vage emails van postmaster

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Ik krijg dus een hele boel berichten en weet nu niet wat ik ermee moet.

van: postmaster@serv-223 <postmaster@serv-223>
datum: zaterdag 8 februari 2003 22:19
aan: info@ccgenerals.nl <info@ccgenerals.nl>
onderwerp: [info] Bezorgingsstatusbericht (mislukt)

de inhoud van de mail:
"Dit bezorgingsstatusbericht wordt automatisch gegenereerd.

De bezorging bij de volgende geadresseerden is mislukt.

(WEGGEEDIT)@chello.nl "

bijlagen:

1: ATT00034.dat (geopend in notepad):
"Reporting-MTA: dns;serv-223
Received-From-MTA: dns;serv-223
Arrival-Date: Sat, 8 Feb 2003 22:19:47 +0100

Final-Recipient: (WEGGEEDIT)@;(WEGGEEDIT)@@chello.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp;550 Invalid recipient: <(WEGGEEDIT)@@chello.nl>"

2: de orginele email, dit is een email met inloggegevens voor als je je aanmeld bij http://www.ccgenerals.nl/

Hiervan heb ik dus nu al een verzameling van 12 emails, de boven beschreven is trouwens gewoon 1 van de emails random gekozen, het is dus ook niet het geval dat het telkens naar dezelfde persoon gaat. Diegenen waar de orginele email naartoe had gemoeten ken ik overigens niet.

Wat moet ik hier nu mee?

Verwijderd

Ik heb zelf ook 13 mails binnen gehad, ik heb EA Games support al een mail gestuurd.
Ik heb ook een online-virus scan gedaan(bij housecall) en ik heb norton draaien. Dus denk ik niet dat het een virus is,
Zodra ik reactie heb van EA zal ik het hier posten.

Ik heb ze allemaal op 1 na weggegooid. voor het geval dat het nodig is ofzo.

Wat je ermee moet?? Ik heb zelf ook geen idee.

edit:

Ik heb ff verder gekeken naar de adressen waar de mails naar toe moesten.
En bij mij moest er 1 ook naar een Chello adres, namelijk ray97(WEGGEEDIT)@Chello.nl.
Ik post dit adres zodat jij kan kijken of de mails naar dezelfde personen moeten gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 02:53 ]

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
ja, dat is het weggeedite email adres, wel raar dat hetzelfde autogegenereerde bericht naar meerdere personen word gestuurd.
zou bijna denken dat info@ccgenerals een alias is en dat er ergens in een database een foutje zit waardoor iedereen die erin staat een berichtje krijgt of dat er naar verkeerde uin's word verwezen (ik gok ook maar wat).

Verwijderd

Zoiets vermoed ik ook, alleen ik heb er 13 en jij 12.
Maar ik denk dat ik maandag wel een reactie op mijn mail aan EA krijg, dus dan weten we het zeker

Verwijderd

virus.....

• Luke!
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
..... lees het topic.

Verwijderd

heb er vandaag weer een stuk of 8 binnengehaald, en wederom na een online virusscan(dit keer bij mcafee, de vorige was bij housecall) weer geen resultaten.
Hopelijk krijg ik snel reactie van EA.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
ik sta nu op een totaal van 22, dus 10 nieuwe!
We kunnen er een contest van meken: Wie krijgt de meeste mails voor info@ccgenerals.nl :P

Natuurlijk heb ik er ookal online virusscanners overheen gehaald en ook de scanner die standaart op mn pc staat (onderdeel van fixit utilities) hebben geen virus waarschuwing gegeven.

[ Voor 41% gewijzigd door solomo op 10-02-2003 02:47 . Reden: virusscanner verhaaltje ]

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
stuur een mail naar abuse@chello.nl met de headers...

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
warom naar chello? dat was alleen een van de mailtjes, er zitten er ook bij voor gebruikers van wannadoo.nl, planet.nl, yahoo.com, hotmail.com, freeler.com en nog wat andere vage.
Vraag me af of chello er dan iets mee kan!

ik heb trouwens net in mn mailbox een mailtje geziene met niews over cc generals (reclame), die was ook gestuurd aan info@ccgenerals.nl

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
ok, sorry foutje... Check op www.visualroute.nl (o.i.d.) het ip-adres van de verzender en stuur naar de abuse-afdeling van de ISP van de verzender een mailtje...

Verwijderd

Het is geen virus, gewoon een fout van de server omdat de server die de HTML - mailing verstuurde niet ccgenerals.nl host.. :O
Pagina: 1