Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4 Case fans temperatuurgestuurde RPM?

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01 09:59
Ik heb 4 case fans in mijn kast zitten, en ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om ze alle vier tegelijk op een temperatuursensor aan te sturen zodat ze pas sneller gaan draaien als het warmer wordt in de kast. Misschien kan mijn mobo (a7v266-ex) dat aansturen via de casefan aansluiting, maar kan ik dan alle gele draadjes van de fans doorlussen o.i.d.? :?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zou ik niet doen, je mobo kan wel in rook opgaan als je dat doet, ik sluit liever helemaal geen casefan daar op aan :). Je kunt enermaxjes halen, of een zalman fanmate daar kun je het wel mee regelen.

Tweakers Discord

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt me het makkelijks als je een baybus hiervoor koopt of er een zelfmaakt

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08

301SQN

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat een onzin dat je mb in rook op zou gaan. Werkt perfect hoor. Gewoon een temp sensortje er tussen zetten en dan splittertjes zodat je er 4 op aansluit.

Verwijderd

Zou'k toch effe proberen te achterhalen wat de maximale belasting is. 4 fans van 1W gaat misschien (!) nog wel (0,3 Ampere) maar 4 2Watters lijkt me gevaarlijk. En kan je je mobo kosten.

Verwijderd

Dit is dan wel cooling, maar ik denk dat je in CME meer kans maakt gezien de electronica. Daar zijn vast meer mensen die dit al eens gedaan hebben of juist niet ;)

*Kick* DOC => CME

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Maar waarom pak je niet gewoon zo'n verloopstukje van molex naar 3 pins, hang je ze daaraan, kun je geen problemen krijgen.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

laat maar

[ Voor 126% gewijzigd door FlotterPower op 09-02-2003 12:13 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
REDFISH schreef op 09 February 2003 @ 11:49:
Maar waarom pak je niet gewoon zo'n verloopstukje van molex naar 3 pins, hang je ze daaraan, kun je geen problemen krijgen.
ja, maar dan zijn ze natuurlijk niet meer temp. gestuurd :)
Pagina: 1