Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schuurpapier vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn kast vanavond gaan spuiten en ik heb geen goed schuurpapier alleen maar 180 als je moest kiezen tussen niet schuren of met die 180 wat zouden jullie doen of wat is het beste?

en plz niet zo van koop het maar dat is het beste want ik wil het vanavond graag spuiten

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

Belangrijkste is dat je je kast goed ontvet, als dat schuurpapier te grof is, kun je altijd op een tegel het schuurpapier wat minder grof maken en dán schuren, suuc6 ;)

Verwijderd

180 is nog een beetje grof. ik denk eerder 200 of iets.

• Firestorm
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 18:31:
180 is nog een beetje grof. ik denk eerder 200 of iets.
:? :? volgens mij heb je niet goed gelezen...

volgens mij is opschuren alleen voor het ruwer maken van het oppervlak zodat je verf beter hecht. ontvetten is veel belangrijker! de tegeltip zal ik iig onthouden :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien komt het n00b over maar je kan denk ik ook wel het schuurpapier met zichzelf schuren... Doe ik ook weleens...

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:21
Als je het metaal van je kast wilt opschuren zal het niet een probleem zijn!

Weet niet of je de kunstof delen van de kast gaat spuiten? Hier zou ik maar niet met 180 op gaan, krijg je wel erg veel krassen.

Veel succes!

mcb1

Verwijderd

inderdaad geen kunstof want dan heb je een probleem

post ook ff je resultaten mzzls

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
ik ben bang dat je spijt krijgt als je hem met 180 gaat schuren.. Wil je hem absoluut nu spuiten dan alleen ontvetten :/

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 08 February 2003 @ 18:29:
Belangrijkste is dat je je kast goed ontvet, als dat schuurpapier te grof is, kun je altijd op een tegel het schuurpapier wat minder grof maken en dán schuren, suuc6 ;)
Jah ik zal mijn kast goed ontvetten met thinner ofzo?? :? beetje lui geen zin die faq te lezen
mcb1 schreef op 08 February 2003 @ 18:52:
Als je het metaal van je kast wilt opschuren zal het niet een probleem zijn!

Weet niet of je de kunstof delen van de kast gaat spuiten? Hier zou ik maar niet met 180 op gaan, krijg je wel erg veel krassen.

Veel succes!
Ik wil wel de voorkant spuiten en dies van plastic + Cdrom dinggusjes
hmm plastic zou wel kunnen he met 280 schuurpapier

Ow mijn broer heeft btw nog ergens een 280 schuurpapier vandaan getoverd !
_/-\o_ thx

ik zal de results zeker posten en het raam zit er al in :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 19:32 . Reden: schuurpapier gevonden!! :) ]

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

een tip,lees WEL de faq en niet eigenwjs zoals je zei!! Ik heb duidelijk op sommige plekken te hard in het plastic front geschuurd, egt dom van me maarja je ziet het niet zo erg. Dan nog een tip, nu spuiten is geen goed idee. Het beste is bij het spuiten met daglicht en geen kunstlicht naar mijn ervaring. "Ja maar ik heb zo'n superfelle bouwlamp waardoor ik alles netjes zie." Nouh mooi niet dat dat hetzelfde is als daglicht. Heb gewoon ff geduld en haal de juiste spullen en doe het ongehaast op het juiste moment.

Verwijderd

ontvetten met ammonia, of wasbenzine, maar liever geen thinner, kan te aggressief werken.

Verwijderd

idd.. gehaast werk is nooit goed.. daar krijg je spijt van

Verwijderd

Topicstarter
GsJosh schreef op 08 februari 2003 @ 19:42:
een tip,lees WEL de faq en niet eigenwjs zoals je zei!! Ik heb duidelijk op sommige plekken te hard in het plastic front geschuurd, egt dom van me maarja je ziet het niet zo erg. Dan nog een tip, nu spuiten is geen goed idee. Het beste is bij het spuiten met daglicht en geen kunstlicht naar mijn ervaring. "Ja maar ik heb zo'n superfelle bouwlamp waardoor ik alles netjes zie." Nouh mooi niet dat dat hetzelfde is als daglicht. Heb gewoon ff geduld en haal de juiste spullen en doe het ongehaast op het juiste moment.
Ik heb de faq is helemaal door gelezen en houd me er ook wel aan alleen ik had geen zin om weer te kijken of er met thinner of met wat anders te doen en ik weet niet eens of dat er wel in staat

en ik ben een beetje ongeduldig type dus ik ga zo spuiten! :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gebruik GEEN thinner op je plastic meuk, dat lost het op, en ontvet inderdaad wel, maar daar krijg je ook hele leuke plekken van op je case :+

[edit]
probeer anders je ontvetter eerst uit op een CD-hoesje, als-ie in plaats van helder juist dof en streperig wordt, wil je 'm niet op je lieve caseje loslaten :)

[ Voor 38% gewijzigd door HunterPro op 08-02-2003 20:39 ]

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

bio ik waarschuw je nog die het niet te snel!!! Ik ben ook ERG ongeduldig... Maar tog was het verstandig voor mij om ff te w88

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn tip is water schuurpapier.
Dit schuurpapier zorgt dat het echt 100% vlak is.

