TNT 2 te traag voor 2D @ 1600x1200@75 Hz?

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een Diamond Viper V770 (TNT2) en ik gebruik 'm nu om mijn 19" monitor aan te sturen met 1600x1200@75 Hz. Alles loopt goed behalve dat als ik bijvoorbeeld mijn muis over mijn Trillian-lijst beweeg, dan schokt de muis (de contacts lichten dan 1 voor 1 op) en ook bij Overnet, als ik die open heb staan dan schokt de muis een beetje over het hele beeld, als ie geminimaliseerd is, is er niks aan de hand.
Met mijn GeForce 2 schokte er niks. Is een TNT2 gewoon te traag of ligt het ergens anders aan?

-Windows XP
-Laatste officiele drivers van de NVidia site

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

nee ligt niet aan je videokaart. tnt2 is goed genoeg om alles op een pc te kunnen doen, behalve zware 3d games

Verwijderd

Misschien kun je beter eens de 23.11 drivers gebruiken, zijn sneller dan de TNT 2 drivers. Verder kan het imo wel aan je videokaart liggen, als ik bijvoorbeeld met een trage videokaart snel naar beneden scrollde stotterden de plaatjes, met een snellere videokaart was dat niet zo.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eens op zoek gaan naar de 7.58WHQL drivers. Die zijn al wel vrij oud maar volgens mij nog steeds de beste en snelste voor de TNT2.

Dat is tenminste nog steeds de driver die ik voor mijn TNT gebruik in andere PC.

Ik heb hem BTW op mijn webspace staan: http://www.xs4all.nl/~pseverin/got/win-2k-758.zip enjoy :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 10:16 ]

Verwijderd

Jep, TNT2 is gewoon te traag voor 1600X1200, zelfde probleem gehad.
K heb echt ALLES geprobeerd, maar niets hielp, nu heb ik een MX 440 en is alles perfect.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 19:38:
Nou, m'n Asus 3400 TNT1 kaartje doet het anders prima op 1600x1200 truecolor, want qua 2D performance is er nauwelijks wat veranderd in de afgelopen jaren. Het lijkt me eerder een driver issue.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 19:38:
K heb echt ALLES geprobeerd, maar niets hielp, nu heb ik een MX 440 en is alles perfect.

Dan lag het dus ergens anders aan, want ik had met een Viper770 geen enkele moeite met gewoon desktopwerk, en een aantal games draaide zelfs nog prima op 1600*1200, waaronder Requiem, een aardig 3D spel, waar die TNT2 toch geen enkele moeite mee had.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 09:58:
nee ligt niet aan je videokaart. tnt2 is goed genoeg om alles op een pc te kunnen doen, behalve zware 3d games
Nee hoor, ga maar eens met transparante windows werken :D.

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 19:43:

[...]

Dan lag het dus ergens anders aan, want ik had met een Viper770 geen enkele moeite met gewoon desktopwerk, en een aantal games draaide zelfs nog prima op 1600*1200, waaronder Requiem, een aardig 3D spel, waar die TNT2 toch geen enkele moeite mee had.
Je CPU neemt ook wel wat werk op zich als het gaat om 2D hoor. Dus misschien komt het bij jou daardoor dat het wel goed ging :)
Maar bij de topicstarter zie ik geen gebrek aan Mhz...

The devil is in the details.

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
probeer eens de orginele driver van de orginele fabrikant , ik heb zelf een Elsa erazor 3 en die draait voor geen meter op de detonator drivers , maar de orginele drivers van Elsa draait ie 4 x zo goed :)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

KaAzKoP schreef op 09 February 2003 @ 19:44:
[...]

geen probleem hier. celeron 1,7 (128kb) - 128 mb pc133

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

KaAzKoP schreef op 09 februari 2003 @ 19:44:
[...]

