[w2k]internet delen + bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
ik heb hier een pc met msi moederbord met bluetooth.
ik dacht nou dan neem ik een extra bluetooth usb key erbij dan kan ik lekker draadloos internetten vanaf mijn laptop.
op beide pc's staat windows 2000 pro.

als ik een netwerk connectie wil hebben vanaf mijn laptop moet ik er voor zorgen dat op pc1 internet delen voor de bluetooth module1 aanstaat anders krijg ik een error 718.

nu heb ik al een aantal proxy servers geprobeert maar zonder goed resultaat.
ik wil namelijk de rest van mijn netwerk ook voorzien van internet.
1.is er naast het kopen van een hardware router een andere oplossing ?
2.is het installeren van windows XP een optie en dan een bridge bouwen ? maar waar valt bluetooth onder in hun term van wireless ?
wireless
Communication between a computer and another computer or device without wires. The form of wireless communication provided as part of the Windows operating system uses infrared (IR) light to transmit files. Radio frequencies, as used by cellular and cordless telephones, are another form of wireless communication.
netwerk opstelling

--kabel internet----{PC1}{NIC2}-----------{switch}-----{rest van het netwerk}
_____________________{bluetooth1}---------------{bluetooth2}{laptop}

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

je moet je netwerk bridgen en daar kan je winroute pro voor gebruiken alleen weet ik niet of winroute ook bluetooth ondersteunt.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
dreamer schreef op 09 February 2003 @ 15:04:
je moet je netwerk bridgen en daar kan je winroute pro voor gebruiken alleen weet ik niet of winroute ook bluetooth ondersteunt.
winroute lite heb ik het mee geprobeert maar daar lukt mij het niet mee.
winroute vind het ook niet leuk als je ICS van windows heb aanstaan.
opzich zou het handigste zijn dat ik mijn internet delen op de bluetooth module zou kunnen laten staan en dat de rest van mijn netwerk via een ander programma op internet kan.
ik heb ooit eens een software pakket gehad die het internet deelt dan moest je op zowel de host als op alle gast pc's het pakket installeren. alleen ben ik de naam van het software pakket kwijt waardoor ik dat niet meer kan uitproberen

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Topicstarter
ik heb met windows XP geprobeert het met een netwerkbrug te doen dus Nic 2 +bluetooth1 in een netwerkbrug en dan de internet verbinding delen maar dit werkte helaas niet

Verwijderd

Duz als ik het goed begrijp heb je in PC1 BT zitten die je wilt gebruiken als "router"? Ik weet niet in hoever de BT kaart en dongel als netwerk kaart gezien wordt. Als hij gezien wordt als een volledige TCP/IP netwerk kaart dan is het mogelijk om deze te gebruiken voor de I-net sharing door middel van het eerder genoemde WinRoute Pro.

Zet hiervoor de ICS van Windows uit! Installeer WinRoute Pro op de PC. Zet op de NIC2 NAT aan en stel op de laptop (BT2) het IP addres van BT1 in als standaard gateway. Dan zou het moeten werken......