Toon posts:

DNS probs Zonnet family i.c.m. Draytek router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Zonnet family ADSL aansluiting i.c.m. een draytek router en alcatel speedtouch home ADSL modem.

Als ik de DNS servers van Zonnet instel in de draytek router dan kan ik bijvoorbeeld op site's zoals yahoo.com en lycos.com niet komen. Stel ik de DNS servers van XS4ALL dan kan ik wel weer op die site's maar niet op sommige andere. Stel ik de DNS van Demon in dan kan ik bijvoorbeeld www.demon.nl niet bereiken?

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik wor er niet goed van! HELP!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Kan je ze niet gewoon op automatisch instellen? of hou je dan het probleem van niet-bereikbare sites?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
De DNS servers die je instelt in de Vigor hebben niks te maken met het feit dat sommige sites niet of niet goed werken. De Vigor heeft dit alleen nodig voor zich zelf.

De pc's aan de Vigor hebben dus allen een werkende DNS server in de tcp/ip config nodig, bv. Zonnet, en niet de Vigor router als DNS, de Vigor is GEEN DNS Server.

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 08-02-2003 19:06 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:30
Geen DNSen in voeren in de Draytek. Deze krijgt ze van de provider en jij krijgt ze dan automatisch van de router.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Je moet in je workstation instellen welke DNS-server je gebruikt, ik heb hier ook een gateway machine, deze heeft andere DNS-instellingen dan m'n workstation.

Voor een overzicht van DNS-servers:
http://213.239.154.36/forum/list_messages/684655

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen DNS instel in de router kan ik helemaal geen 1 site bereiken. Ik zal op de workstations nu eens de DNS met de hand instellen en kijken of het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het met de hand instel op de workstations gaat het wel goed. Bedankt voor de tip! Maaruh kan iemand mij uitleggen waarom de meeste site's het wel doen als ik alleen in de router de DNS instel?
Pagina: 1