spec. Zelf kan hij dit niet aanpassen, de enige reden waarom hij meer volt krijgt is omdat je voeding het systeem niet aan kan. Op het moment dat jij 'm gaat oc'en zal hij inderdaad meer vermogen gaan gebruiken, en kan je voeding gaan overvolten.

Hoe dan ook, 1.65V is normaal voor die proc, maar 50 graden wat aan de hoge kant...

• Vortexmerc
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:07:
Ik heb in de bios de agp spread spectrum uitgezet en het aantal agp mhz op auto gezet. Op aanraden van een vriend, Werkt zeer goed.

Ook heb ik ondertussen de multiplyer naar 11.5 opgekrikt dus nu loopt ie op 2.3gig zonder problemen.

• BlackShadow
Caesartje schreef op 09 February 2003 @ 15:51:
[...]

1.85 :? Das zowieso 0.2V boven zn spec. Zelf kan hij dit niet aanpassen, de enige reden waarom hij meer volt krijgt is omdat je voeding het systeem niet aan kan. Op het moment dat jij 'm gaat oc'en zal hij inderdaad meer vermogen gaan gebruiken, en kan je voeding gaan overvolten.

Hoe dan ook, 1.65V is normaal voor die proc, maar 50 graden wat aan de hoge kant...
ik bedoel dat ik mijn voltage moet verhogen dat mijn proc stabiel zou draaien.

Verwijderd

Vortexmerc schreef op 09 February 2003 @ 16:15:
Ook heb ik ondertussen de multiplyer naar 11.5 opgekrikt dus nu loopt ie op 2.3gig zonder problemen.
Hoe hoog kan je FSB? Heb je de twee artikelen die ik aanhaalde al gelezen? Je zal blij zijn al je die uit hebt...

Verwijderd

BioWEB schreef op 09 February 2003 @ 15:22:
[...]

De gehele nForce2 serie heeft zelfs een AGP/PCI lock... Dus hoever je ook je FSB omhoog schroeft, als jij wil dat AGP op 66MHz blijft staan dan blijft het dat ook...
Hoe is dat dan gelinked met de werkelijke FSB? Op een of andere asynchrone manier? Dat is dan toch juist weer nadelig voor de snelheid, t.o.v. een synchrone verbinding? :?
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:24:
Ik begrijp het belang van een zo hoog mogelijke FSB. Daarom stelde ik de vraag ook in de eerste instantie. Een supersnelle CPU heeft geen zin als de bus zo traag blijft dat die CPU een groot deel van de interne cycli verspilt, terwijl het zit te wachten op I/O van/naar de rest van het systeem.
Vortexmerc schreef op 09 February 2003 @ 16:15:
[...]

Ik heb in de bios de agp spread spectrum uitgezet en het aantal agp mhz op auto gezet. Op aanraden van een vriend, Werkt zeer goed.

AGP MHz op AUTO zetten begrijp ik wel, maar wat houdt dat "AGP spread spectrum" dan precies in?

Verwijderd

Dat bedoel ik MoTown, optimale I/O! Bedankt!
Als bijvoorbeeld je Cpu met een multiplier van 13 13 cycli maakt terwijl je Bus er maar 1 maakt, ben je beter wanneer je Cpu bijvoorbeeld 11 cycli maakt, zeker als je bedenkt dat het constant gebeurt. Dat is latency! Dan wacht de Cpu op informatie, tijdens die 11 cycli.

Dat verklaart meteen waarom een synchrone fsb/mem goed is.

Verwijderd

Search/FAQ/uitprobeervraag..

Hoe ver je kunt OC-en staat nooit vast, en zelf proberen is niet zo moeilijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.