Ik heb een code met een random image als achtergrond van een div. Ik wil graag dat je dan ook de volgende of vorige image kan kiezen als achtergrond dmv een "next" en "previous" knop. Alle images zijn genummerd van 1 tot 10.
Mijn code:
Als je op "volgende" klikt krijg je het volgende plaatje te zien als achtergrond. Alleen veranderd de variabele "huidige" niet
. Daardoor kan je "volgende" maar 1x klikken.
Het probleem ligt denk ik bij de onclick, maar ik heb geen idee hoe het op te kunnen lossen, en ik heb al vanalles geprobeerd (ben al sinds half 3 bezig (nachtmens
)).
De huidige code geeft geen errors.
(er zitten een paar extra enters in voor de layout, normaal staat het document.write gedeelte op 1 regel)
Mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| // hoogste plaatje
max = 10;
// of er al langs die variabele is gegaan (waarschijnlijk overbodig)
bla = 0;
// random image wordt gegenereerd door php
if (bla != 1)
{
huidige = <? echo"$randomnummer"; ?>;
}
next = huidige + 1;
previous = huidige - 1;
// bij laatste plaatje is de volgende 1
if (huidige == max)
{
next = 1;
}
// bij eerste plaatje is de vorige de laatste
if (huidige == 1)
{
previous = max;
}
document.write("
<a href='#'
onclick=\"document.getElementById('pattern').style.backgroundImage='url(map/pattern_'+previous+'.gif)';
huidige = huidige -1;
bla = 1; \">
vorige</a> ");
document.write("
<a href='#'
onclick=\"document.getElementById('pattern').style.backgroundImage='url(map/pattern_'+next+'.gif)';
huidige = huidige + 1;
bla = 1; \">
volgende</a>"); |
Als je op "volgende" klikt krijg je het volgende plaatje te zien als achtergrond. Alleen veranderd de variabele "huidige" niet
Het probleem ligt denk ik bij de onclick, maar ik heb geen idee hoe het op te kunnen lossen, en ik heb al vanalles geprobeerd (ben al sinds half 3 bezig (nachtmens
De huidige code geeft geen errors.
(er zitten een paar extra enters in voor de layout, normaal staat het document.write gedeelte op 1 regel)