Video Capture, beste prijs/kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• surfrider
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik ben opzoek naar een oplossing om
een heleboel vhs banden om te zetten
naar VCD (of eventueel zelfs DVD, al
lijkt me dat kijken naar de kwaliteit niet echt nuttig.)
Nou kan ik een losse capture kaart kopen,
maar ook een nieuw video kaart met TV-in zou
een optie kunnen zijn.
Iemand ergens een goede ervaring mee?

My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 07:27
Wat ik je in ieder geval al kan zeggen is dat een losse capture kaart altijd beter is als een videokaart met TV-in.

Maar als je toch al een nieuwe videokaart wilde kan je er misschien wel mee uit de voeten.

Wil je meer dan moet je echt naar een losse capture kaart kijken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Verwijderd

Je kan zo ie zo beter een capture kaart kopen.

Ik heb nu de DV500 van Pinnacle, en ik vind de kwaliteit van DV naar computer al tegen vallen...
Dus de analoge, via de tulp kabels/S-video is ook al minder.

Maar na wat onderzoek, ben ik er uit gekomen dat je een goedevideorecorder moet gebruiken, die de data goed wegstuurt. (neem een goeie JVC of SONY , geen aiwa ofzo niks tegen aiwa :X)

Wat ook erg belangerijk is goedekwaliteit kabels.!
van VLS ofzo, die gebruik ik ook echt toppie!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 12:21 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

TSS_Droopy schreef op 09 februari 2003 @ 12:11:
Wat ik je in ieder geval al kan zeggen is dat een losse capture kaart altijd beter is als een videokaart met TV-in.

Maar als je toch al een nieuwe videokaart wilde kan je er misschien wel mee uit de voeten.

Wil je meer dan moet je echt naar een losse capture kaart kijken.

Mwah, mijn Radeon 8500 met TV in geeft toch heel wat betere kwaliteit dan m'n oude Pinancle PCTV Pro.

Qorne: Het merk van de video zegt weinig, een goede Aiwa video presteert beter dan een el cheapo Sony.

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 09-02-2003 12:25 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• surfrider
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik ben niet echt op zoek naar een nieuwe video kaart,
maar misschien is het qua prijs wel beter.

Maar een losse leek mij ook beter.
Ik heb alleen oude VHS banden die ik over wil zetten.
Heel veel daarvan, stuk of 20 zijn mijn "home-video's"
En die kwaliteit is toch al niet super.

My girlfriend threatened to leave me if I went surfing again; I'll miss her!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan is het simpel, je kunt je de kosten besparen van een dure kaart en dus een PCTV of een WinTV ofzo kopen, wil je mooie kwaliteit dan neem je een DC10 (+)

op www.vcdhelp.com staat een hele rubriek over welke capture kaart voor jou het beste geschikt zou zijn.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het probleem van de videokaarten met tv-in is dat ze niet uitgerust zijn met een hardware codec. Hierdoor moet het coderen van de frames via de software verlopen. En geloof me, ondanks de snelle pc's van tegenwoordig blijft dat vaak een heikel punt. Om snel te kunnen coderen moeten er consessies gedaan worden: of minder kwaliteit, of minder resolutie. Vaak wordt dit opgelost door een codec te gebruiken die kwalitatief gezien niet zo denderend is. Een video kaart met tv-in is leuk voor af en toe wat opnemen.

Wil je hogere kwaliteit en vaker wat capturen dan is een aparte capture kaart het beste. Deze zijn voorzien van een hardware codec, en leveren hoge kwaliteit op volle resolutie af. De genoemde pinnacle kaarten leveren een DV stream af op 720x576 me 3.5Mb/sec. DV is lossless, dus super kwaliteit. Nadeel van sommige Pinnacle kaarten is een probleem met het syncrhoon houden van audio en video bij langere opnamen (zie het forum op de Pinnacle site). Dit komt omdat bij analoog capturen het videogedeelte via de Pinnacle kaart loopt, en het audio gedeelte via je geluidskaart. In de computer worden deze software matig weer samengevoegd. Bij een glitch van het videosignaal kan dan de-synchronisatie volgen.

De enige oplossing voor bovengenoemd probleem is m.i. het gebruik maken van externe DV encoders, zoals o.a. Canopus deze levert. Deze externe kastjes zetten analoge audio en video om in een DV signaal, waarbij audio en video gekoppeld zijn. Er kan dus geen de-synchronisatie meer voorkomen. VOordeel hiervan is ook dat het kastje hardware onafhankelijk is, geen irq's of software nodig heeft, en je het zo aan de pc van de buurman kan aansluiten, zolang je maar een 1394 firewire ingang hebt. Zo'n kastje kost ong € 350, dat lijkt veel, maar dat kost een goede aparte capture kaart ook. Ter info, Dazzle levert ook externe DV encoders met USB aansluiting, deze zou ik links laten liggen, hier worden veel problemen mee gemeld.

Capturen kan met diverse pakketten, zoals Pinnacle Studio, dan kan je ook nog de reclames eruit knippen e.d. Ook Scenalyzer is een goede. Virtualdub kan werken als je via VfW captured, maar het kan niet overweg met 1394 en DV streams.

Dus, denk eens na wat je precies wilt gaan doen, en snuffel eens wat rond in de diverse forum's van de leveranciers.

Suc6.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 09-02-2003 12:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1