Club3D Geforce 4 ti4800SE wil niet werken :'(

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
gister nieuwe kaart gekocht maar hij werkt niet.
als ik em installeer en opnieuw opstart gaat mijn beeld uit zodra windows weergegeven moet worden. Ik hoor de pc nog wel laden maar mijn monitor gaat op standby.
Als ik dan nog een paar keer opnieuw opstart dan zie ik rare puntjes op mijn beeld.
(bij windows opstartscherm en in windows zelf).
Ik heb al verschillenden Detonators geprobeerd (41.09 , 42.30 etc) Maar nix lijkt te werken.
Mijn bios staat op 4xAGP en het maakt geen verschil als ik em op 2 zet.
AGP Fastwrite staat uit.

Als ik nu detonators wil installeren valt m'n hele PC zelfs uit (en start opnieuw op) als ie ongeveer op 75% is met installen.

ik vraag me echt af wat ik hier aan kan doen want ik word helemaal gek!!

Systeem:
AMD athlon 700
512MB sdram
Asus k7v mobo
SBlive value
40Gb Maxtor HDD
Windows XP prof

Steam: CatBearCow

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:16
Je hebt volgens mij AGP versie 3 of 2.1 nodig voor een Ti 4800 SE.
Heb je die ook? anders gaat het niet werken

• Bartjeuhz
waar controleer ik dat?

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

handleiding mobo :? :+

• Hahn
  • Laatst online: 07:19
Bartjeuhz schreef op 08 februari 2003 @ 19:43:
Als ik nu detonators wil installeren valt m'n hele PC zelfs uit (en start opnieuw op) als ie ongeveer op 75% is met installen.
Dan moet je Reboot on Error even uitzetten:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Hierdoor krijg je misschien een error te zien die wat meer zegt :)

The devil is in the details.

• Bartjeuhz
klopt....ik krijg nu een blauw scherm. Er word gezegt dat het probleem zit bij nv4disp.dll.
Dat zijn dus de drivers. Maar ik heb al 6 verschillende detonators geinstalleerd en niks blijkt te helpen.

Ik heb gister even Counterstrike gespeeld. Maar na een minuut of 20 kwamen er allemaal gare groene en roze kleuren, streepjes en vlekjes, op mijn monitor.

misschien herkent iemand dit.

o ja.....ik he nu mijn GeForce 1 DDR-dvi er weer in zitten. Nergens last van.
Zou het kunne dat die GeForce 4 te veel stroom vraagt?
andere voeding ofzo? :? Huidige is 300W

[ Voor 20% gewijzigd door Bartjeuhz op 09-02-2003 11:31 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

probeer 30.82 , hielp bij een computerm met ook hele vage problemen met video ook... s6

4015Wp west (Dordrecht)

• Bartjeuhz
Tutti-frutti schreef op 09 februari 2003 @ 11:56:
probeer 30.82 , hielp bij een computerm met ook hele vage problemen met video ook... s6
uhm....en die 30.82 zijn niet te oud voor GeForce 4 TI4800??? :?

Verwijderd

heel misschien moet je even kijken of je de kaart ook helemaal goed in het agp slot hebt gedrukt, maar daar ga ik wel vanuit aangezien je ook al met andere kaart geprobeerd hebt.

maar toch even de moeite waard, zou lullig zijn als het daar aan ligt

tis nl zo dat je bij bepaalde moederborden echt heel hard moet drukken })

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 12:52 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De 30.82 zijn zeker niet te oud. Ze zijn wel niet meer de snelste maar toch zeer stabiel. Probeer ze maar eens. ;)

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik ben altijd nog een voorstander om ff een nieuwe installatie van windows erop te mikkeren, zolang duurt dat niet......
Et kan natuurlijk ook zijn dat je voeding niet genoeg vermogen kan leveren voor de GF4. Misschien ook ff proberen om wat ander apparaten eraf te halen?

// beetje off-topic
Een Athlon 700 en een GF4 Ti4800......brrrrrr....beetje zonde van je eurotjes voor die GF4. Of ben sowieso nog van plan om je pc te gaan upgraden?