Dan wordt het alleen voor de CPU zwaarder. Het enige wat een videokaart in 2D doet is het beeld tekenen op je monitor op een bepaalde resolutie. De ramdac bepaald hoe snel dat gebeurt(vernieuwingsfreqentie).

Bij een TNT2 is misschien de snelheid van de ramdac wat lager dan bijv een GF4.

Of zit ik hier nou dom te lullen 8)7

specs

Verwijderd

je zit juist slim te lullen, zei ik net ook al

• EfBe
  • Niet online
executor schreef op 10 February 2003 @ 13:55:
Dan wordt het alleen voor de CPU zwaarder. Het enige wat een videokaart in 2D doet is het beeld tekenen op je monitor op een bepaalde resolutie. De ramdac bepaald hoe snel dat gebeurt(vernieuwingsfreqentie).
err nee. Applicaties waarbij door windows is geconstateerd dat hun window(s) voor een deel moeten worden hertekend wordt te kennen gegeven die delen te hertekenen. Dat gebeurt veelal door GDI routines aan te roepen, die dan al dan niet dmv linedrawing of bitblit routines de delen van de windows hertekenen IN de framebuffer. Doe je niets op het scherm, dan wordt er niets hertekend.
Bij een TNT2 is misschien de snelheid van de ramdac wat lager dan bijv een GF4.
Of zit ik hier nou dom te lullen 8)7
Ja je lult dom ;). De RamDac is de logica die de framebuffer naar een serie signalen omzet die door de monitor worden gebruikt om het beeld werkelijk te tekenen. Heb je een snelle ramdac, dan is de vertaling stukken nauwkeuriger en heb je een straffer beeld, vooral bij hogere beeldfrequenties.

Een TNT2 is voor 1600x1200x75hz prima geschikt, heb ik ook een tijdje gebruikt (op een iiyama 19"). De bitblitter is alleen wat traag, dus heb je transparante windows en move je een window, dan zal alles via software moeten worden gerenderd en helpt de kaart niet echt mee.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

In het boekje van mijn TNT2Ultra (jaja, wat je zoal niet vind in je archief) staat toch vrij duidelijk dat de TNT2 ultra een 1600x1200 scherm @ 75hz moet kunnen hebben in 2d @ 32 bit kleurtjes. Daar ligt precies de grens.

Ergo, het LIJKT logisch dat als hij geen Ultra maar een TNT2 Vanta of andere lager-dan-maximaal gespecte TNT2 heeft, dat 1600x1200 te hoog gegrepen is.

koop een cheapo GF4MX of een radeon dinges (die goedkope... 9500?) en wees ervan af.
of koop een tnt2ultra op een 2e hands beurs voor een tientje...
ik heb er geloof ik nog wel een ergens. heb hem niet weggegeven en het boekje heb ik ok nog dus eh... :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 11:25:
In het boekje van mijn TNT2Ultra (jaja, wat je zoal niet vind in je archief) staat toch vrij duidelijk dat de TNT2 ultra een 1600x1200 scherm @ 75hz moet kunnen hebben in 2d @ 32 bit kleurtjes. Daar ligt precies de grens.

Ergo, het LIJKT logisch dat als hij geen Ultra maar een TNT2 Vanta of andere lager-dan-maximaal gespecte TNT2 heeft, dat 1600x1200 te hoog gegrepen is.

koop een cheapo GF4MX of een radeon dinges (die goedkope... 9500?) en wees ervan af.
of koop een tnt2ultra op een 2e hands beurs voor een tientje...
ik heb er geloof ik nog wel een ergens. heb hem niet weggegeven en het boekje heb ik ok nog dus eh... :)
Die is alsnog rond de €200,- kun je beter een 9000 LE kopen :)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Trillian niet transparant maken helpt in dit geval.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

EfBe schreef op 10 February 2003 @ 20:48:
[...]

err nee. Applicaties waarbij door windows is geconstateerd dat hun window(s) voor een deel moeten worden hertekend wordt te kennen gegeven die delen te hertekenen. Dat gebeurt veelal door GDI routines aan te roepen, die dan al dan niet dmv linedrawing of bitblit routines de delen van de windows hertekenen IN de framebuffer. Doe je niets op het scherm, dan wordt er niets hertekend.

