Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 07:38
Ik heb nu bijna 2 jaar een Mz-r55 Portable Minidisc van Sony en hij is nu kapot :( Ik had hem een tijdje niet meer gebruikt en toen ik gister een muziekje wilde luisteren kreeg ik eerst een hoop zoekgeluid (iets sterker dan normaal) en na een tijdje kreeg ik de melding: Disc error. Ik heb al gezocht en ik heb een oud topic al doorgelezen, alleen ging het hier om een iets ander probleem. Weet iemand een oplossing voor mijn prob? Mijn garantie is al verlopen |:(

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Andere MD proberen? Probeer die MD die het niet doet eens in een andere MD player?
Als ie echt stuk is dat zit er weinig anders op dan hem te laten repareren. Als de reparatiekosten te hoog zouden worden (eerst prijsopgave laten doen!) kun je altijd nog een nieuwe kopen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan een MD lenscleaner gebruiken, de disk error zou kunnen komen omdat de lens zo vuil is dat hij de disk niet meer kan lezen en denkt dat het aan de disk ligt. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn natuurlijk, dit is alleen het enige wat ik me kan bedenken tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

LeonT schreef op 09 februari 2003 @ 11:51:
Je kan een MD lenscleaner gebruiken, de disk error zou kunnen komen omdat de lens zo vuil is dat hij de disk niet meer kan lezen en denkt dat het aan de disk ligt. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn natuurlijk, dit is alleen het enige wat ik me kan bedenken tot nu toe :P
Dat kan het idd zijn. Ik heb hetzelfde model gehad, maar verkocht en van het geld een mzr700 gekocht ;)

Disc error kan idd liggen aan een vuile lens.
Als ik me niet vergis kan je de lens met wat alcohol en een wattenstaafje schoonvegen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

THW Arie schreef op 09 February 2003 @ 11:57:
[...]

Dat kan het idd zijn. Ik heb hetzelfde model gehad, maar verkocht en van het geld een mzr700 gekocht ;)

Disc error kan idd liggen aan een vuile lens.
Als ik me niet vergis kan je de lens met wat alcohol en een wattenstaafje schoonvegen.
Yah, maar wees voorzichtig!! Als er alcohol in het binnenwerk van de MD komt ben de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb met mijn Sony M-R500 nu precies hetzelfde probleem. Ik heb al nieuwe MDŽs geprobeerd maar dezelfde melding volgt. Disk ERROR. soms ook Disk Blank! Kan iemand iets meer vertellen over het goed schoonmaken van een MD-speler? zijn hier ook speciale schoonmaakdisks voor?

http://www.palmclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42988

Ja, er zijn ook wel schoonmaak MD'tjes te koop. Zelfde principe als een schoonmaak-CD. Die MD'tjes vaak wel te koop in winkels waar je ook gewone MD's kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan zijn dat de flatcable niet goed ligt, had ik ook. Kun je wel achterkomen, moet je pause ingedrukt houden en dan druk je FF,FF,RW,RW,FF,RW,FF,RW,PLAY,PLAY dacht ik. Dan kun je in de bios via servo kijken of je kop wel netjes heen en weer gaat (OP EIGEN RISICO!!).
Je kunt de schrijfkop ook laten zakken maar druk er dan NOOIT een md in want dan breekt ie meteen af !

Ik gebruik die test mode altijd om en via het audio menu te gebruiken als digitaal<>analoog converter *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 42988 schreef op 09 February 2003 @ 16:20:
Ja, er zijn ook wel schoonmaak MD'tjes te koop. Zelfde principe als een schoonmaak-CD. Die MD'tjes vaak wel te koop in winkels waar je ook gewone MD's kunt kopen.
Wattenstaafje met schoon water op de lens, voorzichtig reinigen en drogen met de droge kant doet 100 keer meer wonderen dan zo'n reinigingsdisc. (ervaring mee toen ik nog op de TD van Expert werkte)

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 09-02-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het probleem is dat je 'm bijna niet los kan krijgen. Zo'n spelertje... Mijn MZ-R700 is laatst ook kapot gegaan binnen het jaar. Gewoon opgestuurd en gerepareerd thuis gekregen. Duurde 2 weken. Ik heb 'm bij minidiscworld.nl vandaan. Bij de aankoop meteen een all risk verzekering van 3 jaar afgesloten. Voor 't geval dat.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 09-02-2003 17:51 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Prutz0r schreef op 09 February 2003 @ 17:51:
Het probleem is dat je 'm bijna niet los kan krijgen. Zo'n spelertje... Mijn MZ-R700 is laatst ook kapot gegaan binnen het jaar. Gewoon opgestuurd en gerepareerd thuis gekregen. Duurde 2 weken. Ik heb 'm bij minidiscworld.nl vandaan. Bij de aankoop meteen een all risk verzekering van 3 jaar afgesloten. Voor 't geval dat.
Je hoeft em ook niet los te maken om met een wattenstaafje bij de laser te komen. Via de service modus kun je de laser overal naartoe laten gaan (zelfs naar plekken waar ie niet kan komen >:) KLAK, KLAK, KLAK) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
Heb hem nu met alcohol schoongemaakt en ik krijg nogsteeds dezelfde melding :( zal nog even die dinges van Fairy proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Fairy schreef op 09 February 2003 @ 17:53:
[...]