[ Voor 25% gewijzigd door vogeltje op 09-02-2003 13:00 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Die GF4 Ti 4800 is toch een 4600 met AGP 8x ? denk dat je idd beter had kunnen kiezen voor een CPU upgrade en een wat mindere VGA kaart (Ti4200)

Ik denk btw dat je probleem voeding gerelateerd is. of een mobo/vga combo probleem

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Rare groene en roze strepen na 20 minuten? Dit kan ook duiden op een oververhiitingsprobleem van de GPU; je videokaart kan oververhit zijn/ de koeler op je videokaart doet het niet/niet goed/ zit er niet goed op.

• Hahn
  • Laatst online: 07:19
KaMiKaZe schreef op 09 February 2003 @ 13:24:
Die GF4 Ti 4800 is toch een 4600 met AGP 8x ? denk dat je idd beter had kunnen kiezen voor een CPU upgrade en een wat mindere VGA kaart (Ti4200)

Ik denk btw dat je probleem voeding gerelateerd is. of een mobo/vga combo probleem
GF4 Ti4800 is de GF4 Ti4200 met AGP 8x en wat hogere clocksnelheid.

En geeneen Detonator is te oud voor welke videokaart dan ook, oudere drivers zijn misschien wat slomer, maar ze werken wel (bijna) altijd.

The devil is in the details.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je hebt de gf 4 ti4800 dat is de ti4600 maar met agp8x dan heb je de 4800se dat is de ti4400 met agp8x. De gf 4 ti4200 agp8x is gewoon de 4200 maar een hogere geheugensnelheid. Alleen de 4200 agp8x heeft een hogere geheugensnelheidsnelheid dan het origineel ontwerp. :)

[ Voor 11% gewijzigd door pisart op 09-02-2003 13:50 ]

• Bartjeuhz
MaRc0 schreef op 09 February 2003 @ 13:37:
[...]

GF4 Ti4800 is de GF4 Ti4200 met AGP 8x en wat hogere clocksnelheid.

En geeneen Detonator is te oud voor welke videokaart dan ook, oudere drivers zijn misschien wat slomer, maar ze werken wel (bijna) altijd.
ok dan probeer ik die nog even :)
vogeltje schreef op 09 februari 2003 @ 12:57:
Ik ben altijd nog een voorstander om ff een nieuwe installatie van windows erop te mikkeren, zolang duurt dat niet......
Et kan natuurlijk ook zijn dat je voeding niet genoeg vermogen kan leveren voor de GF4. Misschien ook ff proberen om wat ander apparaten eraf te halen?

// beetje off-topic
Een Athlon 700 en een GF4 Ti4800......brrrrrr....beetje zonde van je eurotjes voor die GF4. Of ben sowieso nog van plan om je pc te gaan upgraden?
ja ik denk dat ik nog wel wat dingen ga upgraden...mobo...cpu

Verwijderd

Ik heb een MSI Geforce ti 4800SE en draai met 42.86 drivers perfect.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 14:05:
|:(

ontopic:
Toch kan je beter, ook al werken de 30.82 drivers, proberen windows gewoon even nieuw, fresh te installeren. Als je het probleem dan nog hebt, dan denk ik dat het aan het agp slot, of je mobo ligt. Ik heb bij het systeem waar uiteindelijk 30.82 stabiel draait ook de via agp driver NIET meer geinstalleerd. Toen nog windows 98 op dat systeempje draaide had ik na instalatie van de via 4in1 drivers daar ook rare problemen, met helft van beeld van weg, icoontjes niet meer te zien, beeld wordt zwart als ik muis beweeg, opeens rebooten etc.... Voeding was het niet, heb alles getest, en kom tot de conclusie dat het echt iets met het mobo heeft te maken, maar hij draait gelukkig nu stabiel op non via agp drivers en 30.82. Gelukkig is het alleen voor video editing.. dus veel 3d performance is niet nodig. Je zou dus eerst kunnen proberen zonder via agp drivers te draaien. s6 !

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-02-2003 15:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• vogeltje
Juist, eerst een nieuwe windows installatie, en je kunt al een hoop mogelijk foutoorzaken wegvinken. En dan eventueel stap voor stap, mbt. drivers, kijken wat de beste stabiliteit cq performance geeft.

• vogeltje
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 14:05:
moet je nog wel ff je signature aanpassen ;)

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
VIA 4 in 1 drivers geprobeert :?

Als je tenminste een via chipset hebt natuurlijk ;)
Pagina: 1