Ik ben bezig een controlpanel voor mijn klanten te schrijven, en ik kan 2 kanten op: Of de authenticatie via een MySQL-dbase te doen met hierin alle wachtwoorden, óf op de 1 of andere manier alles via /etc/passwd te laten lopen. Dat laatste is eigenlijk vrijwel onmogelijk om veilig te kunnen doen, dus dan doen we proftpd zn settings ook via mysql laten laden enz enz...
Máár het lijkt me dus ideaal om dan ook de vhosts uit een dbase te kunnen halen..de tabellen zijn dan niet extreem moeilijk en het control panel is uiterst makkelijk eigenlijk. Het gaat overigens om name-based vhosts.
Ik heb gezocht met de search en google, maar omdat het allemaal redelijk algemene termen zijn schiet dat niet op....
Máár het lijkt me dus ideaal om dan ook de vhosts uit een dbase te kunnen halen..de tabellen zijn dan niet extreem moeilijk en het control panel is uiterst makkelijk eigenlijk. Het gaat overigens om name-based vhosts.
Ik heb gezocht met de search en google, maar omdat het allemaal redelijk algemene termen zijn schiet dat niet op....