Ik heb 4 case fans in mijn kast zitten, en ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om ze alle vier tegelijk op een temperatuursensor aan te sturen zodat ze pas sneller gaan draaien als het warmer wordt in de kast. Misschien kan mijn mobo (a7v266-ex) dat aansturen via de casefan aansluiting, maar kan ik dan alle gele draadjes van de fans doorlussen o.i.d.?
Zou ik niet doen, je mobo kan wel in rook opgaan als je dat doet, ik sluit liever helemaal geen casefan daar op aan
. Je kunt enermaxjes halen, of een zalman fanmate daar kun je het wel mee regelen.
zie dit artikel op Virtual Hideout dan maar eens
301SQN
Wat een onzin dat je mb in rook op zou gaan. Werkt perfect hoor. Gewoon een temp sensortje er tussen zetten en dan splittertjes zodat je er 4 op aansluit.
Verwijderd
Zou'k toch effe proberen te achterhalen wat de maximale belasting is. 4 fans van 1W gaat misschien (!) nog wel (0,3 Ampere) maar 4 2Watters lijkt me gevaarlijk. En kan je je mobo kosten.
Verwijderd
Dit is dan wel cooling, maar ik denk dat je in CME meer kans maakt gezien de electronica. Daar zijn vast meer mensen die dit al eens gedaan hebben of juist niet 
*Kick* DOC => CME
*Kick* DOC => CME
Maar waarom pak je niet gewoon zo'n verloopstukje van molex naar 3 pins, hang je ze daaraan, kun je geen problemen krijgen.
laat maar
[ Voor 126% gewijzigd door FlotterPower op 09-02-2003 12:13 ]
I don't want no cake, I want me some pie!
ja, maar dan zijn ze natuurlijk niet meer temp. gestuurdREDFISH schreef op 09 February 2003 @ 11:49:
Maar waarom pak je niet gewoon zo'n verloopstukje van molex naar 3 pins, hang je ze daaraan, kun je geen problemen krijgen.
Pagina: 1