webserver in LAN traag?

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Oke, ik heb nog een vreemd probleem, die volgens mij niet met mod_proxy opgelost kan worden. :)

Recentelijk heb ik een nieuw systeem op onze webserver geinstalleerd, Redhat 8.0. Op zich werkt dat redelijk, maar het blijkt nu dat de webserver, Apache, vanaf systemen op 't LAN erg traag werkt. Het maakt niet uit welke pagina geserved wordt, html, php, pagina's met MySQL toegang: 't is allemaal erg traag.

Wat ik niet vat is dat, als ik op de server zelf in X ga browsen op locale pagina's alles gewoon snel is en vanaf buiten 't LAN, vanaf inet gaat 't ook gewoon snel. Alleen vanaf workstations op 't LAN is het traag.

Ik heb zo'n beetje alle logs op 't systeem doorgeworsteld op afwijkingen, maar ik kan niks bijzonders vinden. Geen foutmeldingen, geen crashes, etc...

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Klinkt mij als een DNS probleem:
Per request wil ie een reverse DNS lookup doen (welke host hoort er bij dat IP ?). Maar ja, die krijgt ie niet, dus timed ie out, en gaat ie dan maar zelf serveren...

dus t komt er wel, maar duurt even.

Op het moment dat je het lokaal doet, zie ie direct de DNS naam "localhost", want dat is ie zelf. Hoeft ie niet verder te zoeken, en schopt ie direct de pagina eruit ;)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Het maakt niet uit of ik op de workstations de naam of 't ip-nummer van de server intype: beide worden traag afgehandeld.

Eerlijk gezegd is het mij niet duidelijk dat de workstations uberhaubt de naam van de server kennen. Ik heb een TweakDSL aansluiting op 't net met zo'n E-Tech router/adslmodem en dhcp-server. Dus op (practisch) alle workstations staat de zaak via dhcp ingesteld en toch kennen ze de naam van de lokale server. Klopt het dat de adslmodem met ingebouwde dhcp-server de systeem namen zelf achterhaald en dat dit daarom werkt?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]