Toon posts:

compilation optimization

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het compileren van LFS op een i586 mmx.
Nu heb ik met compileren de CFLAGS= -mcpu=i586 -march=i586 -O3 -mmmx meegegeven.

Nu heb ik gelezen dat het specifiek meegeven deze flags zorgt dat de code sneller wordt uitgevoerd.

Nu is mijn vraag zijn er mensen die weten hoeveel winst dit oplevert. En ook waarom bijvoorbeeld gcc niet met deze flags gecompiled kan worden.

Mijn bedoeling van dit topic is om een discussie op gang te laten komen met nuttige tips over optimaliseren met compileren en wat er fout kan gaan.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Er zijn hierover verschillende topics geweest, maar dan vooral toegepast op Gentoo. Welke distro het om gaat maakt natuurlijk geen bal uit, dus je hebt er vast wel wat aan:

[rml][ Gentoo] Ervaring met CFLAGS="-march=athlon-tbird" ?[/rml]
freehackers.org: Which GCC flags to use.

Je kunt gcc niet zo optimisen omdat

a. het geen enkele zin heeft
b. je kans loopt dat je een niet goed werkende compiler krijgt
c. je met een kapotte compiler de grootst mogelijke ellende krijgt

Daarom bepaalt gcc zelf met welke flags 'ie gecompileerd wordt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
-O3 wil nog wel eens problemen geven, op FreeBSD was mn XFree86 kaputt na een compilatie met -O2, kan je nagaan hoe ie eruit zou hebben gezien met -O3 :P. Ik hou het altijd gewoon op -O: optimaal genoeg, compilen duurt niet zo lang en je krijgt er bijna altijd werkende binaries mee :)

Wat je verder nog kunt toevoegen aan die CFLAGS is -pipe, die zorgt ervoor dat je gcc processen via pipes met elkaar communiceren ipv via een bestand op de hdd.