[php] UML: moddelen voor scripten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede UML tool die ook php ondersteund. De UMl tool moet dus de gemaakte diagrammen om zetten naar php code.
Tot dus ver heb ik weinig gevonden wat me aansprak. Misschien sla ik ook de plank mis om uml bij php te gebruiken (php is OO dus dat moet lukken)
dus ander advies is ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Cazzz: php is OO dus dat moet lukken
Dat hangt er nogal vanaf welke definitie van OO je gebruikt... Wanneer is een taal nu eigenlijk OO?

'OO zijn' is ondertussen een soort certificaat aan het worden waaraan een taal toch wel minstens moet voldoen. Maar wat is OO?

Er zijn (goed opgeleide) mensen die "Nee!" zullen zeggen als je aan ze vraagt of Java en C# OO zijn. Denk je dat ze dan zullen zeggen dat PHP OO is? Mag een taal die OO is daarnaast bijvoorbeeld ook nog iets anders zijn? (neem C++ bijvoorbeeld)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind wel dat php "Object Orientaded" is je kan namelijk nieuwe instanties maken van "classes" en waarmee je dan ook de eigenschappen overhevelt.
En echt de essentie of eisen van OO kan ik je ook niet geven, ben namelijk nog in opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Umbrello (voor KDE) kan php-code genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Mag ik hier even luid roepen dat ik vind dat ik als C++-er het recht heb om te beweren dat PHP zuigt in al zijn OO-heid? Even serieus: als je OO wilt gaan, raad ik iig niet PHP aan. Afgezien van het ontbreken van privates en publics weet ik niet meer waar ik precies overal tegenaan liep toen ik OO ging in PHP, maar het was tedious.

Dat maakt mij overigens wel benieuwd naar het feit of er uberhaupt UML editors voor PHP bestaan. Een goede editor zou namelijk mijn ongelijk bewijzen.

/me Grimace houdt deze thread toch maar even in de gaten
edit:
Way 2 go grimace, er staat gewoon al een link naar een editor. Dan ben ik iig nog altijd nieuwsgierig naar de ervaringen van de topicstarter met deze tool. Of deze mss zo vriendelijk zou willen zijn deze hier te posten _/-\o_ ?

[ Voor 18% gewijzigd door GrimaceODespair op 09-02-2003 07:28 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja weten ondertussen wel dat PHP niet geheel OO is!
OO is een manier van programmeren, dus kan het ook in PHP.
En als we daar weer een discussie over willen stel ik voor dat we daar een topic over openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgouw schreef op 09 February 2003 @ 08:42:
Ja weten ondertussen wel dat PHP niet geheel OO is!
OO is een manier van programmeren, dus kan het ook in PHP.
En als we daar weer een discussie over willen stel ik voor dat we daar een topic over openen.
Naja dan stel ik voor om gewoon lekker voort te borduren op 1 van de heeeeeeel veeeel topics die daar al over gaan... vorige week ofzo weer een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er nog niet echt verstand van (net mee bezig met uml) maar mischien is togethersoft wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Oh-oh :X zal me bek al houe

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1