Je hoeft em ook niet los te maken om met een wattenstaafje bij de laser te komen. Via de service modus kun je de laser overal naartoe laten gaan (zelfs naar plekken waar ie niet kan komen >:) KLAK, KLAK, KLAK) :P
Mja, je moet echt wel weten waar je mee bezig ben in service mode. Daarom zal ik NOOIT in service mode gaan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
fuck.... ik hebbut nu al 20 keer geprobeerd maar ik kom maar niet in die service mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
nogsteeds niet! :( vind dit echt balen want ik ga over een weekie op skivak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
Heb je wel al geprobeerd om het met een wattenstaafje en water schoon te maken? had dit geen effect? Ik zal de mijne vanavond proberen schoon te maken. In de service mode vind ik toch een beetje link. Straks mol ik dat ding helemaal en dat vind ik een beetje zonde voor 500 piek... Maar benieuwd of het je lukt. succes B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Hmmm, ik denk dat je em gewoon schoon moet maken, mijn ervaring met mijn MD, is dat je em het beste in een hoes kan stoppen als je em een langere tijd niet gebruikt... Er kan namelijk overal stof komen en als de laser schoon is, maar hij kan niet heen en weer of het lading mechanisme is vies, dan heb je idd kans dat ie DISK ERROR geeft... Ik denk dat je em et beste schoon kan laten maken door een bedrijf dat er verstand van heeft en hopen dat het goedkomt, als je het zelf niet voor elkaar krijgt zou ik niet doorgaan met klooien en helemaal niet als je zelf niet veel verstand hebt van het ding... In dit geval moet je eigenlijk gewoon experts er naar laten kijken .

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
ow ik zie al dat je met alcohol hebt schoongemaakt. :S tis maandagmorgen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
QuanTuMLeaP schreef op 10 februari 2003 @ 09:17:
Ik denk dat je em et beste schoon kan laten maken door een bedrijf dat er verstand van heeft en hopen dat het goedkomt, als je het zelf niet voor elkaar krijgt zou ik niet doorgaan met klooien en helemaal niet als je zelf niet veel verstand hebt van het ding... In dit geval moet je eigenlijk gewoon experts er naar laten kijken .
Welk bedrijf zou hier geschikt voor zijn? ik denk niet dat een standaard electronicazaak echt deskundig is op dit gebied. heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
grrrrrr.... nogsteeds niks! iemand nog andere *bruikbare* suggesties? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had dat de mijne ook niet goed kon lezen enzo, en oversloeg, heb hem toen opengeschroefd, hij zat vol met stof. toen schoongeblazen, en de lens en de lezer aan de andere zijde schoongeveegd, en hij doet t nu weer prima, weet niet of het bij jouw ook helpt, maar suc6 IIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
mjin minidiscje aiwa heeft hetzelfde probleem. het deed zich voor nadat ik een kleinde brand had gehad. ik denk dat het te maken heeft met de rookvorming (nee, je wilt niet weteb hoe dat gebeurd is).. hij deed het voor die tijd nl wel goed. ik ga deze oplossing ook maar proberen...
werk wasbezine ipv alcohol ook? (heb wel bier, maar ga daar niet de lens mee schoonmaken :P)

en voor de bijdehandjes.. hij lag een paar kamers verder heeft dus geen hitteschade.
maar die rook gaat echt overal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
Ik heb de mijne nu helemaal schoongemaakt met borsteltje en alcohol en hij doet het weer prima. :7 Hopen dat het zo blijft. Ik denk dat ik die oude MDŽs maar niet meer ga gebruiken. zullen ook wel behoorlijk smerig zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costanza
ik denk dat wasbenzine ook wel werkt. ik heb een cleaner gebruikt voor videobanden... geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
nope heeft niet geholpen..jammer
het was trouwens een aiwa am-f7

• costanza
Die oude MD's kan ik wel weggooien denk ik... of kan ik die ook op een of andere manier schoonmaken. Bij die oude MD's doet ie het niet. Zonde want die dingen zijn duur genoeg.

Pagina: 1