[ Voor 5% gewijzigd door geforce5_guy op 08-02-2003 21:54 ]

Verwijderd

Hoe lager het getal op het schuurpapier hoe kleiner de korrel tip neem maximaal 100 om een mooi effect tekrijgen of koop een velletje scotch brite.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:56:
Hoe lager het getal op het schuurpapier hoe kleiner de korrel tip neem maximaal 100 om een mooi effect tekrijgen of koop een velletje scotch brite.
je bedoelt andersom als je 10 hebt dan kun je de zandkorels zien en bij zeg 400 dan is het heel fijntjes. en inderdaad watervast schuurpapier is een goed iddee.
[/gamma mederwerker]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 280 gebruikt dus er staat op waterproof maar het is geen water schuurpapier ofwel? :?

Verwijderd

pfff, voor strak resultaat: droogschuren met korrel 500 (p500) of waterschuren met korrel van 400 (p400)

waterschuren krijg je minder krassen op opervlak.

mijn kast heb ik geschuurd en gespoten op me werk. (kben autoschadehersteller)
en kheb ook grondlak gebruikt nog veel strakker en veel betere hechting.

vooral metaal opervlakte zeker aanrading om grondlak overheen te spuiten.

hechting is vooral wel belangerijk als je pc overal meenaartoe neemt. zoals lanparties...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 23:13:
Ik heb 280 gebruikt dus er staat op waterproof maar het is geen water schuurpapier ofwel? :?
waterproof schuren = neem een blokje en doe waterproof schuurpapier omheen, beetje water over ut object en schuren maar.
met waterproof schuurpapier MOET je met water schuren. |(anders schuur je haast niks)
voor minder krassen en minder stofontwikkeling.

maar kmoet zeggen dat droogschuren ook prima gaat, alleen wel p500 nemen voor toppie resultaat..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Casemodden is geduld hebben! je kan het wel gaan afraffelen maar daar heb je later spijt van. dus je bent nu al te laat :P .. maar voor andere mensen .. in een casemod mag best een maant of 2/3 zitten.. ik zelf ben ook bezig met een reservoir lassen.. ik ga er meer door als ik tijd en goede onderdelen heb.. anders wacht het maar ff..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Hier een hele goede How To

Niet alleen spuiten van je kast maar blowholes maken enzo.
Maar het spuiten van je kast staat stap voor stap beschreven + pics.

Virtual-Hideout's: Project tivoli

Verwijderd

staat ie al in de lak nu of heb je toch maar besloten om een dag te wachten :? :)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Schuurpapier minder scherp maken door even op een ander stukje schuurpapier te schuren werkt prima. Licht schuren, goed ontvetten met een ammoniaoplossing is evenzo belangrijk. En gebruik wanneer het mogelijk is een primer welke op bestaande verflagen.metaal en kunstof hecht. Die zijn er.

Thinner op kunstof: Thinner lost inderdaad kunstof op. Wanneer je het echter met beleid en met een goed doek doet, dan kan dit het zelfde effect opleveren als schuren. Zachtjes en gelijkmatig wrijven, niet te nat maken. Het lichtjes opgeweekte kunstof kan dan eenvoudig van een primerlaag worden voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 02:58:
staat ie al in de lak nu of heb je toch maar besloten om een dag te wachten :? :)
Hahah ik heb em nu gespoten en ziet er vet uit!!

Ik ga er zo nog een laag over heen doen dus weer ff licht schuren en morgen of mischien vanavond nog biohazard logo erop

• Utopist
  • Laatst online: 15-09 15:48
welke kleur heb je hem gespoten? mat of glans?

wat voor lak heb je gebruikt? heb je pics?

Verwijderd

Topicstarter
-Utopist- schreef op 09 februari 2003 @ 12:05:
welke kleur heb je hem gespoten? mat of glans?

wat voor lak heb je gebruikt? heb je pics?
Ik heb mijn kast zwart gespoten met zijdeglans mat dus

En ik ga er een biohazard logo opspuiten met rood hoogglans kijken of dat een beetje staat: zijde- op hoogglans :)
Pagina: 1