[Router] Geen internet in DMZ & statische ip adressen

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb hier een chello internet verbinding met Enermax BR-6104 (4 ports router). Werkt altijd perfect.

Nu wil ik echter mezelf in de DMZ plaatsen. Alleen, dan werkt mn hele internet niet meer. (nic is standaard 3com kaartje, utp cross naar de router, heeft altijd gewerkt, en doet t nu ook :P)

Als ik de handleiding pak: (dit is vrij vertaald) voor DMZ moet de client een statisch ip hebben.

Ik open mn netwerk properties, zet mn ip op 192.168.2.2, subnet springt op 255.255.255.0, en ik stel mn gateway in op mn router (192.168.2.1). Geen internet.

Plaats ik mezelf nu met statisch ip EN dmz, heb ik OOK geen internet.

Ik zie hier compleet de oorzaak niet van. Als ik bij de status van mn internet kijk als t via dhcp gaat zie ik ip 192.168.2.100, subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1. Als ik dan mn ip statisch maak op 192.168.2.2, zou het toch moeten werken?

Samengevat:

-WEL internet bij DHCP aan, geen dmz
-GEEN internet bij DHCP uit, geen dmz
-GEEN internet bij DHCP uit, wel dmz

ik wil natuurlijk het liefste dat de laatste optie werkt ivm met online gamen (ik portmap me helemaal suf en heb daar geen zin meer in, kom trouwens ook portmap opties te kort (max 20 ports))

edit: internet zonder dhcp, zonder dmz werkt nu wel, alleen de dmz wil echt niet (heb nu ook mn dns server op router ip staan)

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 09-02-2003 13:10 ]

• G33rt
right... ik heb dus een HELE vage router

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.besjes/GoT/nt/dmz.JPG

vul ik in dat bovenste vakje een 2 in, doet ie t niet, vul ik hetzelfde ip handmatig in en ook een 2, doet ie het wel 8)7

het nu van deze topic ontgaat me nu overigens wel, ik ben gewoon dom O-)

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 09-02-2003 13:24 . Reden: jpg ipv JPG getikt daarna IP weggepaint ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

probeer eens voor die ene PC die je in de DMZ wilt zetten een IP adres te reserveren aan de hand van het MAC adres van je 3com; die PC zal dan altijd dat IP adres krijgen. Dus wel dynamic IP adres op je PC, toch een fixed op het netwerk

Opmerking: ooit gehoord van de edit knop??

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• G33rt
IceManX schreef op 09 February 2003 @ 15:13:
probeer eens voor die ene PC die je in de DMZ wilt zetten een IP adres te reserveren aan de hand van het MAC adres van je 3com; die PC zal dan altijd dat IP adres krijgen. Dus wel dynamic IP adres op je PC, toch een fixed op het netwerk

Opmerking: ooit gehoord van de edit knop??
hij doet het al :)

sorry van die post :(