Toon posts:

Voor de verandering een Alcatel vraagie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijdje geleden m'n Alcatel modem getweaked en alles werkt perfect, daar ligt het probleem niet. Het probleem zit 't 'm in dat wanneer ik bijvoorbeeld de modem uit zet en weer aan het SUPERRR lang duurt voordat hij weer is ingebeld. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

thanxx in advance

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:04:
Heb een tijdje geleden m'n Alcatel modem getweaked en alles werkt perfect, daar ligt het probleem niet. Het probleem zit 't 'm in dat wanneer ik bijvoorbeeld de modem uit zet en weer aan het SUPERRR lang duurt voordat hij weer is ingebeld. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

thanxx in advance
Volgens mij komt dat omdat de modem zich niet eerst netjes afmeldt (disconnecten dus). Dan duurt 't ong. 10 minuten voor je weer in kan loggen.

Gewoon uitzetten wordt dan gezien als 'niet netjes afmelden'.

Verwijderd

Als ik de mijne "gewoon uitzet" duurt het ongeveer 1,5 minuut voor hij weer 'ingebeld' is.
Het duurt even voor hij Linesync heeft gevonden en dan is hij daar!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 18:27:
[...]

Volgens mij komt dat omdat de modem zich niet eerst netjes afmeldt (disconnecten dus). Dan duurt 't ong. 10 minuten voor je weer in kan loggen.

Gewoon uitzetten wordt dan gezien als 'niet netjes afmelden'.
OK dan moet ik dus eerst bijvoorbeeld via de browser 'm afmelden en dan uitzetten en weer aan? Het is namelijk echt vaag soms duurt het 30 min soms 10 min en ik heb wel eens gehad dat het 1,5(!!) uur duurde.

Verwijderd

In principe maakt dat geen f*ck uit. Hij probeert toch steeds te connecten wanneer hij linesync heeft. En dat duurt niet langer wanneer je hem gewoon uitzet!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 14:40:
In principe maakt dat geen f*ck uit. Hij probeert toch steeds te connecten wanneer hij linesync heeft. En dat duurt niet langer wanneer je hem gewoon uitzet!
Ok dat snap ik maar heb je misschien ook een verklaring hiervoor i.p.v. dat het bij jou wel snel gaat en het geen f*ck uitmaakt of ik 'm eerst netjes afmeld?? :)

btw het 'verkrijgen' van linesync is hetgeen wat moeilijk lang duurt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 15:03 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 15:02:
[...]

Ok dat snap ik maar heb je misschien ook een verklaring hiervoor i.p.v. dat het bij jou wel snel gaat en het geen f*ck uitmaakt of ik 'm eerst netjes afmeld?? :)

btw het 'verkrijgen' van linesync is hetgeen wat moeilijk lang duurt

'laat opkomende linesync' heet dat dus. Tip van de dag: surf naar http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html en upgrade de firmware van je modem. Dit zal je wellicht niet lukken met het "H328POTS" programma'tje wat je kan downloaden, omdat je je modem getweaked hebt maar wellicht wel met het echte losse firmware bestandje dat je daar ook kan vinden. (overigens heet jouw modem op de website "mxstream modem" :)).

Mocht dit je probleem niet verhelpen, dan moet je toch echt naar de helpdesk bellen om te melden dat het dus wel een uur duurt voordat je linesync hebt en dat je de nieuwste firmware hebt gebruikt. Ze zullen vast vragen om het direct op de ISRA te testen, om uit te sluiten dat het niet aan de splitter ligt, uiteraard is dat onzin, maar test het van tevoren eens zonder splitter, dan heb je dat vast gehad :P (scheelt je weer een keer in de wachtrij staan ;))

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 09-02-2003 20:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok thanxxxxx ik ga het proberen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Let op he? misschien levert het problemen op omdat je je modem getweaked hebt en garantie kan je best wel shaken. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 09 February 2003 @ 21:56:
Let op he? misschien levert het problemen op omdat je je modem getweaked hebt en garantie kan je best wel shaken. :o
Mwoah. Dat ding maakt automagisch een backup van de oude firmware die zo terug is te zetten.

Getweakt Modem is trouwens ook weer te downgraden naar normaal modem.
Pagina: 1