Toon posts:

Input not suported

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moguh,

als ik mijn resolutie wil verhogen dan krijg ik de error "input not suported" en valt het beeld weg.
Ik heb een iiyama As4314ut 17'' tft en een geforce4 TI4200. Bij de resolutie 1024x768 heb ik dit probleem niet.
De monitor staat nu op 60Hz maar al verhoog ik dit naar bijv. 75 en stel de resolutie hoger dan krijg ik nog steeds dezelfde error.
What's the problem?
;)

Verwijderd

Is het maximum niet 1024? Kijk eens op de site van de fabrikant voor de maximum resoluties. En zijn er misschien drivers voor je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
maximale resolutie is 1280x1024.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij TFT maakt het geen moer uit of het nou op 60Hz staat of op een andere. En als je FPS ofzo niet hoger komt dan 60, dan moet je gewoon de vsync uitzetten ;)

edit:
soms werken specifieke monitor drivers ook NIET (bij mij soms) en dan werken PnP drivers beter. gewoon ff proberen dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door Vinnie op 09-02-2003 03:13 ]

C:\>_

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik kan me vergissen hoor, maar bij een tft is het zinloos (en soms zelfs "onmogelijk") om met een hogere refresh dan de standaard te draaien....

waarom wil je die refresh eigenlijk hoger hebben?

Permanent wintericon!

Verwijderd

Topicstarter
nee de refresh wilde ik hoger zetten omdat ik dacht dat ik dan wel een hogere resolutie kon gebruiken.
Lukt nog steeds niet..

Verwijderd

Het is nog bij geen enkele monitor zo geweest dat als je de resolutie omhoog gooit ook de verversing omhoog gaat, ergo, dan ondersteund ie de verversing niet. Werkt andersom hoe hoger de res hoe lager de maximaal haalbare refresh.

Verwijderd

Je hebt het over "een" hogere resolutie. De enige die je kunt gebruiken is de native 1280x1024 resulutie. Da's tevens de enige resolutie waarbij het beeld niet wat wollig over komt. Altijd de hoogste resolutie gebruiken dus, want dat is nou eenmaal het aantal fysiek aanwezige pixels.

Misschien heb je 1280x960 geprobeerd. Die resulteert dus inderdaad in genoemde melding en is bovendien uit verhouding.
Pagina: 1