[Debian 30r1 install]Foutmelding bij iptables

Pagina: 1
Acties:

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Ik heb de iso van cd 1 gedownload en gebrand op cd, alles goed tot zo ver.
Ik boot met de cd en tijdens het installeren van het begin systeem verder geen foutmeldingen en ik ging rustig verder met het installeren tot ik was aangekomen bij het installeren van de basis systeem Ik kies als bron voor cd want ik heb de eerste cd. De installatie installeert de eerste packages, foutmelding :/ pakketje van iptables corrupt.

Dan maar opnieuw proberen via internet en kies voor de standaard server. Eerste pakketjes binnen gehaald, tweede pakketje(c-console-tools heette het geloof ik) weer een corrupt foutmelding. Dus ik de nederlandse mirror gekozen weer bij hetzelfde pakketje. :{

Derde poging weer een nieuw cd gebrand want mischien was mijn cd niet helemaal goed meer, want er zaten een paar krassen op. Houdt die ook op bij iptables met dezelfde foutmelding als hierboven.

Iemand mischien een oplossing?Ik word een beetje moe er van maar ik wil toch graag debian er op.
Zal ik het proberen met losse diskettes? want daarmee is het mij wel een keer gelukt op een oud systeem.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 22:17
Dus als ik het goed begrijp krijg je steeds meldingen dat pakketjes niet uitgepakt kunnen worden, omdat de CRC check faalt (waarschijnlijk)?

Als je bij verschillende mirrors hetzelfde gezeur hebt: misschien is het geheugen van die computer niet helemaal in orde? Test het eens met memtest86.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 18:33
1 heel klein vraagje hoor, is de computer overgeklokt? :+

Verwijderd

het apt-get systeem werkt niet helemaal vlekkeloos heb ik door
in me unstable werken een hoop dingen downloaden/installeren ook niet
onder andere abiword en avifile-xvid-plugin

waarom dit is weet ik ook niet :( ik heb er nooit last van gehad

Het enige wat je hier aan kan doen (denk ik), is steeds andere mirrors proberen

• deadinspace
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

StephanL schreef op 08 February 2003 @ 19:55:
Dan maar opnieuw proberen via internet en kies voor de standaard server. Eerste pakketjes binnen gehaald, tweede pakketje(c-console-tools heette het geloof ik) weer een corrupt foutmelding. Dus ik de nederlandse mirror gekozen weer bij hetzelfde pakketje. :{
Wat is de preciese error?
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 22:54:
het apt-get systeem werkt niet helemaal vlekkeloos heb ik door
in me unstable werken een hoop dingen downloaden/installeren ook niet
onder andere abiword en avifile-xvid-plugin

waarom dit is weet ik ook niet :( ik heb er nooit last van gehad
Mja, in Unstable zijn dingen soms uninstallable (vanwege ontbrekende dependancies, foute dependancies, foutief geuploade packages, etc). Is meestal na een paar dagen wel weer opgelost.

Maar dat geldt voor Unstable, niet voor Stable (wat de topicstarter heeft).

• StephanL
  • Laatst online: 09-01 21:40
Wilke schreef op 08 February 2003 @ 21:47:
Dus als ik het goed begrijp krijg je steeds meldingen dat pakketjes niet uitgepakt kunnen worden, omdat de CRC check faalt (waarschijnlijk)?

Als je bij verschillende mirrors hetzelfde gezeur hebt: misschien is het geheugen van die computer niet helemaal in orde? Test het eens met memtest86.
Dat eerste zou kunnen.

Dat tweede lijkt mij onwaarschijnlijk omdat er 196Mb ram in zit en die heeft de computer altijd herkent, ook Phpsysinfo, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.
MikeN schreef op 08 februari 2003 @ 22:23:
1 heel klein vraagje hoor, is de computer overgeklokt? :+
Nee :{
deadinspace schreef op 09 February 2003 @ 01:18:
[...]

Wat is de preciese error?

[...]

Mja, in Unstable zijn dingen soms uninstallable (vanwege ontbrekende dependancies, foute dependancies, foutief geuploade packages, etc). Is meestal na een paar dagen wel weer opgelost.

Maar dat geldt voor Unstable, niet voor Stable (wat de topicstarter heeft).
Ik heb inderdaad stable en de foutmelding is dat de bestanden corrupt zijn, waardoor weet ik niet, maar ik ga nu effe installeren via diskkettes.

[ Voor 40% gewijzigd door StephanL op 09-02-2003 11:03 ]

• Creepy
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

StephanL schreef op 09 February 2003 @ 10:59:
[...]

Dat eerste zou kunnen.

Dat tweede lijkt mij onwaarschijnlijk omdat er 196Mb ram in zit en die heeft de computer altijd herkent, ook Phpsysinfo, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.

[...]
Dat je PC het geheugen goed herkent, wil niet meteen zeggen dat het ook 100% goed is. Er kan best ergens een bitje of wat beschadigd zijn.
Memtest86 test het gehele geheugen (dit duurt ook wel eventjes).

En als je je nog gaat afvragen waarom Linux er (misschien) wel problemen mee heeft en Widows niet: dat is omdat Windows het geheugen vanaf het begin vult, en Linux aan het einde begint met vullen (dus precies andersom). Als er dus een fout in het geheugen zit aan het einde zal Linux er eerder moeite mee hebben dan Windows.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• deadinspace
  • Laatst online: 11:29

deadinspace

The what goes where now?

StephanL schreef op 09 February 2003 @ 10:59:
Ik heb inderdaad stable en de foutmelding is dat de bestanden corrupt zijn, waardoor weet ik niet, maar ik ga nu effe installeren via diskkettes.
Doe eens "apt-get clean"; het kan zijn dat die corrupte debs van de CD gecached staan.
Pagina: 1