Toon posts:

Downloads corrupt op PC achter NAT *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein netwerk probleempje:

Bij ons thuis bevinden zich 2 pc's.

PC 1: Netwerk kaart voor kabel(chello)-internet.
Netwerk kaart voor netwerkverbinding met PC 2.
PC 2: Netwerk kaart voor netwerkverbinding met PC 1.

PC 1 sluist internetverbinding door naar PC 2 met behulp van sygate. Dit werkt allemaal goed op 1 dingetje na. Het downloaden bij PC 2 werkt niet. Elk gedownload exe of zip bestand (gebeurt ook bij kazaa) is beschadigd en kan niet worden geopend.
<B> PC 1 kan wel probleemloos bestanden kopieren naar PC 2 zonder dat er fouten optreden. </B>

Hetzelfde download-probleem heeft zich ook onder de volgende omstandigheden voorgedaan:

PC 1: weg (LAN-party)
PC 2: Netwerk kaart voor kabel-internet.

Er is duidelijk iets mis met PC 2 , maar wat.... En hoe los ik dit op?

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik heb ook wel eens zoiets gehad, het kan goed komen doordat je netwerkkaart gewoon een beetje brak is of dat er verkeerde drivers zijn geinstalleerd. Probeer ff nieuwe drivers, je kabel ff goed aandrukken en als het dan nog niet is opgelost kan je ook ff een ander netwerkkaartje proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het es proberen, maar volgens mij zijn er niet zoveel nieuwe drivers voor. (PS. beide netwerkkaarten die beide pc's met elkaar verbinden zijn precies hetzelfde (van sitecom, gaming kit ofzow). maar ik zal es nieuwere drivers voor pc2 proberen...

nog bedankt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
kan ook goed een virus zijn! heb ik ook gehad zoiets namelijk en ik had een virus

doe ff online virus scan:

http://housecall.antivirus.com

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
dat virus zou 't inderdaad kunnen zijn. Ik heb het netwerk tussen de 2 pc's nl al extreem beveiligd (na het komen van dit probleem uiteraard). Zodra ik thuis ben (nu op school) ga ik d'r direct werk van maken :p
Pagina: 1