Microsoft Advertentie op Frontpage met dode link?

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Microsoft heeft een grote Flash-banner tussen de nieuwsheadlines in. Ik braaf klikken, blijkt de banner naar een dode link te gaan (een slash (/) is vervangen door %2F, zonder dat dat de bedoeling is).

Ik begrijp dat jullie er geen invloed op hebben, maar het lijkt me wel netjes hierover contact op te nemen met WebAds en/of Microsoft om de banner te laten wijzigen.

|_____vakje______|

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ook de skyscraper (of hoe heet zo'n veel te lange banner in het rechtse deel) van Microsoft vertoond bovenstaande kuur in mijn Mozilla 1.3a met Flash 6.

(en zoals ookal gezegd: jullie kunnen er niet direct wat aandoen.. maar het lijkt me op z'n minst netjes de iemand die dat wel kan er van op de hoogte te brengen).

|_____vakje______|

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is een goede refresh van je pagina misschien de oplossing? Aangezien je de enige bent die 'klaagt'. ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Misschien is ie wel de enige die klikt :*.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Harm
  • Niet online
Ik heb m'n ads ff aangezet en heb lopen F5'en totdat ik er eentje kreeg. Ik heb geklikt en ik werd bij de banner die aan de rechterkant staat netjes door verwezen naar Microsoft - Technet.
Ik heb trouwens IE6SP1 op Windows XP SP1 met Flash de nieuwste versie (versie 6 dus).

In Mozilla kreeg ik ook alleen maar de banner aan de rechterkant en die geeft inderdaad wel de fout. De link die daar wordt doorgegeven is [url]http://www.microsoft.nl%2ftechnet[/url], let op de %2f waar IE netjes een / van maakt, terwijl Mozilla dit dus niet doet. Vreemd.

Moraal van het verhaal, kan de %2f er uitgehaald worden en kan daar een gewone schuine streep ( / ) van gemaakt worden? Dan maar even niet W3 compliable. ;) Of is de looptijd van de campagne nog te kort om dit alsnog te doen?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb dit al een paar keer aangekaart bij WebAds. Volgens mij zitten die foute URL's in het systeem van Doubleclick (waar Microsoft gebruik van maakt om adviews en adclicks te kunnen meten), waardoor WebAds het niet kan veranderen.

Ik snap niet hoe ze het bij Microsoft telkens voor elkaar krijgen om de URL's te encoden. IE's anti-fout mechanisme maakt daar dan een werkende URL van maar Mozilla doet dat niet.

• ThaDaNo
  • Laatst online: 05-04-2023
Zeker net zo'n leuke tactiek als met de css van opera :)

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Femme,

Lijkt me dat dit reden voor WebAds zou moeten zijn om deze banners te weren?! Bij WebAds weten ze dat T.net een van de weinige sites is die zoveel Mozilla gebruikers heeft. Ik neem tch aan dat ze hier wel iets mee doen? :?

DaDo2002, wat je zegt is echt onzinnig, gata hier om ad-systeem wat niet is van MS... 8)7

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• ThaDaNo
  • Laatst online: 05-04-2023
* ThaDaNo gewoon niet goed gelezen sry :P

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lijkt me dat dit reden voor WebAds zou moeten zijn om deze banners te weren?!
Microsoft is de grootste adverteerder van dit moment. Alle Microsoft banners weren is een beetje te rigoreus :) .

Net was er weer een nieuw soort BigAd op de frontpage die ook al weer een encoded URL had. Erg vreemd.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hmm, de URL's lijken wel te werken in Phoenix (0.5) :? .

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Precies geen probleem met Phoenix...

Misschien handig om nogmaals WebAds erover te bellen en net zo lang door te zeiken totdat ze beloven het uberhaupt te bekijken!

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Pagina: 1