Toon posts:

Middelste cell van een table scrollable maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hoofdtemplate van mijn website bestaat uit een table met 3 cellen. Nu wil ik alleen de middelste cell scrollable maken, zodat ik de content in de middelste cell kan laden inplaats van steeds de hele pagina te herladen.

kijk op www.snarfman.tk om te zien wat ik bedoel.

Ik wil het net zo hebben als op www.smscity.nl zegmaar.

Iemand een idee?

Verwijderd

iframe ?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

wat je op de pagina ziet zijn frames als ik het zosnel goed zie. mss heb je wat aan iframes. ga daar maar es naar zoeken. in een cell gaat het ieg niet lukken om een scrollbar te krijgen

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zijn geen frames. Is alleen tables en cellen. Wil niet met frames werken. Haat frames ;) Maar ik zal me is gaan verdiepen in iframes. Bedankt.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

sorry, tzijn wel frames :)
heel irritant uitgevoerd moet ik zeggen, meerder pagina's met framesets that is. met de Dom Inspector in mozilla is het goed te zien. Geen tabel dus, en het kan ook niet met een table (zonder iframe)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Neeeheeeeeeee! Ik heb geen frames gebruikt!!! Tis een table van 750 width bestaande uit 3 cellen! De middelste cell heb ik de content in en de twee buitenste (155 width) heb ik al die dingetjes in gezet! Als het frames waren zou nooit de hele boel mee scrollen.

Verwijderd

Topicstarter
Als het frames waren zou ik ook niet vragen hoe ik de middelste scrollable kan maken ;)

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
UltraBrain mpegernie bedoelt de site van smscity.nl die jij als link geeft daar worden frames in gebruikt, jouw site is idd een tabel (Denk na voordat je blaat)

edit: Voor zover ik na ben gegaan maakt smscity alleen gebruik van framesets en geen iframes voor wat jij wilt bereiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Civil op 08-02-2003 20:20 ]

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Ehm, je kunt misschien iets met de overflow property doen. Weet niet of die ook toepas baar is op een enkele cell, maar volgens mij wel

kijk maar ff op www.w3c.org voor meer info daarover

edit:

url aangepast
2 keer, tis een CSS property

[ Voor 33% gewijzigd door bramseltje op 08-02-2003 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow, had ik niet in de gaten.. smscity werkt met frames? Ok dan..
en bedankt Bramseltje, zal ff kijken daar. :)

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Op een td lijkt het niet te werken, wel met een divje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

<center>
<table width="600" height="100%">
    <tr height="100">
        <td><h1>Titel</h1></td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
            <div style="height:100%;overflow-y:scroll;">

</div>
        </td>
    </tr>
</table>
</center>

</body>
</html>

| Toen / Nu

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
zie: http://62.163.146.217/testje.htm

werkt idd niet op een tablecell maar wel op een div...

edit:

zo, nu is ie wel duidelijk, en zoals jij wilde :D

[ Voor 71% gewijzigd door bramseltje op 08-02-2003 20:42 ]

Verwijderd

Als je niet met relatieve waarden wilt werken kun je ook nog dynamisch gaan bekijken of je wilt scrollen dmv document.getElementById('objectId').offsetHeight > document.getElementById('objectId').style.height

Verwijderd

Topicstarter
Heeeej thanks!! Zat zelf ook al aan een div te denken :) ben alleen absoluut een leek hierin maar vindt het leuk om er mee te expirimenteren. Ik ga me ff in de wereld die div heet verdiepen!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. dat gaat me allemaal een beetje boven mijn petje Gordijnstok. Je kan net zo goed russisch tegen me kleppen.. haha ;)

Verwijderd

<iframe width="vul hier de breedte in" height="vul hier de hoogte in" src="bronpagina'></iframe>

Correct me if I'm wrong, is al een tijd geleden sinds in met html heb gewerkt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan je dan ook links maken met als target die iframe? Dus net zoals een frame? Of wil ik nou weer teveel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 01:31:
Maar kan je dan ook links maken met als target die iframe? Dus net zoals een frame? Of wil ik nou weer teveel?
HTML:
1
<a href="blaat.html" target="iframenaam">bla</a>
had je zelf ook wel kunnen proberen lijkt me 8)7

Verwijderd

Topicstarter
wow! Dat biedt perspectiefen! Binnenkort me hele site maar weer herbouwen ;) Thanks!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Phydomir

Dennis

Je zou het trouwens ook met Layers kunnen proberen...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar als ik met layers ga werken, is ie totaal niet meer compatible in andere browsers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:08:
Ja, maar als ik met layers ga werken, is ie totaal niet meer compatible in andere browsers.
We zitten gelukkig niet meer in de jaren '90, UltraBrain. Ik weet niet aan welke browsers je zat te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had een keer een paar layers gebruikt om sommige dingen op onmogelijk plaatsten te krijgen, maar toen ik later me website met Netscape (jaja, sommige gebruiken hem echt) ging bekijken was me hele layout fucked up :(

Verwijderd

oh netscape, ja nu is het een stuk duidelijker. :? Ik neem aan dat je netscape 4.x bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok.. ik ben misschien een beetje bevooroordeeld.. Heb het nou eenmaal niet zo op netscape. Zal vast wel werken hoor met de niewste versie :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:55:
[...]

We zitten gelukkig niet meer in de jaren '90, UltraBrain. Ik weet niet aan welke browsers je zat te denken?
Wat dacht je van de allerlaatste Mozilla versie ;) Mozilla wordt helemaal naar van het nesten van iframes in div en table structuren :) Dat is helaas nog mijn enige kritiekpunt op de Mozilla browser, bugs in het renderen van de wat complexere gui's.
Pagina: 1