Toon posts:

Luidspreker modificeren voor een beter geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pics/products/db/adds/concept200-add1.jpg
http://www.eltax.com/com/...ncept%20200&id=288&type=1

Deze Eltax concept 200 wordt bij Megapool verkocht voor 99 euro per 2 stuks.
Stel als ik nou de tweeter en de 2 woofer vervangt door een betere type.
(Aangezien alle maten voor de luidspekers standaard zijn, is dit natuurlijk geen probleem)
Zou dan het geluid stukken op voor uit gaan? Ik weet niet hoe belangrijk de
kast is voor de klank kleur.

Ik wilde eerst zelf de kast bouwen, maar aangezien ik ook 2 linker
handen heb, schiet dit natuurlijk niet op.
Is die 99 euro voor die "luidspreker hout" teveel betaald.
Andere kant ziet de kast best goed uit 800x220x235.

Waar moet ik opletten bij het kopen van nieuwe tweeter en woofers?
Ik heb thuis een Onkyo TX-SR500E receiver (5x 65 Watt bij 8 Ohm).
Filters, moet ik deze ook vervangen??

Sugestie zijn welkom!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je zonodig geld wilt steken in vervangen van de tweeters en woofers, waarom dan niet beter dat geld optellen bij de 99 euro en meteen 2 betere speakers kopen. Goede speakers heb je niet voor een paar tientjes. Zelf zomaar wat tweeters en woofers erin zetten waar de kast niet op berekend is kan onverwachte resultaten geven. Nofi, maar alle waar voor z'n geld, en van een gevoeligheid van 88dB en een max. freq van 20Khz wordt ik niet echt blij. Stel jezelf eens de vraag: kan je van een speaker van 50 euro nou echt iets verwachten? Wellicht ben je beter af met iets duurdere B&W's of Missions of Kefs. Dat zijn prima speakers voor een normale installatie zoals jouw Onkyo. Die hebben ongetwijfeld hele fraaie speakers van 100 euro ofzo per stuk, en daar heb je dan ongetwijfeld meer plezier aan. En zij hebben de hele kast + speakers natuurlijk op elkaar afgestemd. En je kan je geld helaas maar 1x uitgeven ;). Oh ja, enne, je kan beter voor hetzelfde geld 2-weg speakers nemen dan 3-weg. Dan heb je 2 betere speakers, want voor die 3-weg moet tenslotte een extra luidspreker gebruikt worden. Als je voor € 100 kan kiezen uit 2 en 3 weg, neem de 2 weg. De kwaliteit van de luidsprekers zijn voor een groot deel verantwoordelijk voor de klant. Ik heb zelf al jaren alleen maar 2-weg gekocht. M'n huidige Totem Sttaf's zijn nog steeds 2-weg, ondanks het prijskaartje van f 2000 p/st. Maar ze klinken stukken beter dan vele 3-weg speakers.

Een mogelijk advies: B&W DM303
http://www.jeeigendroomhuis.nl/artikeldetail.asp?dro_id=255
reviews: Stereo speaker roundup (test van speakers, 1x raden wie de winnaar is?)

[ Voor 57% gewijzigd door Microkid op 09-02-2003 00:54 . Reden: paar voorbeelden toegevoegd ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

of www.speakerland.nl en dan zelfbouw pakket met hout erbij :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Kuch kuch

[rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel II][/rml]

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/Aldiboxen.jpg

Looks familiar?

Best humor dit, jij overweegt serieus om meer dan het dubbele te betalen voor een paar speakers die je onder een andere naam bij de Aldi kunt krijgen :D

Ga komende woensdag maar met een slaapzak voor de deur liggen daar!

/edit

89.89 euro per set!!!

tel uit je winst. van die

oh

moment

worden die bij de megapool verkocht voor 99 euro per set? Oei. Dat wist ik niet

[ Voor 18% gewijzigd door Captain Pervert op 09-02-2003 02:34 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• momania
  • Laatst online: 17:07

momania

iPhone 30! Bam!

Captain Pervert schreef op 09 February 2003 @ 02:32:
Best humor dit, jij overweegt serieus om meer dan het dubbele te betalen voor een paar speakers die je onder een andere naam bij de Aldi kunt krijgen :D
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 00:21:
Deze Eltax concept 200 wordt bij Megapool verkocht voor 99 euro per 2 stuks.
Scheelt maar 10 euro hoor :+ (hè... net te laat ;) )

Maar anyway, als je toch de speakers zelf wil vervangen, dan zou ik even kijken of je de boxen dan ook niet beter zelf kan bouwen... Voor 99 euro kan je iig een aarig stukkie hout kopen....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

euh zou ik niet doen, op het m,oment dat je het wilt gaan verbeteren, zul je ook een betere scheidingsfilter moeten nemen, betere interne bekabeling, en betere units, de ingangen un je dan ook beter modificeren, en dan vraag ik me af, of zo'n licht kaste wel voldoet.

Ga gewoon naar de bouwmarkt en koop 18 of 22 mm mdf, laat het op maat zagen en voor de helft heb je een betere kast, dan kun je bijvoorbeeld een visaton maken ofzo, en kast die compleet is afgestemd op de units.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

koop de VIfa Impulse monitor bijvoorbeeld.. kost je 180 euro per speaker... schijnt erg goed te zijn.. ik moet er ook binnenkort nog naar gaan luisteren (ik wil ze voor de studio gaan gebruiken)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1