screen freezes, nieuw mobo of proc doen?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
(kan mijn oude topic niet meer vinden..) :'(

Ik heb het helemaal gehad met die pc van mij. Ik ga het nu oplossen door gewoon een nieuw mobo of proc te kopen, de vraag is alleen, welk van de twee??

Probleem is dus dat in 3d games het beeld bevriest, zo'n 20 keer per dag al naar gelang hoe vaak ik nog zin heb om het weer te proberen. 8)7

Dingen die ik al heb gedaan:

1) OS -> win98, winXP, winme.
2) geheugen modules vervangen.
3) stopcontact geaard. :*) 8)
4) videokaart vervangen, van TNT2 naar Geforce2GTS naar voodoo3 naar Radeon8500 met als detail dat bij de eerste 3 het beeld wegviel en bij de laatste het beeld in beeld blijft maar de pc net zo goed 'bevroren is'.
5) netwerkkaart vervangen.
6) voeding vervangen. (400 Watt)
7) aperture size naar 4MB, fast writes afgezet, AGP 4x disabled en alle mogelijke combi's van AGP instellingen. :?

mobo K7Tpro2A en Thunderbird 1200mhz/200fsb (55 graden stressed)

Ik kan nu heel simpel ff naar winkel en ik denk dat ik maar een GA-7ZXE gigabyte moederbordje ga halen voor het luttele bedrag van 60€. Is er grote kans dat mijn probleem daarmee opgelost is of is er een grotere kans dat het mijn proc is? (In het verleden is ie nogal eens gecrasht door oververhitting door toen slechtere koeler)

Oftewel 'is it safe to say dat het aan het moederbord ligt?' ;(

[ Voor 6% gewijzigd door shotputty op 09-02-2003 00:19 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet absoluut niet of het 'safe to say' is...

Maar ik heb ook enorme problemen gehad met 3d; M'n vorige Asus A7V bleek instabiel te zijn (na weken aankloten). Bij mij heeft toen een nieuwe bordje voor 'wonderen' gezorgd.

Verwijderd

Ik denk dat het "safe to say" is en dat je een andere moederbord moet gaan kopen. Aangezien je alles heb geprobeerd: geheugen modules vervangen, netwerkkaart vervangen, voeding vervangen etc. lijkt me heel sterk dat de mobo vervelend doet.

Maar om welke mobo & cpu gaat het? :) Welke mobo/cpu ga/wou je kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 01:04 ]

Verwijderd

Denk dat het verstandig is om misschien zowel mobo als cpu te vervangen, kan je meteen weer een tijdje mee en het moment is nu op zich wel goed. Misschien is het ook verstandig om over te stappen naar Pentium en niet bij AMD te blijven. ( maar jah dat is mijn mening) Hoop voor je dat het probleem in ieder geval wordt opgelost.

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik hield het niet meer uit en ik kon maar 1 winkel vinden in Rotterdam die op zondag nog open was, dus ik heb een of ander vaag merk gekocht voor 89€. De Asrock K7VT2. Ik ga hem nu installeren, spannend.....

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
Ik denk een IRQ conflict

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

welke toko in rotterdam is er op zondag open dan (als t CRAZY HANS is word ik gek, want daar heb ik gisteren nog rotzooi gekocht die niet deugt, en terug moet naar hun) zie pentium 2 233 of celeron 300

ride on

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 15:10:
Denk dat het verstandig is om misschien zowel mobo als cpu te vervangen, kan je meteen weer een tijdje mee en het moment is nu op zich wel goed. Misschien is het ook verstandig om over te stappen naar Pentium en niet bij AMD te blijven. ( maar jah dat is mijn mening) Hoop voor je dat het probleem in ieder geval wordt opgelost.
en waarom zou hij naar Intel over moeten gaan :?

Last.fm
Films!

Verwijderd

intels zijn stabieler (geen geflame aub, is mijn bescheiden mening)

Verwijderd

Ik vraag me inderdaad ook af of je wel naar een evt. IRQ conflict hebt gezocht. Ook vinden niet alle kaarten het leuk om hun IRQ te delen... dat zou ik eerst na gekeken hebben. Heb
daar zelf ook nogal wat probleempjes mee gehad.

Nooit problemen gehad met AMD overigens. Wel met VIA chipsets in combinatie met Pentium III, nooit in combinatie met Athlon (XP). Beide goede processoren, is een persoonlijke keuze!

• Sv3n
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 16:57:
intels zijn stabieler (geen geflame aub, is mijn bescheiden mening)
Ik weet niet waar je dit op baseert maar Ams proccesoren zijn volgens mij even stabel als Intels :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

sv3n schreef op 09 February 2003 @ 17:06:
[...]

Ik weet niet waar je dit op baseert maar Ams proccesoren zijn volgens mij even stabel als Intels :)
Ben het met je eens, maar het is zijn mening kunnen we niks aan doen. Er zijn mensen die tegen/voor AMD/Intel zijn. :)
@ Topicstarter moet zelf weten of hij AMD of Intel neemt, er zijn zat topics van deze 2. Ik ga ook niet zeggen welke je moet nemen, dan moet jij zelf beslissen.

Verwijderd

Zo`n soort probleem als de topic starter heeft me pa ook, alleen dan nog wat vaker, bij software instaleren ed al :(
andere videokaart ed helpt geen moer, de BSOD word wel weergegeven, maarlees baar is het niet.
net ging het een tijdje goed op de achtertafel ipv pc buro. nu de boel net terug gezet en zometeen testen :) en hopen dat het goed blijft :X

en nu eerst een Cup a Soup!

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Nou ik ben blij! M'n radeon wil nu wel in AGP4x, de 3dmark is 100 punten omhoog en m'n pc loopt niet meer vast. jeu!!! :o :o :o :o :o
Wat zal ik met m'n MSI bordje doen?

• Sv3n
shotputty schreef op 09 February 2003 @ 20:10:
Nou ik ben blij! M'n radeon wil nu wel in AGP4x, de 3dmark is 100 punten omhoog en m'n pc loopt niet meer vast. jeu!!! :o :o :o :o :o
Wat zal ik met m'n MSI bordje doen?
aan mij geven >:) (sorry voor de hk achtige reply :> )

[ Voor 10% gewijzigd door Sv3n op 09-02-2003 20:39 ]

Last.fm
Films!

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik weet niet hoe oud dat boordje is, maar mischien heb je er nog garantie op :? en anders gewoon alle dingen die je denkt ooit nog eens te kunnen gebruiken (condensatoren en weerstanden oid) eraf solderen en plankie trashen.

ride on

Pagina: 1