Toon posts:

Outlook express berichten back-up?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus weer een clean-install doen maar ik wil mijn outlook berichten wel bewaren. (en die in andere accounts ook)

Ik heb gezocht in dit forum maar daar werd het uitgelegd alleen dan niet voor Windows XP. Als het goed is moet ik naar een *.phb bestand zoeken ofzo? :? En waar zit dat in de gebruikers?

Kan iemand mij helpen?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 15:56

Wally-S

-Snowboarding is art-

volgens mij zijn het *.dbx bestanden bij outlook express

Snow is only frozen water

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Documents and Settings/[username]/Local settings/application data/identities/[string]/Microsoft/Outlook express

Tada ;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het is ook makkelijk om gewoon even je archiefmap aan te passen. Dit kun je doen door in OE: Extra -> Opties -> Onderhoud -> Archiefmap. Hier kun je de archiefmap aanpassen, en vervolgens zullen hier je mailtjes worden opgeslagen. Bovendien staat hier de directory genoemd die IceStorm bedoelt :).

Hiervoor had je even de Omega Search kunnen gebruiken: 'outlook express backuppen' ;).

Houdt er trouwens wel rekening mee dat je je adresboek wel zelf een backup van maakt, deze werden bij mij de laatste keer niet meegenomen :P.

[ Voor 16% gewijzigd door Compubiter op 08-02-2003 18:07 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat je ook kan doen, dit deed ik altijd toen ik Outlook Express gebruikte, mijn mail stond toen in een apparte dir. op de D: schijf. In de dir. Internet, raak je nooit wat kwijt als je windows opnieuw gaat installeren op C:.
Dus na een schone install, effe Outlook Express naar deze dir. laten verwijzen, en je hebt al je mail weer.

Hetzelfde kan je doen met je adressen.

[edit]
Ben traag aan het worden

[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 08-02-2003 18:10 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Thx! Ik heb de back-up al gemaakt. Nu ff wachten op dinsdag tot ik de Windows XP & Office XP krijg (via broer op HBO -> schoollicenties!)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, en dat is dus licentie-technisch illegaal ;)

Bovendien moet je je boel dan alsnog eerst in OE zetten en kun je daarna pas de berichten en (en dat vind ik pas brak) je accounts importeren in Outlook2002.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Of gebruik Genie Outlook Express backup, werkt hier ook erg makkelijk; neemt als je wilt ook direct je adress book, favorieten etc mee

Trial te downloaden op http://www.genie-soft.com/products/oebackup/oebackup.html

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 26-08 07:58
IceStorm schreef op 08 February 2003 @ 17:54:
Documents and Settings/[username]/Local settings/application data/identities/[string]/Microsoft/Outlook express

Tada ;)
Okay, ik heb gezocht op microsoft en outlook en ik kan mijn bestanden dus niet vinden!
Heeft iemand nog een suggestie waar ik die kan achterhalen?
DBX werkt ook niet.

American Express vraagbaak

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 21:06
Waar hebben we het nu over in dit topic?

1: Outlook
2: Oulook Express

• Stinger_Ventura
Outlook express voor Win XP Home NL.
Dit nadat mijn systeem is gecrashed en ik op de andere schijf XP er opnieuw op gezet heb.
Alles heb ik behalve mijn emails?!?!?

• Robthebest
Als het outlook express betreft dan moet het idd in deze dir staan zoals Icestorm al gemeld heeft
IceStorm schreef op 08 februari 2003 @ 17:54:

Tada ;)

Verwijderd

pfft tuurlijk kun je met archiefmappen gaan kloten

in oe ff een zooi mailtjes selecteren en naar je desktop slepen werkt ook gewoon hoor

• Robthebest
Dit is een voorbeeld van waar de bestanden zouden moeten staan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ahb.welling/outlook.jpg

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zoek maar eens op genie soft en outlook express backup tools, handig progje hiervoor :)

edit: zie dat ErHa me al voor was :)

[ Voor 19% gewijzigd door kamstra op 25-06-2003 21:43 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Stinger_Ventura
ik haal dit topic niet omhoog omdat ik niet kan lezen.

Docs en Setts
Stinger
-Hier gaat het fout!-
Dus:Userdata, of windows, of docs van stinger.

Maarja, ik heb via zoeken gezocht naar microsoft en outlook, en dan kom ik het ook niet tegen wat ik moet hebben.

• Robthebest
Stinger_Ventura schreef op 25 June 2003 @ 21:45:
ik haal dit topic niet omhoog omdat ik niet kan lezen.

Docs en Setts
Stinger
-Hier gaat het fout!-
Dus:Userdata, of windows, of docs van stinger.

