Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Kast met oneffenheden spuiten?

Pagina: 1
Acties:

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb net samen met een vriend zijn metalen kast zwart gespoten en wil binnenkort mijn eigen kast doen, maar ik zit met een probleem.

Mijn kast is aan de buitenkant van plastic en is voor de helft bedekt met een motief van allemaal kleien inkepingen van een minimeter diep, in de vorm van bitjes ofzo. heel moeilijk uit te leggen

daarom dit :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/datalife/DSCF0033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/datalife/DSCF0031.jpg

Hier zie je aan de onderkant die dingetjes zitten.

Nu moet ik dit gaan spuiten met zilver en hooglang / vernis.

Hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken?

P.S. De search gaf mij geen antwoord.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

OMG.... schuren wordt lastig (tenzij je het geduld hebt van een tibetaanse monnik)

Ontvetten hoeft geen probleem te zijn: gewoon ff lekker met ammonia aan de gang gaan.

Verven zou ik doen met de spuitbus. Alleen wel enorm voorzichtig. Gewoon een keer of 5 erover doen voordat het dekkend is. Maar dit wordt een lastige klus ben ik bang

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 12:10

Zoefff

❤ 

Mm, lijkt me wel lastig eigenlijk?

Denk dat je het met een spuitbus moet gaan doen, alleen dan héle dunne laagjes. Dus ff snel wat eropsprayen, en dan laten opdrogen.

Als het maar iets te veel is, dan loopt de verf namelijk in de "gaatjes", en zie het daar maar weer eens uit te krijgen :/

Succes iig ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Gewoon een goede ontvetter kopen bij de autozaak... dan goed afnemen met een stof vrije doek.. en dan gaan spuiten! :) dit is de beste oplossing voor zo'n kast.. zo heb ik het ook een keer bij een kast gedaan.. werkt ook heel goed.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
ik ga de gok in ieder geval wagen, er zit toch al een grote zwarte test vlek op :)
Schuren doe ik uiteraard niet in de gaatjes, maar er zit al redelijk relief in de kast, dus dat pakt ie hoop ik wel.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, misschien geeft het ook wel een leuk effect als je alleen het gladde gedeelte zwart spuit?! Just a thought :P

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Zoefff schreef op 09 February 2003 @ 01:13:
Tsja, misschien geeft het ook wel een leuk effect als je alleen het gladde gedeelte zwart spuit?! Just a thought :P
Bedankt voor de tip maar ik denk dat ik dat effect niet mooi ga vinden.

Ik wil juist helemaal zilver/metallic met hoogglans een soort metaal effect creeren
(k vind dat plastic niet echt super :) )

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nee, dat kan ik me voorstellen idd :)

Maar het is opzich wel leuk om wat speciaals te doen met die gaatjes, waardoor ze er extra goed uitkomen (vind ut wel mooi namelijk).

Tsja... als je tijd over hebt, kan je misschien je case zilver spuiten, en dan alle gaatjes met een penseeltje zwart maken?! Ach.. hehe, alleen als je écht tijd over hebt :P

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Het is handiger om de hele kast te spuiten, laten drogen en dan later met de kwast het reliëf in te schilderen en vervolgens op de vlakke kant met een gladde doek de nog natte verf te verwijderen. Maar zoals gezegd is de topic starter dit niet van plan.

Voor diegenen die het wel willen dan ;)

Antwoord op Topictstarter: Kast geheel schuren, vervolgens met een redelijk stevige (nagel) borstel en ontvettingsmiddelen de holletjes schoonmaken. Vergeet niet tijdens het spuiten de verflagen onder een lichte hoek vanuit vier richtingen te spuiten. Anders wordt je later verrast met witte randjes op de holletjes die je niet goed geraakt hebt. :)

ben wel nieuwsgierig wat een minimeter is trouwens :P

[ Voor 6% gewijzigd door klaaz op 09-02-2003 03:23 ]

• shades
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

En opvullen met een e.o.a. opvulmiddel en daarna schuren ?

https://k1600gt.nl

Verwijderd

toevallig heb ik gisteren de voorkap van mn HQ08 gespoten(zwart) en dat kapje aan de zijkant + de knopjes met chromespray 8) alleen helaas ben ik over dat chrome met commandant gegaan :S...smelt als sneeuw voor de zon :'( maar goed, boeiend...gaan er gewoon nog es over....maaruh...het ging om jouw kast dacht ik he >:)
ik moet er wel bijzeggen..KOOP EEN BUS KUNSTSTOF PRIMER! anders krijg je allemaal van die hele leuke "rondjes" het lijkt alsof de verf weggevreten is...dussssssssssssssssssssssssss.....eerst ff die primer erop en dan met hoogglans spuitverf spuiten....gaat perfect
en natuurlijk, "beter meerdere dunne lagen dan 1 dikke laag" en voor de zekerheid wat laagjes blank lak erover tegen het stoten en krassen.. ziet er bij mij erg strak uit, al zeg ik het zelf.

succesos!!
ps:ik heb NIETS geschuurt....dus die primer doet al het werk... _/-\o_

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

je kunt in principe dat relief in die kunstof platen wel weg krijgen. ik zou niet gaan klooien met plamuur of iets dergelijks want dat valt er geheid af na een paar keer stoten/ verplaatsen. een goede oplossing is om het machinaal te shuren. je moet dan eerst van te voren kijken of de kunstof delen dik genoeg zijn om dat relief eraf te schuren. als dit het geval is een luchtschuurtol of iets dergelijks nemen en dan als eerste met vrij grof schuurpapier (korrel 400 / 500) gewoon over alles heen schuren, je zult dan zien dat na verloop van tijd het relief verdwijnt. daarna met steeds fijner schuurpapier schuren, tot ong. 1200. daarna goed ontvetten -> 2 lagen kunstof primer -> meerdere laklagen + evt. blanke lak laag voor de metallic lakken.

alstu.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

als ik jouw was zou ik eerst een klein stukje uitproberen.
dus bijv een stukje aan de binnenkant proberen te spuiten zodat je kunt zien of de verf goed hecht op je kast.
Pagina: 1