Ik heb een probleem met Windows 2000 server in combinatie met een netwerk van +/- 30 pc's. Ik heb een aantal topics zitten door te lezen, maar die hadden meer betrekking tot iets anders.
Wat heb ik:
Ik heb een 2000 server met 1 Gbit netwerkkaart, 4x 120 Gb HS's in RAID 10 geplaatst, pentium 4, 1 GB intern geheugen.
2 HP procurve switches met 1 Gbit poort en een stacking kit
30 pc's met Win98, de eigenaar wil pas upgraden naar een andere versie als het niet anders meer kan...
Iedere pc logt aan aan het domein school, de server is de PDC
Wat is het probleem:
+/- 5 pc's kunnen prima tegelijk aanmelden op de server, meer pc's tegelijk worden ze steeds trager met aanmelden totdat n-de pc helemaal niet meer aanmeld
Wanneer er na enkele reboots eindelijk alle pc's zijn aangemeld en iedereen start tegelijk een programma op gaat het weer bij 5 pc's goed en bij sommige duurt het 2-3 minuten en andere crashen of geven een foutmelding
Extra info:
- Ghosten met 20 pc's tegelijk is geen enkel probleem
- DHCP en internet deling gaan via een router, hier lijken verder geen problemen mee te zijn.
Wat kan ik nog wijzigen en waaraan kan het liggen?
Wat heb ik:
Ik heb een 2000 server met 1 Gbit netwerkkaart, 4x 120 Gb HS's in RAID 10 geplaatst, pentium 4, 1 GB intern geheugen.
2 HP procurve switches met 1 Gbit poort en een stacking kit
30 pc's met Win98, de eigenaar wil pas upgraden naar een andere versie als het niet anders meer kan...
Iedere pc logt aan aan het domein school, de server is de PDC
Wat is het probleem:
+/- 5 pc's kunnen prima tegelijk aanmelden op de server, meer pc's tegelijk worden ze steeds trager met aanmelden totdat n-de pc helemaal niet meer aanmeld
Wanneer er na enkele reboots eindelijk alle pc's zijn aangemeld en iedereen start tegelijk een programma op gaat het weer bij 5 pc's goed en bij sommige duurt het 2-3 minuten en andere crashen of geven een foutmelding
Extra info:
- Ghosten met 20 pc's tegelijk is geen enkel probleem
- DHCP en internet deling gaan via een router, hier lijken verder geen problemen mee te zijn.
Wat kan ik nog wijzigen en waaraan kan het liggen?
[ Voor 6% gewijzigd door Brupje op 09-02-2003 12:27 ]
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff