Sitecom WL-018 --> printerserver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:30
Hoi allemaal
ik zit met een probleem:
Ik draai al een tijdje een prima werkend netwerk thuis. Hacked alcatel modem en alle clients (zowel winxp, 2000, 98SE als Debian) hebben een ip adres in de 10.0.0.xxx range.
we hebben gister een Sitecom Wireless Broadband Home Station (WL-018) gekocht en wilden deze eigenlijk voorlopig nog gebruiken als printerserver (en dus niet als acces point o.i.d.) . ik heb deze dus netjes ook een ip in de 10.0.0.xxx range gegeven (10.0.0.1 om precies te zijn) en daar de printer (canon mpc600f) op aangesloten. Ook heb ik de DHCP-server van dat ding uitgezet. vervolgens netjes alles volgens het boekje gedaan en waar in het boekje het 'standaard ip' van de sitecom staat (192.168.123.254), 10.0.0.1 ingevuld en tot groot ongenoegen zag ik dat het niet werkte. ik krijg almaar de foutmelding dat ie niet met de printer kan communiceren.
Dit was dus op de XP-bak.
Nog lopen rommelen op de win98 SE en de 2000 bak (de debian-bak hoeft niet te printen :) ), maar daar kreeg ik het ook niet aan de praat.

Ik heb al gegoogled en hier de search gebruikt, maar kon niets vinden en ik heb weinig zin om de ranges om te gaan gooien (mede omdat ik niet weet of dit mogelijk is met het hacked alcatel modem)
Wie o wie weet een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Giblet op 09-02-2003 13:45 ]

Verwijderd

Niet werkte? Kun je pingen naar het nieuwe adres want dat staat er niet? Als dat niet kan is het configureren al mislukt. Kun je wel pingen hoe voeg je dan de printer toe. Naar een printserver kun je op verschillende manieren toe bijvoorbeeld toevoegen netwerk printer en dan jetdirect (voor hp printers) of LPR wat het meest universeel is. Bij lpr geef je het ip adres op van de printserver en verder werkt het meestal al snel.

• Giblet
ik kan wel naar het adres pingen en dat gaat allemaal goed (geen packetloss ofzo)
Dat van dat LPR staat idd ook in de manual beschreven... ik ga het nu even proberen met een oude HP deskjet 600...

[edit]
Okee, als ik dus de HP deskjet 600 aansluit en netjes configureer werkt het wel perfect. Ik neem dus aan dat het aan de printer ligt of de drivers ervan. ik kan op de site van canon niets vinden over dat ie niet compatible is met een printerserver dus ik denk dat ik maar even een mailtje naar ze ga sturen :/

[ Voor 46% gewijzigd door Giblet op 09-02-2003 17:23 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51

weebl

YARR!

Dit soort printers doen het dus ook niet met de WL-018, omdat er een fax, scanner, kopieermachine e.d opzit. De printer-server werkt via tcp\ip, en daar is deze printer dus niet geschikt voor. En al zou het werken dan deed alleen de printer het en de rest niet (ooit en scanner gezien met een tcp\ip poort?). Ik zou gewoon een of ander goodkoop ding kopen op een dump-dag ofzo en die erop aansluiten en de MPC600F gewoon op de pc die je het meest gebruikt.

Ik heb destijds een mail gestuurd naar Sitecom met de vraag of onze printer (Epson Stylus Color 880) het ging doen met de WL-018, mail teruggehad met daarin dat ie het wel zou doen en dat alleen all-in-one's en sommige HP printers het niet doen.

• Giblet
achja, you can't have it al he :)
ik ga iig de sitecom maar terugbrengen en sluit idd de printer maar op n client aan... het is niet anders... evengoed bedankt :)

Verwijderd

Ik weet er niet veel van maar ik heb dus ook die router.
Eerst wou het niet met de printserver(ik heb trouwens niet zoveel instellingen hoeven doen).
Dus ik had een topic geopend bij got.
Ik kreeg toen de tip om te kijken naar een firmware upgrade.
Dat deed inderdaad de tric bij mij.
Misschien ook iets voor jou?

Verwijderd

Ik was weer te snel het gaat heel ergens anders over. sorry

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De printer-server werkt via tcp\ip, en daar is deze printer dus niet geschikt voor.
Waarom zou zn printer niet kunnen werken? de printer moet helemaal geen TCP/IP kennen, dat kent de printserver wel.

Giblet:
drivers voor printserver installen, printerdrivers installen, bij poort ipv LPT1 (parralel) de door sitecom aangemaakte poort selecteren..

You don't need eyes to see, you need vision

• Giblet
leffe_blond schreef op 09 February 2003 @ 22:08:
[...]

Giblet:
drivers voor printserver installen, printerdrivers installen, bij poort ipv LPT1 (parralel) de door sitecom aangemaakte poort selecteren..
Tja het werkt wel met een 'normale' printer (ik heb immers de hp deskjet geprobeerd en die werkte perfect) maar het is net alsof de canon niet zonder een stukje software kan die je dus in theorie op de printerserver zou moeten installeren... en dan zou ik m zelf moeten flashen en met drivers gaan kl*ten en dat gaat me allemaal iets te ver ;)

Of er moet hier een heeele lieve tweaker rondlopen ;) :X
Pagina: 1