heb je bij chello nou altijd dezelfde ip?

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb even rondgezocht en ik las dat je bij een bepaalde modem bij chello wel een statisch ip hebt en bij een andere niet, echter ik heb een motorola modem en die stond er niet bij. Ik heb nu al wel sinds ik het heb (december 2002) dezelfde ip.

Kan ik er dan van uitgaan dat deze ook zo blijft?

Ik wil dit weten omdat we op ons werk in kunnen loggen en daarvoor zetten ze alles open voor een bepaald ip nummer dus als ik een vast ip heb kunnen we dat meteen doen.

Mijn rig

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Chello garandeert geen vast IP, maar in sommige regio's zoals Flevoland en in Brabant ken ik mensen die al 7 jaar hetzelfde IP hebben.

Ik heb ongeveer 2 jaar Chello en bij mij is het al een paar keer veranderd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• marko77
ok, maar als ie een of twee keer per jaar verandert maakt dat niet uit, als i maar niet elke week anders is.

Mijn rig

• dreeke

dreeke

outdated icon

marko77 schreef op 09 februari 2003 @ 12:25:
ok, maar als ie een of twee keer per jaar verandert maakt dat niet uit, als i maar niet elke week anders is.

Je hebt sinds december 2002 en dan ga je vragen of het elke week verandert :7
Beetje een inkoppertje he :+

• marko77
nou met chello weet je t nooit, bij mijn pa veranderd het vrij vaak en die woont niet ver bij mij vandaan :P

Mijn rig

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Ik heb wel een statisch ip adres maar volgens mij krijg je tegenwoordig alleen nog maar een dynamisch ip van chello. Ipv het ipadres kan je anders gewoon het host adres pakken die blijft wel hetzelfde.

• dreeke

dreeke

outdated icon

basterd schreef op 09 februari 2003 @ 12:28:
Ik heb wel een statisch ip adres maar volgens mij krijg je tegenwoordig alleen nog maar een dynamisch ip van chello. Ipv het ipadres kan je anders gewoon het host adres pakken die blijft wel hetzelfde.

Het host adres wordt opgemaakt uit het IP nummer. Dus dat verandert mee.
Je kunt wel een service nemen zoals DynDNS, of No-IP
dan heb je een hostnaam die zich aanpast aan je IP

• marko77
je bedoelt het host adres van cchello? dan kunnen andere gebruikers toch ook bij ons bedrijf inloggen of heb ik dat verkeerd?

Mijn rig

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:50
maar daar heb de topic starter niets aan omdat het ip dat connect hetzelfde moet zijn :). maar ga dr maar vanuit dat je je ip mooi houdt

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

ik heb een vast ip adres en heb nog de com21 modem.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb opzich ook een vast ip adres met een terrayon modem. Deze verandert alleen als de server er een keer uit ligt ofzo.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Je hebt geen vast IP.

MAAR in de praktijk zal hij niet zomaar veranderen. En gebeurd het dus alleen bij een grote storing oid.
Maar dat kan in jou regio ook totaal anders zijn. Ik zou zeggen: kijk het eens een tijdje aan, dan kun je je conclusies trekken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.