www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Verwijderd
Leg eens wat duidelijker uit: wat is de opdracht choice bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:29:
je zou de opdracht choice in je autoexec.bat kunnen zetten. je maakt de keuzes verborgen, en bij een errorlevel dat niet jou wachtwoord is laat je je pc bijvoorbeeld weer afsluiten...
anders moet je gewoon ff www.download.com bezoeken
Verwijderd
Zelfs als je dat zou lukken ben je er niet. Win98 maakt gewoon een nieuwe user aan zodra je een username/wachtwoord invoert die hij nog niet kent...Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:37:
of met reshacker die cancel-knop weghalen
Bedoel je gewoon het plaatje? Dan is de knop toch nog steeds de 'cancel-knop' op het form, en werkt escape toch nog steeds?Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 20:37:
of met reshacker die cancel-knop weghalen
in dat geval wip je tog je batterij er uitBeatman schreef op 08 februari 2003 @ 20:19:
Weet iemand een eenvoudige manier om je pc te beveiligen met een wachtwoord. Niet de normale windows login want dan kun je op cancel drukken. Het mag heel simpel zijn, want de rest van mijn famillie heeft er 0% verstand van, dus het kan ook eenvoudig in DOS. Als ik de search gebruik kom ik op antwoorden als BIOS wachtwoord, maar als je dit vergeet kom je er helemaal niet meer in. Ik kan me nog wel herinneren dat ik vroeger een DOS programma had waarin je wachtwoord werd gevraagd, en dat wachtwoord kon je zo vinden in de broncode. Zoeits zoek ik nu dus ook.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Dat was maar een voorbeeldje, en btw ik kan nergens de instelling vinden voor een bios wachtwoord, dus ik zoek iets eenvoudigers. Het mag echt heel simpel zijn.
maak een leeg win.bat
zet hem in c:\
zorg er wel voor dat het path op het eind van autoexec.bat in c:\ staat
windows start niet meer vanzelf op
je moet eerst aan DOS-prompt 'win.com' typen, alleen win typen volstaat ook niet
dus uw "wachtwoord" is dan win.com
[ Voor 14% gewijzigd door ajouin op 08-02-2003 23:27 ]
Volgens mij is het redelijk 'n00b-proof'
te downloaden vanaf: http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=165
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Hier heb ik wel wat aan, rest van alle programma's die ik heb gevonden, zijn shareware. Deze morgen maar uitproberen.DeaTH-MeTaL schreef op 08 February 2003 @ 23:32:
Zelf heb ik het programma 'system locked' lang gebruikt.
Verwijderd
oei, lastig uit te leggen als je die niet kent, maar typ in dos eens: help choiceBeatman schreef op 08 February 2003 @ 20:32:
[...]
Leg eens wat duidelijker uit: wat is de opdracht choice bijvoorbeeld?
daar staat het redelijk nauwkeurig uitgelegd.
Verwijderd
ik heb dat programma gedownload en geïnstalleerd maar ik krijg een foutmelding;DeaTH-MeTaL schreef op 08 februari 2003 @ 23:32:
Zelf heb ik het programma 'system locked' lang gebruikt.
ik heb wel de win 98SE op mijn pc, zou het daaraan liggen? en bestaat er dergelijk programma dat wél werkt op win98SE?
Kies in dat programma als template ADMIN.ADM en kies dan Open Registry.
Er staat dan onder 'Default Computer' -> 'Network' -> 'Logon' een optie 'Require validation for windows access'. Zet hier een vinkje bij en sla het op.
Hierna moet je een geldig gebruikersnaam & wachtwoord opgeven en werkt de cancel-knop niet meer.
LET OP: Je moet wel je aanmelding op 'Microsoft Family aanmelden' hebben staan anders kan je niet meer inloggen!
Verwijderd
wat is een template? hoe kies is admin.adm als template?snoopy schreef op 10 February 2003 @ 21:04:
Gebruik de policy editor van windows 98 (staat op de win98 cd in een map genaamd POLEDIT).
Kies in dat programma als template ADMIN.ADM en kies dan Open Registry.
Er staat dan onder 'Default Computer' -> 'Network' -> 'Logon' een optie 'Require validation for windows access'. Zet hier een vinkje bij en sla het op.
Hierna moet je een geldig gebruikersnaam & wachtwoord opgeven en werkt de cancel-knop niet meer.
LET OP: Je moet wel je aanmelding op 'Microsoft Family aanmelden' hebben staan anders kan je niet meer inloggen!
dank voor je reactie!
Je kan een template kiezen via Options en dan Template.
ADMIN.ADM staat ook in de map POLEDIT op de windows cd
[ Voor 16% gewijzigd door snoopy op 18-02-2003 08:54 ]