Ik heb laatst een superorb vervangen met een Coolermaster.
Daarbij heb ik per ongeluk de core van me Duron 800 gekrusht, met als resultaat dat ik bij het opstarten drie lange beeps kreeg direct achter elkaar waarna de PC zichzelf uitschakeld, geen beeld.
Ik had niet door dat de veer tussen de verkeerde koelribben zat.
BAAAALUH!!!
Nu heb ik een nieuwe CPU, een nieuwe Duron 1200. Ik heb deze in m'n Abit KT7A moederbord en de Coolermaster echt super recht en voorzichtig geplaatst.
Ook zit er Arctic Silver op (en dus niet teveel).
Ik ben er vrij zeker van dat dit goed gegaan is.
Maar nu krijg ik dezelfde fout, met het verschil dat het vier beeps zijn.
Ik heb het geheugen gecheckt, aangedrukt, vervangen etc.
De videokaart vervangen door een andere, werkende.
Ik heb dit forum best wel doorgespit hierop, en meestal krijgen de starters antwoorden als "geheugen aandrukken", "videokaart fout". etc
Been there, done that, didn't get the T-shirt...
of ze krijgen een lijst met POST codes. Die lijst van POSTs heb ik dus niks aan. Het is een AWARD BIOS, en ik heb nog niet kunnen vinden wat drie of vier van die lange piepen betekenen.
Kan iemand mij helpen?
Daarbij heb ik per ongeluk de core van me Duron 800 gekrusht, met als resultaat dat ik bij het opstarten drie lange beeps kreeg direct achter elkaar waarna de PC zichzelf uitschakeld, geen beeld.
Ik had niet door dat de veer tussen de verkeerde koelribben zat.
BAAAALUH!!!
Nu heb ik een nieuwe CPU, een nieuwe Duron 1200. Ik heb deze in m'n Abit KT7A moederbord en de Coolermaster echt super recht en voorzichtig geplaatst.
Ook zit er Arctic Silver op (en dus niet teveel).
Ik ben er vrij zeker van dat dit goed gegaan is.
Maar nu krijg ik dezelfde fout, met het verschil dat het vier beeps zijn.
Ik heb het geheugen gecheckt, aangedrukt, vervangen etc.
De videokaart vervangen door een andere, werkende.
Ik heb dit forum best wel doorgespit hierop, en meestal krijgen de starters antwoorden als "geheugen aandrukken", "videokaart fout". etc
Been there, done that, didn't get the T-shirt...
of ze krijgen een lijst met POST codes. Die lijst van POSTs heb ik dus niks aan. Het is een AWARD BIOS, en ik heb nog niet kunnen vinden wat drie of vier van die lange piepen betekenen.
Kan iemand mij helpen?