Toon posts:

Seagate Barracuda V koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Optiplex G1 op de kop getikt en heb er een servertje van gemaakt. Die Maxtor die erin hangt is een ramp, dat is net een gehaktmolen zoveel herrie maakt dat ding!! Ik heb nu een Seagate Barracude V 8) gekocht en mijn grote vraag is, moet je dit ding ook koelen? Dat syteem is redelijk open, de harde schijf wordt niet dichtgebouwd maar komt gewoon in de open ruimte te hangen zeg maar. Er is bijna geen airflow daarom is het systeem ook zo lekker stil (145w voeding met een kleine hele stille processorfan).
Wat zijn de ervaringen van de Tweakert hierzo? Een 'Cuda V koelen of niet??? Ik heb namelijk geen zin om daar nog extra fan's aan te hangen zodat ik ook nog kan slapen.

Graag jullie ervaringen/meningen (ook met het oog op het 24/7 draaien van bak en schijf (8>)

Verwijderd

Hoe heet word ie? Kun je bekijken met speedfan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een cpu hebt die niet heet wordt en de hdd dus de enige warmtebron in de kast is beschouw ik het als niet noodzakelijk.

eventueel kun je een hele stille papst 80 mm fan er achter hangen. een klein beetje airflow kan een hoop verschil maken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35

Sick Nick

Drop the top!

Iets zegt me dat je die niet echt hoeft te koelen, blijft van nature al erg koel namelijk :)
Heb zelf een cuda IV, die blijft gewoon hand-koud zeg maar (gewoon niet warm). Bij mij hangt er wel een casefan voor die op 5v draait, dus dat scheelt ook wel. Verder draait ie hier 24/7 en nog geen problemen gehad, ook niet met een 3 jaar oude cuda III die in m'n fileserver zit (die wordt wel bloedheet maar draait wel 24/7)

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt iets warmer dan handwarm, denk zo'n graad of 35-40. Ik heb eigenlijk geen idee want mijn Ultra 100 TX2 ondersteunt geen SMART of zo, of de drivers zijn te oud. Als ik nieuwere drivers pak boot Windows 2000 Server niet meer van die controller. Dan gaat hij hikken met die ACPI.
Ik weet trouwens ook niet of die Dell SMBUS ondersteunt. MBM liep iig vast, weet nu niet of dat aan het mobo of Windows 2000 Server lag. Ik denk iig wel dat ik er nog een extra fan inhang want hij wordt me toch iets te warm. Vind ik gewoon veiliger.