Toon posts:

XP 1800 moet hoger

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbe'tje in het overclocken hopelijk kan iemand mij verder helpen.
PROC: XP 1800 met AGOIA stepping van de 6e week van 2002 als ik het goed op de cpu had gezien
(ja is al oud ma de nieuw 2400 is onderweg en wil wat experimentere op de oude "prul")
MOBO: Gigabyte 7VAXP (f10 bios)
MEM: 512Mb PC2700 van Samsung
Mijn cpu'tje is niet unlocked en ga ik ook niet echt meer doen anders is ie niet zo goed meer te verkopen.

Ik krijg em op een fsb van 150 stabiel draaiend, dit is een 2100, niet slecht mss maar mijn temp is 37 idle en 42 stressed en daar kan nog wat bij denk ik.
Om dit te doen heb ik de cpu al 5% extra voltage moeten geven en de AGP ook 0.1V extra.

Kan het kwaad als ik nog wat meer Voltjes begin rond te strooien?
Thx voor de info alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:16 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 16:12

megaleo

Special member

Lees dit ook eens: FAQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
al 6 keer gelezen, maar had wat meer up to date info wille hebbe van mense die er zelf eentje hebben

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 20:39 ]

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

je zal em tog egt moeten unlocken dan hoor. waar denk je waar "unlocken" voor staat?

edwindijkstra.nl

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat is een palomino core, en zo te lezen heb je best wel veel geluk. Ik heb tot nu toe 2 palomino's gehad, een 1700+ en een 2100+. De een wilde tot 141 fsb en de ander tot 142. Dit alles bij temperaturen van boven de 50 graden(nee ik heb geen slechte koeling).
Je mag jezelf gelukkig prijzen dat je dit haalt :)
En over de voltages, het kan geen kwaad dat je verhoogt tot 7,5%, maar 10% heeft denk ik weinig nut(en hij wordt dan wel erg warm).

🖥️ | 🚗

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:16:
Ik ben een newbe'tje in het overclocken hopelijk kan iemand mij verder helpen.
PROC: XP 1800 met AGOIA stepping van de 6e week van 2002 als ik het goed op de cpu had gezien
(ja is al oud ma de nieuw 2400 is onderweg en wil wat experimentere op de oude "prul")
MOBO: Gigabyte 7VAXP (f10 bios)
MEM: 512Mb PC2700 van Samsung
Mijn cpu'tje is niet unlocked en ga ik ook niet echt meer doen anders is ie niet zo goed meer te verkopen.

Ik krijg em op een fsb van 150 stabiel draaiend, dit is een 2100, niet slecht mss maar mijn temp is 37 idle en 42 stressed en daar kan nog wat bij denk ik.
Om dit te doen heb ik de cpu al 5% extra voltage moeten geven en de AGP ook 0.1V extra.

Kan het kwaad als ik nog wat meer Voltjes begin rond te strooien?
Thx voor de info alvast
wat zoeken kan geen kwaat hoor :>
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 3)[/rml]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
euhm ik denk niet dat ik een tbred heb? ofwel

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 21:15:
euhm ik denk niet dat ik een tbred heb? ofwel
als je dat nou eerst opzoekt, en dan met je vragen komt (die je overigens even makkelijk dan uit FAQ's en websites tovert), scheelt dat alweer een heel stuk.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die FAQ stinkt. Allemaal trouwens, veel te algemeen. Maar dat is ook niet erg, FAQ's horen ook algemeen te zijn. Storend is het alleen wanneer men te pas en te onpas ernaar verwijst, alsof het een almachtige encyclopedie is. We zijn hier om vragen te stellen en elkaars vragen te beantwoorden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Captain Pervert schreef op 08 February 2003 @ 21:23:
[...]

Die FAQ stinkt. Allemaal trouwens, veel te algemeen. Maar dat is ook niet erg, FAQ's horen ook algemeen te zijn. Storend is het alleen wanneer men te pas en te onpas ernaar verwijst, alsof het een almachtige encyclopedie is. We zijn hier om vragen te stellen en elkaars vragen te beantwoorden.
klopt, maar als je wilt gaan OC'en, maar niet wilt unlocken en ook niet weet wat voor core je hebt, zou je dan niet eerst de basis-dingen (lees: algemeen, oftewel: FAQ) moeten lezen?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een AGOIA.....das zeker weten een palomino, zoals ook al eerder werd opgemerkt. Zo eentje heb ik hier ook draaien. En idd bij een FSB van ongeveer 150 kapt ie er ook mee. En dat ligt dus gewoon aan de proc. Hij krijgt dan trouwens ook het maximum voltage (1,85) dat mijn mobo (AOpen AK77-8XN) kan leveren.
Maar als jou mobo nog meer voltage kan leveren dan waar ie nu op staat, dan zou ik dat zeker even proberen. Wie weet kom je nog wel wat verder. Denk dan trouwens wel aan je PCI en AGP, want die kunnen waarschijnlijk niet veel meer dan 40 resp. 90mhz hebben.
Maar kijk voor dat laatste nog gewoon in de FAQ. Die is namelijk misschien wel wat verouderd, maar de basics staan er gewoon helder in! :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Het houdt ergens op met overklokken. Misschien zit je wel aan je max.

Maar goed, lees de faq en hier wat korte tips voor overklokken:
- temps laag houden op welke manier dan ook
- meer voltage
- als je fsb nekt -> hogere MP pakken door te unlocken

En dat is echt alles, meer is er niet. Deze gaat dan ook dicht, want dit gaat nergens over :) Dat anderen verder komen is gewoon geluk. Het is een kwestie van lage temps en hoog voltage. Lage temps bereik je door creatief te zijn, gezond verstand en de " allmighty" search.

:+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.