[...]

Ja je lult dom ;). De RamDac is de logica die de framebuffer naar een serie signalen omzet die door de monitor worden gebruikt om het beeld werkelijk te tekenen. Heb je een snelle ramdac, dan is de vertaling stukken nauwkeuriger en heb je een straffer beeld, vooral bij hogere beeldfrequenties.

Een TNT2 is voor 1600x1200x75hz prima geschikt, heb ik ook een tijdje gebruikt (op een iiyama 19"). De bitblitter is alleen wat traag, dus heb je transparante windows en move je een window, dan zal alles via software moeten worden gerenderd en helpt de kaart niet echt mee.
_/-\o_ _/-\o_ .

thnx, weet ik dat ook weer. Ik wist wel dat ik het niet helemaal goed(of eerder helemaal fout >:)) had :P.

specs

• MightyMauz
Ik ben eindelijk na een week die drivers gaan proberen. Ik heb een Viper V770 en dat is de gewone TNT2, dus niks Vanta of Ultra ofzo. Het is me niet gelukt met die drivers die NioXX gaf en ook de originele drivers werken niet, want die stammen nog uit het Windows 98 tijdperk en Diamond is ondertussen Sonicblue en die doen niks meer aan video.
Mijn Trillian is volgens mij niet transparant, ik kan nergens doorheen kijken, maar ik kan die optie niet vinden in Trillian. En hoe is het te verklaren dan dat bij filesharing proggies zoals Overnet en Kazaa het beeld ook traag wordt? En als ik ze minimaliseer er dan niks meer aan de hand is?

• MightyMauz
Ik heb de oudste drivers van NVidia die ik kon vinden in de meuktracker voor WinXP geprobeerd (v21.81), en volgens mij werken ze!!!
Ik vind het maar bullshit van NVidia dat ze 1 driver voor alle kaarten uitbrengen, want nu heb je dus het probleem dat je moet gaan uitzoeken welke versie de beste is voor jouw oude kaart.... Weet iemand wat de beste is voor een GF2?

• MightyMauz
Hij wordt nu alleen traag als ik bijvoorbeeld door de Favorites blader in IE. Dit waarschijnlijk omdat de menu's uitfaden, dus met transparantie werken, toch? Hoe kan ik dit uitzetten?

• MightyMauz
Kan niemand mij ff snel vertellen waar je die transparantie in menu's uitzet?

• EfBe
  • Niet online
my computer -> Rechtermuisknop -> properties -> advanced tab -> performance settings, knock yourself out :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 21 February 2003 @ 08:05:
Kan niemand mij ff snel vertellen waar je die transparantie in menu's uitzet?
Ik vind vier posts van jezelf wel een beetje er veel van het goede, gebruik volgende keer de EDIT knop om iets aan je eigen post toe te voegen. Tot 24 uur na de tijd meen ik.

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op 16 February 2003 @ 13:47:
Weet iemand wat de beste is voor een GF2?
Voor een Geforce 2 DDR kaart is 29.42 het snelst. Staat wel op www.guru3d.com

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 09:33:
[...]

Ik vind vier posts van jezelf wel een beetje er veel van het goede, gebruik volgende keer de EDIT knop om iets aan je eigen post toe te voegen. Tot 24 uur na de tijd meen ik.
De posts zijn verdeeld over 5 dagen :P. Maar oke je mag een topic eigenlijk maar 1x schoppen.

offtopic:
Dit mag eigenlijk ook niet omdat dit offtopic is, jou post (en mijn post) voegen niks aan dit topic toe. Daarom mag jou post (en mijn post) ook niet volgens de FAQ. Maar nu wordt het te ingewikkeld 8)7.

tvw

Pagina: 1