Het gebruik van een applicatie als WinAMP is op mijn PC geen genot meer. Zodra ik dubbelklik op een audiobestand in de playlist, duurt het ongeveer 4 tot 5 seconden voordat er pas audio uit mijn speakers komt. In de tussentijd blijft de LED van mijn harde schijf branden en hangt - op de muis na - mijn complete systeem. Dit heeft tot gevolg dat CD's die op dat moment gebrand worden mislukken en file transfers via MSN dikwijls worden afgebroken.
Maar bovenal blijft het natuurlijk zeer, zeer, ZEER irritant.
Bovengenoemde gebeurt in ongeveer 80% van de gevallen. Het komt overigens niet door WinAMP zelf, aangezien dit ook in andere applicaties gebeurt, zoals Cool Edit Pro, maar ook in mijn e-mailcliënt: wanneer er mail binnenkomt en het programma een geluidssignaal wil afspelen, gebeurt het ook.
Ik heb een Creative SoundBlaster Live! uit de eerste generatie. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar het maakte allemaal niets uit. Mijn harde schijf is een Maxtor Diamondmax 8 Plus, maar ook met mijn vorige schijf (Maxtor D740x) gebeurde hetzelfde. Het geheel draait op Windows 2000 US SP3.
Wie weet meer van de oorzaak en de uiteindelijke oplossing?
Maar bovenal blijft het natuurlijk zeer, zeer, ZEER irritant.
Bovengenoemde gebeurt in ongeveer 80% van de gevallen. Het komt overigens niet door WinAMP zelf, aangezien dit ook in andere applicaties gebeurt, zoals Cool Edit Pro, maar ook in mijn e-mailcliënt: wanneer er mail binnenkomt en het programma een geluidssignaal wil afspelen, gebeurt het ook.
Ik heb een Creative SoundBlaster Live! uit de eerste generatie. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar het maakte allemaal niets uit. Mijn harde schijf is een Maxtor Diamondmax 8 Plus, maar ook met mijn vorige schijf (Maxtor D740x) gebeurde hetzelfde. Het geheel draait op Windows 2000 US SP3.
Wie weet meer van de oorzaak en de uiteindelijke oplossing?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 21:40 . Reden: Driver- en hardware-info toegevoegd ]