Terratec Cinergy 600TV goed??

Pagina: 1
Acties:

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 17:58
Iemand als ervaringen met de Terratec Cinergy 600TV??

Zit zelf te twijffelen tussen deze en de Pin. PCTV Pro.

Kan niemand vinden die de Cinergy heeft helaas voor ervaringen.

Verwijderd

ik heb 400
geen problemen mee hoor
dus van zal de 600 ook wel gewoon goed zijn lijkt me

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik ken iemand die hem heeft (de 400 dan). Wel goed ding. t enige nadeel is dat de kaart niet door dscaler herkent wordt

• FaZe
tnx voor reacties,

maar het gaat me nu om de 600 dus :) Mijn ervaring is dat een nieuwer model niet altijd beter is...
deze heeft ook radio onboard dus... meer functies waar meer fout kan gaan..
nog iemand met de 600 dus??
en is Dscaler echt nodig eigelijk? Zegt me niet veel namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door FaZe op 09-02-2003 14:26 ]

Verwijderd

Er zit wel eigen terratec software bij.
en anders kan je die nog altijd downloaden
makkelijk zat

• FaZe
toch vind ik het nog wat eng. zit al een hele tijd te twijffelen tussen de pctvpro en deze dus.. zelfde mogelijkheden...
de pctvpro heb ik 5 jaar geleden al gehad.. alleen met een nieuw mobo werkte hij niet meer, dus terug gebracht..
en pctv klinkt me wat commercieel met trial software erbij enzo..

terratec is onbekend... maar klinkt verder goed..

alleen nu nog iemand die de 600 heeft en waarbij hij goed werkt :)

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Ik heb de 600, en hij werkt uitstekend! Zowel het TV als het Radiogedeelte zijn erg positief, RDS werkt, Teletekst werkt, beeldkwaliteit is zeer goed (zorg wel voor voldoende sterk kabelsignaal) en ook de bijgeleverde software is uitstekend.

de PCTV ken ik niet, maar over het algemeen ben ik zwaar pro-Terratec. Iets duurder maybe, maar wel goed spul.

• FaZe
whow tnx! Dit is voor mij de doorslag :) Nee hij is zelfs goedkoper :)

Ga hem straks halen.
mzzl

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Grootste verschil met die PCTV is dat deze veel nieuwer is. De PCTV bestaat al zo lang net als de Hauppage.
De kwaliteit en specs van de Terratec zijn ook beter. Full 30fps PAL capturen moet mogelijk zijn als de rest van't systeem meewerkt.

• d10n
nOLoGIc schreef op 10 February 2003 @ 11:43:
als de rest van't systeem meewerkt.
Belangrijke opmerking... Heb best een aardig 1337 systeem P4 @ 2G en 256 MB RAM, maar processor word toch flink belast in de hoogste resolution mode.

• d10n
Ook nog ff een nadeel van de kaart: onder XP moet je per gebruiker de zenders instellen, zowel radio als TV. Heb nergens een oplossing gevonden om de presets centraal op te slaan.

Verwijderd

ik hoop voor hem dat die de enigste is, en niet zn broertjes/zusjes/kindertjes etc etc erop zitten.

• FaZe
haha tnx allemaal. Ja ben wel de enigste.. is mijn l337 systeempje.. is wel maar 1.3Gighz.. dus verwacht niet dat ik in dvd-kwaliteit kan caputeren... maar iets minder doe ik het ook wel voor.

Had hem al willen hebben.. maar kan geen winkel vinden die hem heeft... allemaal trust kaartjes en lenco enzo.. en pinnacle.. maar niet de terratec :(

Maar ik zal ze vinden! :) desnoods via internet bestellen

• d10n
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:10:
ik hoop voor hem dat die de enigste is, en niet zn broertjes/zusjes/kindertjes etc etc erop zitten.
Ach het is niet echt moeilijk om te doen, maar als je het voor 4 extra users allemaal moet instellen ofzo, dan ben je nog wel ff bezig... :/

• d10n
FaZe schreef op 10 February 2003 @ 17:26:
haha tnx allemaal. Ja ben wel de enigste.. is mijn l337 systeempje.. is wel maar 1.3Gighz.. dus verwacht niet dat ik in dvd-kwaliteit kan caputeren... maar iets minder doe ik het ook wel voor.

Had hem al willen hebben.. maar kan geen winkel vinden die hem heeft... allemaal trust kaartjes en lenco enzo.. en pinnacle.. maar niet de terratec :(

Maar ik zal ze vinden! :) desnoods via internet bestellen
Tip: www.alternate.nl _/-\o_

• FaZe
heb hem bij alternate besteld :) ik zal wat laten horen als ik hem heb

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
d10n schreef op 10 februari 2003 @ 11:55:
Ook nog ff een nadeel van de kaart: onder XP moet je per gebruiker de zenders instellen, zowel radio als TV. Heb nergens een oplossing gevonden om de presets centraal op te slaan.
Dan staat de zendertabel of in de HKCU registry tree (dus dumpen en laden onder andere user) of in een file in de usermap in Documents & Settings (dus file kopieeren).
Je kunt het ook nog aan die Duitsers zelf vragen :)

• FaZe
ik heb hem :) Tot nu toe bevalt hij nog goed :) Met zenders vinden was wat gekloot.. (nog geen versterker ertussen.. maar vond alles wel :)

Opnemen moet ik nog wat mee klooien.. DVD-kwaliteit trekt mn 1.3Gig thunderbirdje niet :( MP3 geluid lukt ook nog niet helemaal... maar DivX slow en fast motion wel al :)

tnx voor iedereen.. kaart bevalt me :)

• d10n
Gefeli! :)

Verwijderd

zou iemand mij de software kunnen mailen ofzo?

want ik vind de zenders wel, heb geluid, maar geen beeld....heel vaag
software update van de site werkt ook niet

mvg remko

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb zojuist ff tijdelijk een Cinergy 600 om te testen.
Ik heb zelf al een Hauppauge WinTV Theater (Dolby Pro Logic).

ff snel een korte mening erover:
De C600 heeft een stuk beter beeld dan de WinTV, zenders zoeken gaat vrij nauwkeurig, iets waar ik bij de WinTV problemen mee had. De laatste WinTV drivers zijn vergeleken met toen ik ze kocht erg goed verbeterd. WinTV kan daardoor een stuk sneller tussen kanalen switchen (wat ik altijd wel lekker vind). De C600 software neemt volgens mij wel een stuk meer resources in beslag.

Geluid ga ik binnenkort testen door met beiden kaarten geluid van een zelfde muziekclip op dezelfde zender op te nemen. De WinTV dan gewoon in stereo.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb de Cinergy 600 ook, uitstekend ding, groote voordeel is het handmatig kunnen intikken van zenders :) :)
Pagina: 1