te weinig fps met q3

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
kreeg q3 niet stabiel onder windows 98 se dus heb windows me er toch maar weer op gegooid :(

in windows 98 se haalde ik 102 fps met timedemo 1

nu haal ik nog maar 80 fps met timedemo 1

heb de nieuwste detonator driver (631) en directx 8.0

heb deze keer wel voor de normale (stabielere) agp vxd driver mode gekozen inplaats van de turbo mode bij het installen van de VIA service pack drivers..

zou dit echt zoveel verschil kunnen uitmaken?

systeem:
duron 650@900
abit kt7
128 sdram (pc 100)
viper 770 tnt2 ultra

iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik eraan doe?

alvast bedankt

Lev

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ja... 't is ook wel laag... :)

euhm... andere drivers proberen?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ehh, misschien domme vraag, maarre, hoe krijg ik Q3 zover het aantal fps weer te geven??

thanx

Hier staat tekst

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, heel waarschijnlijk trap ik hier een open deur in hoor .. maar euhh, je hebt Win ME toch wel als een Fresh Install gedaan he ??

(nooit bestaande Windows opwaarderen, altijd formatteren en nieuwe OS erop installeren, dat kan héél veel schelen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 15:31 schreef JumpStart het volgende:
Ok, heel waarschijnlijk trap ik hier een open deur in hoor .. maar euhh, je hebt Win ME toch wel als een Fresh Install gedaan he ??

(nooit bestaande Windows opwaarderen, altijd formatteren en nieuwe OS erop installeren, dat kan héél veel schelen.)

Als je de Windows ME upgrade heb gekocht kan je dan ook gewoon een fresh install doen ?
Nee toch, je moet dan toch de hele versie hebben ?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hmmm ligt waarschijnlijk toch aan die nieuwe directx versie. Heb met Q3 en Directx 7a een fps van 124. Met Directx 8 heb ik nog maar een fps van 92.
Dussu ik snap dus niet echt wat er verbeterd is met directx 8.

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 15:30 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
ehh, misschien domme vraag, maarre, hoe krijg ik Q3 zover het aantal fps weer te geven??

thanx
in een game (dus niet in het hoofdscherm, althans bij mij werkt het daar niet) druk je op tilde ( ~ ) en vervolgens cg_drawfps 1 intikken. als je cg_dr intikt en je doet tab dan krijg je automatisch alle opties. Doe vervolgens:
~cg_timedemo 1 [gevolgt door:]
~demo demo001
bekijk de plaatjes en na afloop druk je weer op tilde (~) en je ziet de prestaties van je videokaart.

Verwijderd

Even zwaar offtopic:

Waar kan je het programma 3d-Marks halen?

Sorry maar moest het toch een keer posten...

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

internet

www.madonion.com oid

hmmz

Verwijderd

In winME had ik 90-100 fps, nu heb ik een formatje gedaan en winME opnieuw (dezelfde cd) geinstallled, haal ik 50-55 fps ??? heb de laaste nieuwe creative drivers geprobeerd en de 7.17.. ! nog steeds 55 zielige fpsjes.

athlon 700@800, 256 mb, epox 7kxa, geforce ddr......

Kan iemand mij AUB helpen ??? al de zelfde quake3 instellingen nog.... heb zelfs de 1.17 opnieuw geinstalled en de 1.17_dlls erbij gezet maar echt geen reet helpt, heb zowat alle windows en 3dkaart tweaks gedaan/gelezen...

please help me

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

hebben jullie er wel aan gedacht om die SPEED.DLL's te downloaden?? want dat scheelt je een hoop

test het ook niet na het openen van een OSP game want die gooit er minimaal 24 FPS vanaf omdat die de speed.dll's niet laadt en vid_restart helpt dan ook niet je moet echt je quake opnieuw opstarten voordat je het test

heb je wel je goede cfg geladen???

wat heb je als grafix aangezet etc .... daar kan het allemaal aan liggen

je windows heeft er in iedergaval niets mee temaken want win ME is veel sneller dan 98

succes

Spelfouten voorbehouden.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Speed dll's?? vertel!

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1