Paar 3Com SuperStack II Dual Speed Hub 500, 3C16611 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Zoals de topic titel al aangeeft heb ik een paar vraagjes over de 3Com SuperStack II Dual Speed Hub 500, 3C16611. Ik heb zo'n ding aangeschaft voor een netwerkje. De vragen zijn de volgende:

:? Is deze hub manageble zonder de Management Module, 3C16685, want er zit wel zo'n Console poort op (volgens mij gewoon een seriele poort, of niet?) of werkt deze toch alleen maar met die Management Module.

:? Hoe zit het nu met die redundant voeding, want op die poort naast de voeding, RSP, kun je een module aansluiten voor redundantie, maar dan heb je toch nog geen redundant voeding of zie ik dat verkeerd? Moet je die module dan weer ergens anders opaansluiten?

:? Als ik hier een router op aan wil sluiten moet dat dan perce volgens die Distance Extender Module of kan dat ook via een van de UTP-poorten in combinatie met die MDI switch, want begrijp geen drol van dat verhaaltje in de manual (is geen nederlands hé).

:? Zelfde verhaal als hier boven maar dan voor een hub of switch zonder cascade poorts, zeg maar voor een officeconnect switch.

Alvast bedankt voor enig advies/help! :)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
* Kick

Heeft er iemand ff de antwoorden op mijn vragen, want ik weet me echt geen raad.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Hoi Bigbart,
Is deze hub manageble zonder de Management Module, 3C16685, want er zit wel zo'n Console poort op (volgens mij gewoon een seriele poort, of niet?) of werkt deze toch alleen maar met die Management Module.
Nee, je zult echt zo'n Management Module, 3C16685 moeten aanschaffen. Is trouwens duur.
Hoe zit het nu met die redundant voeding, want op die poort naast de voeding, RSP, kun je een module aansluiten voor redundantie, maar dan heb je toch nog geen redundant voeding of zie ik dat verkeerd? Moet je die module dan weer ergens anders opaansluiten?
De redundant voeding is alleen ter backup. voor zover ik weet. Mocht stroomkabel 1 uitvallen gaat ie over op stroomkabel 2.
Als ik hier een router op aan wil sluiten moet dat dan perce volgens die Distance Extender Module of kan dat ook via een van de UTP-poorten in combinatie met die MDI switch, want begrijp geen drol van dat verhaaltje in de manual (is geen nederlands hé).
Dit kan gewoon m.b.v. de UTP poorten d.m.v. het indrukken van de dat knopje.

Graag gedaan.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

NEK schreef op 09 februari 2003 @ 14:56:
Hoi Bigbart,

[...]

Nee, je zult echt zo'n Management Module, 3C16685 moeten aanschaffen. Is trouwens duur.

[...]

De redundant voeding is alleen ter backup. voor zover ik weet. Mocht stroomkabel 1 uitvallen gaat ie over op stroomkabel 2.

[...]

Dit kan gewoon m.b.v. de UTP poorten d.m.v. het indrukken van de dat knopje.

Graag gedaan.
De redundante voeding is er ook voor als 1 voeding defect raakt, dus niet alleen als de kabel stuk is.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op 09 februari 2003 @ 16:45:
De redundante voeding is er ook voor als 1 voeding defect raakt, dus niet alleen als de kabel stuk is.
Onzin :z

[ Voor 24% gewijzigd door BigBart op 10-02-2003 15:48 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Nee niet managebel zonder module.

Serieele poort is alleen voor de firmware update van dat ding.

Tenzij er een manage module in zit. Dan kan je er management mee spelen.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

ps, ik heb er ook nog eentje liggen!
Pagina: 1