T.Bird zonder enige koeling

Pagina: 1
Acties:

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
Algemeen vraagje.
Hoe lang kan een Tbird zonder koeling ??

Omdat ik wat met de potloodstreepjes ben gaan testen een dikke week geleden, had ik een keer maar geen zin om elke keer weer die Koeler er op te zetten, dat is ook niet goed voor het mobo en zo.
Toen ik hem toen aanzette dacht ik een paar secs later wat damp te zien van de nog achtergebleven koelpasta op de Core van de processor. Ik gelijk de stroom er af natuurlijk.

Momenteel draait alles wel, maar regelmatich vage Crashes, en vooral: Spontane FREEZES. :(

Kan dat voorval de oorzaak hier van zijn ??
Ik bedoel, is die Tbird (850) nu kaduuk of zow?
In principe werkt alles, maar niet altijd even stabiel, ook niet op standaard MHz en Vcore.

PS: de tijdsduur Power-on is maar een seconde of 8 hooooguit geweest....

Verwijderd

Weet je zeker dat de cooler er weer goed op zit? Ligt een beetje voor de hand, maar je weet nooit..
Kijk gewoon ff hoe warm hij wordt. Hoge temp geeft namelijk spontane "freezes" (woordspeling?)
Ik zal voor je bidden dat hij niet te warm is geworden.

Verwijderd

stupid IDIOT !!!!!!!!! <--- XCuSE mE

maar een t-bird zonder koeling brand binnen 8 seconden door ..... zo kwamen ze aan een sleutelhanger van 1 gigahertz toen ze per ongeluk een t-bird wilden koelen met een fcpga koeler die dus net geen contact maakte met de die ....... dus je kunt er nu donder op zeggen dat er iets beschadigd is , hetzij mobo of t-bird |:( what a waste

en continu koelers verwisselen is ook nog eens superslecht aangezien die cores heel makkelijk verbrijzelen ...... als je wilt oc-en koop dan meteen een echte koeler , alpha of global win , een keer erop zetten en dan laten zitten , gaat procje iets langer van mee :)

Verwijderd

is niet waar darkman
mijn TB 900 boot in gewoon in windows zonder koeler op 1000 Mhz.
79*C word ie dan :)

Verwijderd

je bent dus gek genoeg om de gok te wagen , maar ja dat is dus je eigen risico ..... en heb je dus geluk ...... maar andere mensen niet ...... dus en datgene wat ik hierboven noem is een feit , ding vloog binnen 8 sec in de hens ....

Verwijderd

neh gok wagen niet, k was gewoon niet wakker en vergat mn koeler op zn fanconnectortje aan te sluiten. je hebt gelijk hoor.

t was ook niet bloedserieus bedoeld :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
met een peltier verkeerd om gemonteerd gaat het nog sneller

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
jammer joh maar die is stuk! stuur hem maar naar mij op, dan gooi ik hem wel weg! ;)
of breng hem terug naar de winkel, garantie heet dat, maar vertel natuurlijk niet wat je gedaan hebt.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 00:55 schreef BAALBERITH het volgende:
neh gok wagen niet, k was gewoon niet wakker en vergat mn koeler op zn fanconnectortje aan te sluiten.[/quote]Ja, maar dan wordt de core wel gekoeld door de heatsink. Ok, weliswaar niet actief maar passief. Dan zal je CPU het idd wel ff uithouden.

Maar ik zou nooit proberen om een T.bird te booten zonder een heatsink erop (en wel het liefste met actieve koeling ;))

*insert signature here

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 01:00 schreef GKLQuake het volgende:
jammer joh maar die is stuk! stuur hem maar naar mij op, dan gooi ik hem wel weg! ;)
of breng hem terug naar de winkel, garantie heet dat, maar vertel natuurlijk niet wat je gedaan hebt.[/quote]Jah, kdenk dan dat dat m'n enige hoop is.
Ik moet dan trouwens wel heeeel goed m'n potloodstreepjes uitgummen >:) anders geven ze al geen garantie meer natuurlijk.

En nee, kbennie gek, ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik hem heb aangezet zonder koelblok erop (nee inderdaad, niet eens koelblok)

Verwijderd

Hier is een smilie voor uitgevonden : |:(|:(

Verwijderd

Jongens ik heb ook al 2 keer een near miss gehad,een keer kapte de fan van een 1000Mhz Tb en een keer was niet het contact sheetje verwijderd.
MAAR ALLE KEREN WAREN DE PROCESSOREN OK
een processor raakt of onherstelbaar beschadigd of niet!!
het is waarschijnlijker dat er een andere oorzaak is.
het herzetten van de potloot streepjes is het eerst wat je moet doen!!!

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 01:26 schreef jorbar het volgende:
Jongens ik heb ook al 2 keer een near miss gehad,een keer kapte de fan van een 1000Mhz Tb en een keer was niet het contact sheetje verwijderd.
MAAR ALLE KEREN WAREN DE PROCESSOREN OK
een processor raakt of onherstelbaar beschadigd of niet!!
het is waarschijnlijker dat er een andere oorzaak is.
het herzetten van de potloot streepjes is het eerst wat je moet doen!!![/quote]Dit heb ik al gedaan, en nog beter dan ze al zaten.

Maar, by the way, momenteel kunnen heel die potloodstreepjes weg, want ik heb hem sinds de instability niet meer overclocked staan, dus dat boeit FF nie. Maar ik wilde toch graag die steepjes terug >:)

Verwijderd

prop die koeler er weer op en overclock hem weer, ik heb nu bijna een half jaar mijn P3 500@700 en die will niet meer lager, als ik hem lager clock gaat ie ongeveer doen wat jij beschrijft

Verwijderd

hee baalberith :) je koeler zat er tenminste op , hehe zonder koeler was het einde verhaal geweest eerst POOF en dan-> ;(

lol

• Knightwolf
Bij mij had ik heel het koelblok er niet op zitten (CPU zonder koelblok, jawel) en na een seconde of 8 toch maar supersnel die stroom er af, want ik dacht dat het anders niet goed zou gaan......

Dat koelblok kreeg ik er al amper op en af, dus dat wilde ik een keertje overslaan, had ik dus beter niet kunnen doen...
Ik was namelijk nog met die potloodstreepjes aan het proberen, en dan moet ie koeler er af om er bij te kunnen (goh), dus vandaar

• MOB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

MOB

Heb precies het zelfde gehad ;)

TH 800 zonder koelblok/cooler. Denk wel 15 sec lang maar toen begon het te stinken en heb dus snel de stroom eraf gehaald. Verder geen problemen er meer mee zo stabiel als wat op 800*1000.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens AMD kan mijn Thunderbird 950 8 seconden zonder koeling, daarna brand-ie door.

Virussen? Scan ze hier!

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik weet dat een hoop mensen aan "inbranden" doen van hun CPU voor het oc-en, maar is dit niet een beetje overkill!!!? ;)

Ik hoop voor je dat hij zonder de streepjes weer werkt of dat je een nieuwe krijgt die het beter doet!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Knightwolf
Ja dat hoop ik ook.
Kben vandaag maar verder gegaan met programma's installeren, en ik hij is vandaag pas 1x geFreezed, valt me nog mee :)
Maar dat doetie dus nog steeds :(

Verder draait koetje altijd mee, en op 850 MHz een RC5-Long-bench doetie ongeveer 2,879 Mkeys/sec >:), temp wordt niet hoger dan een graad of 52.
Hij staat dus wel continu flink te grazen, maar ook zonder dat Freeeztie af en toe.
Pagina: 1