[router] SMC7004VBR; netwerk=snel - internet=traag

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een SMC7004VBR router geinstalleerd op mijn kabel-verbinding (telenet).
Alle netwerktraffic tussen de PC's verloopt snel en zonder problemen.

Het enige GROTE probleem is dat wanneer we het internet op gaan (surfen, ed) verloopt de verbinding zéééér traag. Met zéééér traag bedoel ik 1 à 2 KB/s

Ik heb deze router al op 2 verschillende locaties uitgeprobeerd (beide telenet), en op beide plaatsen doet dit probleem zich voor

Ik ben al terug geweest naar de winkel, maar daar zijn ze ervan overtuigt dat het probleem bij mij ligt.
Ze spraken iets over annex-A en annex-B.. Dat ik dat bij mijn provider zou moeten aanvragen om te switchen, want op één van beide zou de router niet goed werken.. heb ik mij laten wijsmaken.

Zou iemand mij een mogelijke verklaring kunnen geven, wat er fout loopt.. of waar het misschien aan zou kunnen liggen ?

Ik heb ook al eens een nieuwere firmware erop gezet, maar dit leverde ook niet echt een beter resultaat op.. ik ben ten einde raad!!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

als ik jou was zou ik die router gewoon treug brengen en een andere router nemen (compleet ander merk) of een software matige router gebruiken.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Telenet? Je zit toch niet toevallig over je limiet? (smalband)

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
nee, ik zit nog lang niet over de limiet

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
iets anders dan een router die stuk is zou het niet kunnen zijn???

Verwijderd

FoX,
Heb jij nog iets gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem alleen met een US Robotics 8000-02 (die waarschijnlijk identiek is aan jouw SMC). Ik heb de router al geruild bij de winkel maar dit exemplaar doet hetzelfde, dus het lijkt aannemelijk dat er iets anders mis is.

Ik gebruik Chello en heb een Terayon kabelmodem. Zou het aan de combinatie van router en kabelmodem kunnen liggen?

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
Gokje, maar kijk eens naar de MTU settings van de clients achter de router..

http://speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:44:
FoX,
Heb jij nog iets gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem alleen met een US Robotics 8000-02 (die waarschijnlijk identiek is aan jouw SMC). Ik heb de router al geruild bij de winkel maar dit exemplaar doet hetzelfde, dus het lijkt aannemelijk dat er iets anders mis is.

Ik gebruik Chello en heb een Terayon kabelmodem. Zou het aan de combinatie van router en kabelmodem kunnen liggen?
Ik denk het niet aangezien ik de SMC ook uitgetest heb bij iemand die een USR8000 had staan, en daar deed ie het ook niet..
Het netwerk ging wel goed, maar de internetverbinding was uitermate traag..

'k heb al vanalles geprobeerd, maar lijk maar niet de juiste oplossing te vinden...

Verwijderd

FoX,
Ik heb gisteren mijn tweede USR 8000-02 teruggebracht en vervolgens bij MyCom een Edimax BR-6104 gehaald voor €69. Deze werkte direct. Ik heb zo'n spijt van het niet willen opgeven na zeker vijf avonden prutsen.
Pagina: 1