WinProxy of WinGate of WinRoute?

Pagina: 1
Acties:

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
Kan iemand me even snel, safe en simpel
de verschillen tussen, of de voor- en nadelen van deze programmaatjes geven?

Wel serieuze reactie pleaz!
Ik moet weten welk proggy ik bij een
vriend moet installeren op een thuisnetwerkje
om zijn kabelmodem te delen zodat alle
compu's internet hebben.

Thanks

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Nadeel van Winproxy is dat je in Internet Exploder een proxy server moet instellen, werkt niet altijd even goed.
Wingate begin ik helemaal niet over, is klote.
Winroute is ideaal, je kan er alles mee, winroute server op afstand besturen, port mapping, DHCP, mail server, alles ;)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Volledig mee eens.
WinRoute Heerst. NAT aan en je bent klaar : even op je clients wat DNS, gateway en IP's aanmaken en klaar is kees.

En de mailserver is ideaal , mail versturen met de snelheid van het netwerk !(naar de server, die het eens rustig met 64K gaat uppen... )

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik zou Avirt Gateway gebruiken, dit programma past naadloos in Windows 95/98/ME/NT etc. http://www.avirt.com

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Winroute werkt inderdaad prima, alleen hier vreet t wel 20mb van mn geheugen op, dus als die pc niet veel ram heeft is dat een nadeel.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Maare, wat is NAT dan?, behalve vochtig?

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

NAT = Network Address Translation, dit wil zeggen dat als je op een workstation bijvoorbeeld gaat FTP'en naar ftp.blaat.com je ahw met je internet IP op het internet zit voor die sessie. De NAT server houdt een NAT-tabel bij waarin staat zoiets als dit:
op 19:00 stuurde 192.168.0.2 op poort 21 een request naar website ftp.blaat.com. Dit pakketje voorzie ik nu van mijn eigen internet IP adres. Vervolgens komt er een reply van ftp.blaat.com en de NAT server kijkt in ze NAT tabel en ziet dat 192.168.0.2 daarnaar heeft gevraagd en hij laat dit pakketje bij wijze van uitzondering door en stuurt het naar 192.168.0.2 op poort 21. Zo moet je het ongeveer zien :)

[ontopic]
Ik zou idd winroute nemen! dit is het meest roelerende ICS proggie wat ik ken :) als je het goed instelt hoef je je clients alleen op DHCP te zetten en je kan er al op internetten :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Sygate schopt ook erg hard kont..:P

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

mwa

Mijn iRacing profiel

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Leuke signature onder je posting :)

Het zou nog leuker zijn als je ongelofelijk veranderde in ongelooflijk. |:(

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Wat is er mis met win98 SE of win2kServer?
Met native NAT. Da's pas makkelijk :)
Pagina: 1