Als ik boot start X flikkert hij een paar keer, probeert te starten en blijft hangen. Hierna blijft als enige optie ctrl+alt+delete om te rebooten. Rebooten gaat dan goed. In mijn syslog komt de melding te staan dat het crashen en restarten te snel gaat.
Als ik de bf24 stock debian kernel gebruik gaat alles goed, X start netjes en ik krijg verder ook geen rare dingen in mijn syslog. XFree86.0.log zegt me dat zowel de kaart goed herkend is als alle modules (dri, glx ...) goed zijn geladen. Ook de binaries die ik hier vandaan heb synaptics werken onder bf24 naar behoren. De nieuwe kernel struikelt hier over:
De search wees uit dat het samen kan hangen met het ontbreken van of de radeon kernel module of de ati drivers voor X, ik heb deze allebei:
/usr/X11R6/lib/modules/drivers/ati_drv.o
/usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o
Als ik deze drivers insmod gaat dit goed.
Het volgende heb ik geprobeerd:
gcc-3.2 ipv. gcc-2.95 gebruiken
2.4.19 en 2.4.20 met dezelfde configuratie
ati drivers static en als module
Ik heb drm 4.1 en 4.0 geprobeerd. agpart static en als module, de drivers ook static en als module.
Ik maak gebruik van devfs
Ik ben dan nu ook redelijke ten einde raad en ongeveer 10 niet werkende kernel debjes rijker. Het gaat hier om een Asus L3800C notebook, hierover is meer te vinden op http://mobilix.org/asus_l3800c_e.html . Als iemand in bezit van eenzelfde notebook is en linux erop heeft draaien graag ook ff melden om wat ervaringen uit te wisselen. Als jullie de .config file in willen zien kan ik die ook nog online zetten.
Als ik de bf24 stock debian kernel gebruik gaat alles goed, X start netjes en ik krijg verder ook geen rare dingen in mijn syslog. XFree86.0.log zegt me dat zowel de kaart goed herkend is als alle modules (dri, glx ...) goed zijn geladen. Ook de binaries die ik hier vandaan heb synaptics werken onder bf24 naar behoren. De nieuwe kernel struikelt hier over:
Hier de complete log na een gefaalde boot. Mijn XFree86Config-4 is hier te vinden.(**) Option "Device" "/dev/psaux"
(EE) xf86OpenSerial: Cannot open device /dev/psaux
No such file or directory.
Synaptics driver unable to open device
(EE) PreInit failed for input device "Mouse[1]"
(II) UnloadModule: "synaptics"
(WW) No core pointer registered
(II) XINPUT: Adding extended input device "Generic Mouse" (type: MOUSE)
Fatal server error:
Caught signal 11. Server aborting
De search wees uit dat het samen kan hangen met het ontbreken van of de radeon kernel module of de ati drivers voor X, ik heb deze allebei:
/usr/X11R6/lib/modules/drivers/ati_drv.o
/usr/X11R6/lib/modules/drivers/radeon_drv.o
Als ik deze drivers insmod gaat dit goed.
Het volgende heb ik geprobeerd:
gcc-3.2 ipv. gcc-2.95 gebruiken
2.4.19 en 2.4.20 met dezelfde configuratie
ati drivers static en als module
Ik heb drm 4.1 en 4.0 geprobeerd. agpart static en als module, de drivers ook static en als module.
Ik maak gebruik van devfs
Ik ben dan nu ook redelijke ten einde raad en ongeveer 10 niet werkende kernel debjes rijker. Het gaat hier om een Asus L3800C notebook, hierover is meer te vinden op http://mobilix.org/asus_l3800c_e.html . Als iemand in bezit van eenzelfde notebook is en linux erop heeft draaien graag ook ff melden om wat ervaringen uit te wisselen. Als jullie de .config file in willen zien kan ik die ook nog online zetten.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.