Maarja, ik heb via zoeken gezocht naar microsoft en outlook, en dan kom ik het ook niet tegen wat ik moet hebben.
Zoek eens in windows op *.dbx

• Stinger_Ventura
kamstra schreef op 25 juni 2003 @ 21:43:
zoek maar eens op genie soft en outlook express backup tools, handig progje hiervoor :)

edit: zie dat ErHa me al voor was :)
Dat progje van Genie soft heb ik al bekeken voordat ik hier mijn vraag poste.
Maar dat is een betaald stukje software a la 29,95 USD.

Dat gaat me wat te ver.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hoezo? er is toch wel een trial te downloaden? die kan je dan toch gebruiken of zie ik dat verkeerd?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Stinger_Ventura
Gevonden!
Standaard staan in een verse install van XP de verborgen bestanden functie aan!

Met de recovery heb ik dat dus niet!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
"Outlook Express Freebie Backup" werkte voor mij heel goed! Server instellingen, wachtwoorden enzo werden allemaal naar .reg files geschreven en kon je zo weer importeren. Erg makkelijk, zeker een aanrader :)

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
[quote]Compubiter schreef op 08 februari 2003 @ 18:06:
Het is ook makkelijk om gewoon even je archiefmap aan te passen. Dit kun je doen door in OE: Extra -> Opties -> Onderhoud -> Archiefmap. Hier kun je de archiefmap aanpassen, en vervolgens zullen hier je mailtjes worden opgeslagen.

Ik heb het zo gedaan maar hoe krijg ik die back up dan weer terug in outlook express :?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

beetje oud topic of niet?

om antwoord te geven op je vraag:

kijk in outlook express de nieuwe url van de archiefmap. ga naar die map en kopieer je backup bestanden naar die map. overschrijven en klaar.

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Of, om het wat officieler te doen: kies voor [bestand]=>[importeren]=>[messages] en dan de archiefmap (waar je gebackupt hebt) selecteren en dan de hele zooi importeren. Kan btw ook met het adresboek.

public void ik()

• Ibby
[quote]newpegasus schreef op 09 mei 2004 @ 18:03:
beetje oud topic of niet?

Tsja, als ik een nieuw topic had geopend was het ook niet goed geweest ;)

Maar goed die opties werken dus beide niet.

Met importeren berichten krijg ik de melding dat er geen berichten in deze map zijn te vinden. Of er is een andere toepassing actief met deze bestanden :?

Met archiefmap wijzigingen krijg ik mijn oude berichten ook niet meer terug.

• newpegasus

newpegasus

Hertog

ik snap nu niet helemaal wat je nu gedaan hebt? hetgeen wat ibby2 zegt is handig omdat je mailtjes dan op een plaats kunnen staan waar jij dat wilt, niet als backup.

je doet het dus zo:

via outlook kijk je welke url de archiefmap is, daar ga je heen en daar plaats je de backup bestanden die je gekopieert hebt uit die map. (van bijvoorbeeld de vorige windows installatie) nu staan je oude mailtjes in outlook express.

• Ibby
via outlook kijk je welke url de archiefmap is, daar ga je heen en daar plaats je de backup bestanden die je gekopieert hebt uit die map. (van bijvoorbeeld de vorige windows installatie) nu staan je oude mailtjes in outlook express.
Tnx ;)

Zo werkt het wel.

Had gehoopt dat het met de import functie ook zou werken.
Vreemd genoeg was dit niet het geval :?

• newpegasus

newpegasus

Hertog

toen ik voor dit probleem stond meen ik mij te herinneren dat het in een bug in outlook express was. via google heb ik toen deze omweg gevonden, vreemd dat de bug nog steeds niet opgelost is?

in ieder geval mooi dat het gelukt is.

Verwijderd

IceStorm schreef op 08 februari 2003 @ 17:54:

Tada ;)
zitten hier ook de contacten bij ik ben namelijk ook bezig met backup maken maar er staan 250 contacten in de contacten lijst en die wil ik niet kwijt raken! _/-\o_

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 10:08:
[...]

zitten hier ook de contacten bij ik ben namelijk ook bezig met backup maken maar er staan 250 contacten in de contacten lijst en die wil ik niet kwijt raken! _/-\o_
Je adresboek bedoel je? Nee, dat zit daar niet bij. Het adresboek heeft als extensie .wab en staat hier ergens:
\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Address Book

(Had je zelf met wat zoeken ook wel kunnen vinden, is nl. al tig keer voorbij gekomen.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

ik heb geen map adress boek of iets wat er in de buurt komt

en ja ik had het ook al gelezen maar ik kan die map gewoon niet vinden

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 10:48 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoek dan gewoon ff op *.wab (en zorg ervoor dat je systeem en verborgen bestanden kunt zien en daar ook op zoekt).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1