Toon posts:

AOpen AX4PE Max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de meeste topics over de P4 moederborden wordt metname aangeraden de Asus P4PE of de Gigabyte GA-8PE667 Ultra aan te schaffen of eventueel een epoxboard wat ook goed uit de test komt.
Waar ik mij eigenlijk over verbaas is dat bijna niemand het heeft over de AOpen AX4PE Max die juist hier op een tweakers site aardig populair zou moeten zijn.
Als je de testen er op naleest met de 845PE/GE chipsets zijn de verschillen dermate klein dat je juist naar extra opties zou moeten kijken zoals de overclock mogelijkheden.
Hierin blijkt de AOpen AX4PE Max verreweg de meeste opties te hebben zeker met de bijgeleverde hittecontrolerende software.

Heeft iemand ervaring met dit moederbord? Ik ben zelf van plan om 'm aan te schaffen met een P4 2.0 GHZ en deze op 2.6 GHZ te laten lopen.
Dit zou volgens verschillende tests 100% stabiel moeten gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tweakers zijn nou eenmaal gehecht aan 'populaire' merken en aan merken met imago ;)
Daarnaast speelt overklokbaarheid en support ook een grote rol.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De support van Asus is niet bepaald goed te noemen, je bent een half uur bezig om 1kb data van hun site af te krijgen. :/

Vandaag en gister werkte die hele site niet eens, een of andere scripterror. Ik snap niet waarom iedereen zo blij is met Asus moederborden, er zijn minstens net zoveel problemen mee als met andere merken.
Ze zijn nog duur ook in verhouding, en daar komt die brakke website nog bij.

Als die Aopen er volgens tests en reviews goed uitkomt, dan zou ik net zo goed die kopen. Aopen is ook een bekend merk en met hun drivers en support heb ik tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Nou en zeker wel dat ik geintereseerd ben in dit bord!!!!!!!!!!!

Zeker de pci/agp asynchronische opties spreken mij zeer aan.
Dat dit bord niet van de grote borden boeren komt boeit mij nul.
Ik wacht alleen nog op het sis658 bord van Abit de SI7 dat moet ook een racemonster worden volgens mij (vraag me alleen af of de rdrams op fixed frequencies kan draaien). Dan ga ik kijken welke ik ga kopen.

Ik hou het Aopen bord zeker wel in de gaten en dat is nu mijn eerste keus.

Maar het is moeilijk om het juiste bord te vinden want er zijn er:

1- heeeeeeeeeeel veel soorten fabrikanten, chipsets.
2- je gaat ze niet allemaal 1 voor 1 af maar kijkt eerder bij de bekende.

Weet iemand anders nog meer borden die deze agp/pci async opties hebben??

Greetz

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 17:20

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ik tik dit nu op een aopen ax4ge-max mobo. Ik ben er erg tevreden over : Stabiel en snel plus veeeeeel aansluitmogelijkheden. Plus onboard videokaart is handig mocht je agp kaart er mee kappen

De kick van Electric!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:28

Blord

Hello Kitty !

dreeke schreef op 09 februari 2003 @ 00:47:
De support van Asus is niet bepaald goed te noemen, je bent een half uur bezig om 1kb data van hun site af te krijgen. :/
Off topic : op de hoofdsite van ASUS staan nog enkele mirror ftp servers, ik gebruik altijd de Italiaanse ASUS mirror site, snel en in Engels :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Als trotse eigenaar van de Aopen AX4GE max kan ik zeggen dat als het bordje met de nieuwste bios zeer goed draait. De eerste die ik kreeg had nog wat problemen met gamen (alarm ging af) maar de nieuwe die ik kreeg heeft een nieuwere bios (1.06 atm) en ik denk dat dat alle probs opgelost heeft! Het draait in ieder geval super hier. ( +12000 3dmarks 2001 score 8) )

Ik heb nu dit mobo in de volgende config draaien:
- P4 2.8
- 512 MB
- Geforce4 ti4600
- adaptec ATA RAID 2400A (4x maxtor 80gb liquid baring in raid 5)

Een echte aanrader dit bordje! Veel features ( usb2.0 / firewire / s-ata).

Post alle vragen die je hebt en ik zal mijn best doen ze te beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op 09 February 2003 @ 05:29:

Post alle vragen die je hebt en ik zal mijn best doen ze te beantwoorden.
Ik ben met name geïnteresseerd in de overklok mogelijkheden.
Heb je deze functies al gebrobeerd? Ik ben zeker benieuwd naar het pci/agp overklokken. Hoe stabiel blijft het bord eronder?

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik ben ook van plan om een nieuw systeem samen te stellen, maar ik zat zelf eigelijk meer aan MSI te denken, ik zit eigelijk alleen nog te twijfelen tussen de 845 PE of de 845 GE variant, beide hebben ze zo hun ding (PE heeft 3 geheugensloten, de gGE 2 en heeft onboard vga en lan)beide hebben 5.1 geluid en usb2.0 onboard.

ride on

Verwijderd

Ik heb deze Aopen ook besteld. Veel opties en snel.

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:28:
[...]

Ik ben met name geïnteresseerd in de overklok mogelijkheden.
Heb je deze functies al gebrobeerd? Ik ben zeker benieuwd naar het pci/agp overklokken. Hoe stabiel blijft het bord eronder?
overclocken ben ik niet echt voor, maar met de nieuwste bios (1.06) heeft het wel bergen functies en kun je de fsb per MHz ophogen. Ook zijn de verschillende voltages goed in te stellen.

Verwijderd

Veel mensen vergeten dan ook de Silenttek technologie die fantastisch werkt. Een hele verademing moet ik zeggen.

Overigens vind ik dat Aopen moederborden inderdaad niet altijd de snelste van de klas zijn, maar ik vind de stabiliteit veel belangrijker. Het is natuurlijk heel mooi als je een half procent sneller bent met een Asus bord, maar dan kun je beter de meerprijs investeren in een duurdere processor.
Pagina: 1